ECHT NIET! Haha. Sorry. Ik houd van koken en vind het heerlijk om iets speciaals te maken met kerst. Maar voor een ander is het wellicht een prima tip
Dat zou ook een optie kunnen zijn. Al verwacht ik niet dat ik die vaak zal gebruiken. Voor stoofpotten ed gebruik ik vaak de tajine. Staat zo lekker apart Maar goed. Met een flinke oven, airfryer en koude bijgerechten komen we ook een heel eind.
Hier vieren we het met alleen grootouders erbij, dat past wel. Dochter heeft werkelijk niks met sinterklaas, ja zn paard dat dan wel. Maar Kerst, man die is al t hele jaar met Kerst bezig, dus dat wordt een fikse boom dit jaar. En hopelijk de eerste normale kerst in 5 jaar tijd, ookal is het nu zonder mn vader. Eerste jaar trauma bevalling en huilbaby, tweede jaar kotsend kind die vervolgens iedereen de rest van de nacht wakker hield , derde zoontje met slechte echo, vierde jaar dochter in t ziekenhuis...dus bij deze lieve kerstman en kerstvrouw, graag een vrolijk kerstfeest!!!
Sinterklaas vieren we altijd gewoon met zijn vieren. En kerst wel met mijn ouders en zus en man maar dan zijn we met 6 (mits dat nu nog “mag”) Mijn ouders wonen in een heel groot huis dus afstand geen probleem. En vaak gaan we bij mijn schoonmoeder op bezoek. Ook niet echt een probleem. oud en nieuw komen soms vrienden met kids hier slapen. Op zich zou dat kunnen maar weet nog niet of we dat doen. We plannen nog niet echt.
Ik ben er eigenlijk helemaal niet mee bezig. Maar ik denk dat het bij ons niet anders gaat zijn dan andere jaren. 6 volwassen en 4 kinderen aan de ene kant en 6 volwassenen en 2 kinderen aan de andere kant. Volgens de regels geen enkel probleem dus.
Hier precies zo, alleen aan de andere kant 6 volwassenen en 5 kinderen maar dat maakt dus geen verschil met andere jaren
Vanwege de drukte ga ik al jaren niet naar de intocht. Dit word de eerste die wij weer zelf gaan zien. Verder doen we er niet heel veel aan omdat we twee verjaardagen hebben. Kerst vieren we wel lang. Als ik mensen zou missen bij het vieren dan zou ik het via beeld bellen doen. Mobiel op een statief en uitzenden via de tv.
Ik zou het gewoon vieren zoals je het normaal doet, wel even checken hoe ze erin staan als er wat meer mensen zijn. Hier willen we het gewoon vieren zoals altijd ( met de opa’s en oma’s van beide kanten, oma en evt met schoonzus en zwager ) zitten we op 7 mensen op bezoek ex kids, ruimte genoeg. Alleen dit jaar helaas geen Sint en Piet, maar dat is niet anders.
Ik zou dan een leuke boodschap laten inspreken door sinterklaas en dan in dat zaaltje tonen bijvoorbeeld
Waarschijnlijk vieren wij beide gewoon als gezin. Volgens mij moet ik met kerst ook werken en met oud en nieuw. Hoe dan ook gaan we er fijne dagen van maken met het gezin. Mijn vader zal hoe dan ook even langskomen, desnoods in de tuin. Schoonouders zien we ook hoe dan ook, desnoods gaan we bij hun langs en zien we elkaar voor het huis. Voor de rest maak ik de kinderen gelukkig met samen koken, wandelen, spelletjes doen, samen een film kijken. Ze hebben niet zoveel nodig om het leuk te hebben en ik daarom ook niet.
Wij vieren Sinterklaas altijd met de schoonfamilie: 6 volwassenen (3 koppels) en 3 kinderen. Kerst vieren we met schoonfamilie op de ene dag en mijn familie op de andere dag. Dat zijn ook 3 koppels en alleen onze 2 kinderen. Wij hebben geluk met een grote woonkamer, waar we makkelijk met drie koppels op 1,5 meter afstand van elkaar kunnen zitten. Dus ik denk dat wij het eigenlijk wel zo kunnen vieren als normaal. Nou ja, beetje verbouwen om zitplekken wat verder uit elkaar te creëeren.
Sinterklaas willen we dit jaar vieren met vrienden. 4 volwassenen en 4 kinderen. Dan komen er nog 2 pietjes dus dat kan prima. Kerst zijn we altijd met ons eigen gezin. Wij hebben allebei geen ouders meer. Mijn broer heeft niks met kerst en schoonzussen werken onregelmatig dus zijn vaak 1 dag aan het werk en willen de andere dag met hun eigen gezin zijn. Prima, lekker rustig wel
Mijn moeder stelde voor om het met zijn allen te vieren. Maar.. dat zijn 10 volwassenen (ik heb 3 zussen) en 8 kinderen. Ze hebben een groot huis, dus afstand houden kan, maar ik twijfel wel of het verstandig is.. (ik werk in de zorg met veel patienten contacten, Covid en niet-covid) Als wij niet komen houden ze zich netjes aan de richtlijnen, maar sinterklaas is wel hét feest van het jaar bij ons en dan zijn we er graag bij.. Ik ga het even laten bezinken (en wellicht veranderen de adviezen nog en hebben we geen keus meer)
Hier vermoed ik ook dat het gewoon als altijd wordt, met uitzondering van mijn lieve opa en oma die ik (opnieuw) niet meer zie nu ik weer aan het werk ben. 5 dec doen we altijd met zus/zwager/nichtje en mijn ouders en kerst de ene dag met dezelfde ploeg en de andere dag met schoonzus/zwager en schoonouders. Hopelijk geldt die regel van 6 volwassen tegen die tijd nog
Dan snap ik zeker je twijfels! En een compromis? Alleen jij en je zussen en de aanhang niet? Dan blijf je er netjes binnen.
De aanhang die al meer dan 10 jaar erbij hoort? Als ik dat voorstel heb ik ruzie met al mijn zussen (al zou mijn vriend dat prima vinden, die heeft er niks mee..)
nou ja, het is maar net hoe iedereen er in staat hè! Nou vieren we het hier alleen thuis met eigen gezin, maar bij dergelijke bijeenkomsten zou de aanhang hier ook in de familie zich er denk ik wel overheen kunnen zetten om er voor te zorgen dat het voor de kinderen wel door kan gaan
Koken op gas kan en mag wel als je goed kan ventileren en je schoonvader minimaal 3 meter afstand kan houden van het fornuis. ( Ik heb zelf een paar jaar geleden een tijdje zuurstof thuis gehad)