Hier is Schleich ook zo populair! Dochter van 11 is nu een Dinocollectie aan het verzamelen, en alleen de dino's van Schleich zijn mooi genoeg voor haar. Ze ligt nu elke avond met een Brachiosaurus in bed, maf kind! En de jongste (bijna 2,5) kan eindeloos met de oude verzameling van zijn zus (vooral veel wilde dieren, honden en konijnen) spelen. Hier komt dus voor beiden ook het een en ander van Schleich in de zak. Het is duur maar ook gewoon zo mooi!
Inderdaad duur, maar het is het enige speelgoed waar ècht veel mee gespeeld wordt door mijn dochter. En het is ook mooi en degelijk speelgoed, ook al wordt het bedrijf tegenwoordig bestierd door een andere eigenaar (vandaar die 'stomme' roze stallen tegenwoordig i.p.v. de waarheidsgetrouwe kleuren). Grappig dat jouw dochter helemaal dino-fan is. Mijn dochter spaart de paardencollectie. Ze weet steeds ook precies welk paard ze wilt, van welk ras enzo.
Mijn oudste heeft al een jaar of 10 Schleichdieren, en daar speelt haar broertje inmiddels volop mee. Zij is dus nu op de dinotour. Net even in een webshop eea aangeklikt or beiden, kwam op 26 dieren en 10 dino's, totaal 200 euro...toink...
Weet iemand toevallig een site en/of winkel waar ik stiften èn kleurpotloden los op kleur kan kopen? Mijn dochter kleurt voornamelijk met bruin- en zwarttinten (die paarden, hè )
Q wil graag verschillende 'schilderen op nummer' en spulletjes van chicko vampira > dekbedovertrek, portemonnee, poster, etc.
Van topmodel heb je verschillende sets, jeans met verschillende soorten blauw, iets van haarkleuren en huidtinten in een set en volgens mij ook voor paarden. Is dat iets? Ik vind de potloden wel redenlijk aan de prijs, maar Q (en veel vriendinnetjes die ze ook hebben) gebruikt ze veel en het is een goede kwaliteit.
Heb nu op het lijstje staan - top model tekenboek - atlas - boeken (iemand nog een idee voor een leuke serie) - gezelschapsspel
Wat ik dan wel weer leuk vind, is dat mijn dochter naast haar wetenschapperskant ook een toneelopleiding doet (2 uur in de week) en nog maar in groep 7 zit. Hier alleen 2 paardenschleich..
Mij dochter doet aan musicaldansen, musicalschool, gitaarles en is als brugklasser geselecteerd voor de musical van haar school. Ze wil na het gymnasium dan ook musicalster worden. Ook raakvlakken dus
Mijn zoon van 9 wil een t shirt van Freek vonk. Ik vind ze zo lelijk ,maar weet dat ik hem er helemaal blij mee maak als hij deze krijgt voor 5 dec
Hier wil ze ook musicalster worden haha. Ze zit 2,5 uur per week op een theaterschool. En gaat zometeen ook op klarinet.
mijn dochter van 4 speelde altijd met auto`s en ander spul van broer, en had nooit interesse voor meisjes dingen, maar nu ineens wil ze steeds met poppen en paardjes spelen, dus ik koop voor haar dit jaar -barbiepoppen en leuke dingetjes daarvoor. -my little pony -knutselspul -en ik denk ook wat dingetjes van playmobil/lego en een leuk boek/dvd en er komt vast nog wel wat bij, zoon is 8 en wil eigenlijk alleen maar lego. meestal doe ik ook wel een leuk bordspel erbij, misschien nog iets van een computerspel, ik heb ook even niet zoveel inspiratie nu. hij speelt ook nog dagelijks met de auto`s, maar daar hebben we al zo mega veel van.
Schleich is in Duitsland goedkoper. Ik heb laatst 12 bayala dieren besteld bij Figuren-spielland.de. Scheelt enorm met Nederland.
Zoon hier (dan bijna 7) heeft zich de racebaan van max verstappen gevraagd. Ik zal nog kijken voor een boek of dergelijke. En evt kleuren enz