Ik vind het wel kunnen. En we gaan ook lopen met dochter. Geen hele straten, maar wel al met een paar buren afgesproken dat we langs komen. Ik heb het hele weekend gezocht naar de richtlijnen van onze veiligheidsregio / gemeente, en kon niks vinden. Op de websites niet en in de lokale krantjes niets. Ben daarom uitgegaan van de regels op rijksoverheid (klein gezelschap). Nu 1 dag van te voren tipt een buurvrouw me dat de gemeente een bericht gedeeld heeft van de veiligheidsregio, dat het wordt afgeraden. Echt hoor... Ik heb geen Facebook, en de websites gisteren nog afgestruind, nergens wat te vinden. Lekkere communicatie.. Nee, onze dochter heeft dr lampionnetje van het weekend gemaakt, en ze gaat gezellig met haar zus van 14 (Die een mondkapje opdoet en afstand houd en niet mee zingt) een paar huizen af. Oja, in het lokale krantje stond nog een aankondiging dat komende week collecte wordt gelopen. Echt, schiet mij maar lek... Ik snap het niet meer
Ja bij ons idem! Komt er dus vd week wel collecte aan de deur! En kinderen mogen dan dus niet langs de deur. Ik begrijp dat de st klaas optocht niet doorgaat. Dan sta je als volwassenen er tussen. Maar st maarten... hier is het advies geen st maarten lopen. Maar in deze wijk is het enorm rustig met kinderen. Vorig jr 3 kinderen aan de deur gehad. Mijn snoep staat dus gewoon klaar voor die 3 kindjes. En mijn dochter loopt alleen in onze straat dit keer.
Zo, lekker aan de knutsel geweest. Wij blijven 2meter in huis staan, en de kindjes kunnen zelf hun snoepje van het plankje pakken
Gelukkig al aardig wat kinderen aan de deur gehad. Mooi op afstand. En snoep geven wij via een vis netje, wat de kinderen erg leuk vinden
Ik via een peddel van de rubberboot Mijn moeder woont in Drenthe en ze appte dat er nog nooit zoveel kinderen waren geweest.
Hier is normaal optocht, vreugdevuur en vuurwerk. En daarna een rondje langs de deuren. Vandaag niets. Optocht en happening in het park gingen niet door (logisch, dat is altijd heel erg druk) Maar er zijn ook geen kinderen langs geweest. Die van ons hebben er ook niet naar gevraagd.
Wij hebben genoten! Man is met zoon gaan lopen (man stond zo'n 4 meter van de voordeur), zoon heeft heerlijk gezongen en ik heb ook genoeg kinderen aan de deur gehad. Wij hadden gewoon met stoepkrijt een lijn getrokken voor het zingen en dienblad gebruikt. Meeste buren deden mee. Was echt fijn zo iedereen hield zich super aan de regels.