Zindelijkheid en ontlasting

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Karagoz, 10 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    Mijn jongste zoontje van 3 is nu 2 weken overdag zo goed als zindelijk. In de nacht nog niet dus hij draagt nog even een luierbroekje.

Maar met zijn ontlasting gaat het niet zo lekker. Normaal poepte hij soms 2 a 3 keer op een dag maar sinds hij zindelijk is is het wat moeilijker. Hij heeft nu bijv. zondag voor het laatst gepoept en daar voor ook al een aantal dagen niet. Hij maakt wel scheetjes als hij op het toilet is.

Ik denk dat hij bang om te poepen. Als hij een heeft 2 keer een ongelukje gehad met het poepen en daar was hij erg verdrietig om. En nu denk ik dat hij niet durft.

Ik probeer hem wat lager op het toilet te zitten met de hoop dat het vanzelf komt en ik praat ook met hem dat hij mag poepen maar het werkt niet... iemand tips?

2. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    niemand?

3. Lili81

Lili81 Fanatiek lid

26 sep 2009
    1.306
    0
    0
    Zou hij wel in de luier willen poepen? Liever dat dan dat hij het enorm gaat ophouden.
    Laat hem aangeven dat hij moet poepen en doe hem dan een luier om. De volgende stap is dan met luier aan op de wc poepen. Voor veel kinderen is het zittend poepen ineens raar en moeilijk, dat moeten ze ook leren.
    Hopelijk komt hij zo door de angst heen. Succes!

4. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    zo begon het bij ons ook. en nu houdt ze het expres op eb gaat ze flippen als ze moet poepen. dit is nu al een paar weken zo en morgen gaan we naar de dokter we hebben alles al geprobeerd. ik heb niet echt tips voor je.

5. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    Dat is het nou juist, in de luier wil hij het niet meer... in de nacht is hij nog niet zindelijk dus dat tel ik niet mee... hij vind het vreselijk om in de luier te plassen of te poepen. Als het per ongeluk gebeurd dan is hij heel erg verdrietig en dan stromen de tranen over zijn wangen. Hij is net wakker van zijn middag dat en gelukkig heeft hij was in de luier gedaan. Toen we net begonnen met zijn zindelijkheid deed hij het wel op de wc of op het potje.

6. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Heb je geen potje? Dan zit hij met z'n voetjes op de grond.

Zoonlief nam geregeld een boekje om wat te lezen op het potje en uiteindelijk kwam het vanzelf.

Maar moet zeggen dat poep hier sneller is gegaan dan plas.

7. renaatje86

renaatje86 Bekend lid

4 feb 2011
    597
    22
    18
    Ik ben kapster
    in het mooie drenthe
    Helaas heb ik ook geen tips. Mijn zoontje plast af en toe op z'n potje of op de wc en heeft ook weleens gepoept op het potje. Sinds deze week ook ineens slecht poepen. Woensdag heeft hij voor het laatst gepoept en vanavond merkte ik dat hij moest en hij zei toen auw en greep naar z'n billen. Heb net ff met de thermometer gebruikt met een beetje vaseline in de hoop dat het er iets makkelijker uit wil.

8. Vanilla

Vanilla Fanatiek lid

10 jul 2006
    1.373
    0
    36
    Wij hebben hetzelfde gehad, je leest het ook echt heel vaak. Ook hier een keer een ongelukje waarbij hij helemaal door het lint ging. We hebben er hierna veel over gepraat maar juist niet op hem gericht. Meer in de zin van mama of papa moet, hondje moet, poezen doen het op de kattenbak etc. Dat maakte het toch interessant en tegelijk ook heel gewoon voor hem. Het ging heel snel beter en inmiddels verteld hij iedereen die het maar wil horen hoe vaak hij gaat op een dag :D

Deel Deze Pagina