Wat voor robot is dat? (Maken en programmeren) hoe oud is je zoon? En is het moeilijk? Wat ksn ie? Veel vragen voor. He... zou interessant voor onze zoon kunnen zijn
Het gaat om deze : https://www.intertoys.nl/p/wetenschap-en-spel-mijn-robot/1307796?dfw_tracker=10917-1307796&gclid=CjwKCAjw7MDPBRAFEiwAppdF9FKosyDAbQUUxfSxr1d_OtZ8P2q9ccN0sMCbnqhVGsL6p2ykcOfWihoC8QEQAvD_BwE Zoon is 7 en het advies is vanaf 8. Maar onze zoon is nogal goed met techniek. ( genetisch dingetje) Samen met mijn broertje zal hij het in elkaar gaan zetten dan. Geen idee of het leuk is. Maar ik verwacht van wel.
De verlanglijstjes van mijn kinderen, ik weet nog niet precies wat we gaan kopen. Zoon (9) -museumjaarkaart -zakmes (hij heeft er al eentje, maar vindt het leuk om zijn vrienden naar het bos te gaan en dan is het handig als hij er twee heeft ) -dekbedovertrek -stootkussen voor het kickboksen -nieuwe voetbalschoenen -pyjama van ajax -ark (ps4 game) -bioscoopbonnen, kaartjes van het zwembad, bon om te gaan lunchen, etc. Hij houdt van uitjes. Dochter (7): -museumjaarkaart -kickbokshandschoenen -stootkussen -gel-a-peel -schmink -leren voetbal -dekbedovertrek -pyjama van ajax -knutselspullen -puzzels -(voor)leesboeken -spelletjes (oa levensweg en qwirkle)
Mijn dochter van 8,5 wil graag een mobiel en een hooverboard. Ik houd ook een beetje het principe aan van want, need, read, wear. Ik ga op zoek naar een leuk tweedehands mobieltje en verder weet ik het nog niet. Een museumjaarkaart zou ze vast leuk vinden, maar ze houdt ook erg van knutselen. En misschien nog een nieuwe winterjurk of iets dergelijks.
Voor zoon van 9 vind ik het super moeilijk dit jaar. Ik heb tot nu toe 2 kaartjes voor de Freek Vonk live show en een trainingspak van Barcelona. Zoon gaf zelf aan graag een electrische step te willen. Ik vind het te duur, vind het meer een verjaardagskado (€495) maar schoonzus belde al of we dat dan niet samen kunnen geven (met haar en schoonvader) voor Sint en Kerst omdat het zo leuk voor hem is. Ik twijfel nog en neig naar nee omdat hij moet leren dat niet alles wat je graag wilt aan komt waaien.
Wat leuk! Weet je de prijs toevallig? Dat is wel een leuk meiden kadotje voor als zoon een feestje heeft of als 1 van mijn nichtjes jarig is.
Het lijkt ieder jaar wel moeilijker te worden hier. Ik deed nooit geen bonnen maar er zitten nu ook Mac-bonnen bij. Bij ons zijn ze ook nog rondom dr Sint periode jarig. Dus dubbele kadootjes bedenken.
Ik heb helemaal geen moeite om iets te verzinnen, maar hier krijgen ze ook "maar" voor 50/60 euro pp. Ook met verjaardag 50/60 euro. Ik weet niet wat jij uitgeeft, maar meer dan het tienvoudige denk ik en dan lijkt het mij ook steeds moeilijker. Waarom hou je het niet wat kleiner? Geen commentaar maar een tip.
Met kleiner houden heb ik geen moeite... al zou ik dan nog weinig inspiratie hebben maar mijn man heeft een heel sterk gevoel dat hij de kinderen alles wil geven wat ze willen. En als ik daar commentaar op geef is zijn reactie dat hij daarom hard werkt... zo een eindeloze discussie hier thuis. En om je voorbeeld bedrag te noemen. Man komt dus regelmatig zomaar thuis met een kadotje (ps4 spel of nieuwe hengelset om te vissen) van tussen de 50 en 100 euro. Ik vind het dan weer niet in verhouding staan als hij zomaar iets groots krijgt en met zijn verjaardag iets kleiners. Ik weet de woorden niet goed te vinden bij het gevoel wat ik hierbij heb... want ze moeten met groot en klein duur en goedkoop tevreden zijn en dat zijn ze gelukkig ook. Maar ik vind dat verjaardagen en feestdagen specialer zijn dan zomaar zeg maar... mmmm lastig.
Tja ik snap wat je bedoeld zo. Maar heel eerlijk zou ik dit niet goed vinden als mijn man dat deed. Natuurlijk geef je meer uit als je meer hebt, zo simpel is dat. Maar ik had hier een goed gesprek met hem over gehad, want ik denk dat dit niet altijd goed voor kinderen is. Een spel voor de ps vind ik echt veel te gek om zomaar te geven, maar als je dat toch wilt of kunt zou ik er dan op zn minst een reden aan verbinden: rapport oid. En zelf heb ik dan niet het gevoel dat het met een verjaardag groter of duurder moet zijn hoor. Bij een specifiek iets kun je er altijd een keer vanaf wijken. Onze dochter heeft 1 keer een cadeau van 100 euro gehad, maar dat was toen een keukentje. Verder altijd rond ons bedrag. Ik snap dat je op deze manier niks meer kunt verzinnen, maar zoals je zelf al zegt, je wil niet dat ze denken dat alles zomaar aan komt waaien. Eerlijk gezegd denk ik dat ze dat idee op deze manier wel krijgen.
Dat denk ik ook als ik hoor wat de wensen af en toe zijn. En man is van mening dat zolang hij ook blij is met een surprise ei het niet erg is om ze te verwennen. Opvoeden... niemand die me heeft gewaarschuwd dat het zo lastig kan zijn...
Ach ik ben met dagobert duck getrouwd dus dat scheelt al een hoop Maar serieus, voor 500 euro pp aan cadeau's is hier ook geen optie dus dat is makkelijk. 200 pp zou wel kunnen. Maar wij kiezen er wel bewust voor om dat niet te doen. En voor 50/60 euro hebben ze altijd hele leuke dingen gekregen.
Ik heb m bekeken met zoon. Reactie was heel lauw. Mij lijkt ie wel leuk. Maarja... ik hoef er niet mee te spelen. Zoonwil het liefst een drone. Dat lijkt mij niet geschikt voor een 8-jarige. Maar nu kwam ik een minidrone met bijbehorende vrachtwagen tegen. Dus dat gaat hem ws worden als "groot pakjesavond cadeau" (mission drone) Daarnaast deel 2 van archie greene. (Boek) Pyama En ik zoek nog leuke dingen voor op het lijstje van ongeveer 10 euro (voor familiefeestje) Voor jongste weet ik alleen de kleine cadeaus. Plastic dieren en dino's Stempels (hema) Kleurboeken en potloden/stiften/krijtkes etc Hmmm. Mss een startpakket miniloco erbij doen
Drone heeft onze zoon vorig jaar gekregen van mijn broertje. Maar dat is ook erg leuk. De robot heeft hij zelf dit jaar op zijn lijstje gezet. Dus ik ben erg benieuwd hoe het gaat bevallen.
In het topic bij Peuter en Kleuter ontdekt dat Kruidvat een eigen speelgoedboek heeft. Daar staat veel in en zeker voor oudere kinderen. Misschien een tip voor de mama's hier.