A.s. vrijdag viert onze dochter haar kinderfeestje. (wij vieren het thuis) De kinderen gaan dan een knutselwerkje maken. (houten kerststerren/ballen versieren zodat ze die thuis in de kerstboom kunnen doen) Wij eindigen met patat eten. Hier tussen in heb ik nog een gat van ongeveer 1 uur. Nu wil ik dat graag opvullen met spelletjes. Ik kom hier al een heel eind mee. 1 spel is: ik vul een doos met voorwerpen. Een doek eroverheen zodat ze niet kunnen zien wat erin zit. Degene die aan de beurt is, krijgt een blinddoek om en moet een voorwerp uit de doos pakken en dan raden wat het is. En dan nu de vraag: welke voorwerpen zijn leuk hiervoor? Het moet natuurlijk niet overdreven moeilijk zijn. Zou ook wel leuk zijn dat er grappige voorwerpen in zit.
Haha grappig wij doen heel vaak dit soort spelletjes met de kinderen. tomaat (dan denken ze vaak dat het een appel is ) kauwgompje vaatwasblokje kiwi bouillonblokje
Ah, leuke ideeetjes al! Bedankt Zitten al een aantal tussen die in de doos gaan Ik vind het zelf ook een grappig spelletje. Zorgt gegarandeerd voor lachbuien. Zo doen we ook een spel dat ze om de beurten een juf/meester moeten uitbeelden. Ik heb een stapel met kaartjes. Daar staan opdrachten of een vraag op die ze moeten uitvoeren. Bijv: Wat zou jij veranderen als jij een dag de directeur van school bent. Kun jij een koekje opeten zonder je handen te gebruiken (dan leg ik een koekje op tafel) Gaat vast een leuke middag worden. Maar, meer ideetjes voor voorwerpen zijn nog welkom
Wij deden vroeger altijd een spelletje waarbij je omstebeurt met een dobbelsteen moest gooien. Als je 6 gooide, dan mocht je zo snel als je kon een muts, sjaal en handschoenen aan doen en dan met vork en mes een ontbijtkoek eten (maar kan natuurlijk van alles zijn). Ondertussen gooien de anderen dus ook door dus soms ben je halverwege het aandoen van de kleding en dan moet je alweer wisselen. Zo'n lekker zenuwenspel
Jaaaaaa, dat is ook zo! Haha, iedereen zat elkaar dan altijd aan te moedigen. Mss heb ik hier nog wel tijd voor!
Hahahah met stokjes chips eten is ook leuk! Blijft een simpel spel maar zo hebben er altijd veel lol om.
Over een spelletje even geen tip, maar wel een leuk idee voor het patat eten. Hier vinden de kinderen het fantastisch als we de patat (of poffertjes) gewoon op de tafel gooien met saus eroverheen. Mogen ze gewoon van de tafel eten (plastic weggooikleed legden wij eronder).
Het spel met die dobbelsteen en chips/stokjes lijkt me erg leuk voor die leeftijd meiden. Opties voor je grabbelbox: theezakje, suikerklontje, schuursponsje, klei, Nog een ander spel wat het altijd goed doet; Bingo... ( met uiteraard een leuke prijs voor iedereen ) - winnaar kiest bijv. eerst iets uit.. dan de rest met zijn volle kaart.
Wat ze ook leuk vinden, is een “What is in my mouth” challenge. Met een blinddoek moeten ze verschillende dingen proeven en raden wat het is. Natuurlijk neem je nu allleen lekkere dingen.
Ook een leuk spelletje is 'pollepel' verstoppen. 1 kind blijft in de kamer, de rest wacht op de gang. Het kind in de kamer verstopt een pollepel op zo'n manier dat je hem wel nog net ziet. Dus ergens aan hangen oid. Rest komt de kamer in en als ze de pollepel zien moeten ze niets zeggen maar gaan zitten. Werkt hier altijd als een tierelier!