Ben benieuwd, hier doen ze ook mee met Halloween, grote clubactie, normaal ook een sinterklaas weekend maar ben er bang voor dat het dit jaar niet door zal gaan.
Ik behoor tot de risicogroep en ik geloof dat ik liever zou hebben dat het Sint Maarten-lopen dit jaar overgeslagen wordt. Niet elk kind zal afstand houden, je hebt constant een andere groep kinderen voor je neus waardoor je in contact komt met veel mensen (direct of indirect). Er zijn altijd groepen ouders bij, ook al blijven ze op de stoep staan, die onderling ook weer contact met elkaar hebben en niet altijd afstand van elkaar houden. Ook zijn er altijd kinderen bij die snotterig zijn of hoesten. Het zal misschien geen Corona zijn, maar je steekt een ander wel aan, die daarop weer actie moet ondernemen. Voor mij is het een risico, wat niet noodzakelijk is. In het dagelijks leven loop ik ook al de nodige risico's, omdat dochter en man wel naar school (voortgezet onderwijs) en het werk moeten. Ik kan dus zelf nog zo voorzichtig zijn, ik ontkom er gewoon niet aan. Elk extra risico probeer ik zoveel mogelijk uit de weg te gaan. Dus Sint Maarten dit jaar liever niet!
Wij doen aan halloween.. maar ik doe niet mee, en hoop ook echt dat het afgelast wordt.. Zijn zulke grote groepen mensen bij ons in de wijk dan.. volwassenen kunnen dan niet afstand houden
Wij doen aan Halloween, maar nu ook niet, erg jammer, maar we slaan even over. De Moeders staan altijd op een kluitje op de oprit te kleppen, dat wil ik even niet.
Heel ongenuanceerd misschien, maar ik hoop echt dat dit soort dingen dit jaar niet door gaan. Sint Maarten niet, Halloween niet en carnaval al helemaal niet! Je kunt in deze tijden toch niet met goed fatsoen langs de deuren gaan.
Jeetje... ik had er nog niet over nagedacht. Maar het lijkt me nu niet handig en niet de bedoeling... Ik denk dat wij met de buren wat afspreken. Enkel de 4 naaste buren waarvan de kinderen ook met de onze spelen. Dat we onze eigen huizen afgaan en dan klaar ofzo. Wel sneu mijn kids kijken er altijd zo naar uit.
Hier wordt Sint Maarten altijd alleen maar in onze eigen straat gelopen, met alle kinderen uit de straat. Per groepje 1 ouder erbij. En al die kinderen zitten bij elkaar op school of in de klas, en spelen bij elkaar. Dus ik denk dat het bij ons wel gewoon doorgaat.
@Liekje81 Ja, maar het gaat niet alleen om de kinderen, hè? De kinderen bellen aan bij mensen die in de risicogroep zitten (mensen met gezondheidsproblemen, oudere mensen), die daardoor met teveel anderen in contact komen en op die manier een risico lopen. Ik denk niet dat je dat zou moeten willen, zeker niet nu de cijfers weer zo oplopen. Sint Maarten is geen noodzaak, dan kan best een jaartje overgeslagen worden. Laten we gewoon verstandig zijn!
Snap ik helemaal, maar denk dan.... Je kan ook zelf andere keuzes maken dan de deur open te doen. Ik weet dat er genoeg mensen zijn die de deurbel uitzetten en het donker houden om niet mee te hoeven doen. Er zijn ook mensen die gewoon een bak voor de deur zetten. Evt met vriendelijk, kort, briefje dat je ivm corona niet open doet. Of een aangepaste Sint Maarten voor de kinderen. Iedereen kijkt vanuit zijn of haar eigen bril naar situaties. Ik snap jouw zorgen. Maar voor mijn jongens, beiden met diagnose ass, die er zo lang van te voren al naar uit kijken en ook maandenlang plannen over hoe en wat.... Hoop ik dat er toch een mogelijkheid is om wel iets te doen. Desnoods dmv afspraak met vriendjes bij elkaar oid.
Een bak voor de deur klinkt leuk, maar dat wordt toch ook 1 grote infectiebron als iedereen daar in zit met zijn handen?
Het kan alleen een “infectiebron” worden als er überhaupt een geïnfecteerd kind bij zit en er materiaal in de bak zit die zorgt dat een bacterie of virus in leven kan blijven. Overdreven much Ik heb er nog niet over nagedacht wat wij/onze kinderen gaan doen met Sint Maarten
De kinderen bellen in onze straat niet aan bij risicogevallen. Wij zijn een nieuwe straat, met alleen maar jonge gezinnen. We lopen altijd alleen in onze straat, niet verder. 1 persoon is een risicogeval, maar haar zoon zit bij andere straatgenootjes in de klas. En als ze niet mee wil doen, laat ze het lichtje uit. Alle kinderen uit de straat, hebben al contact met elkaar, zitten bij elkaar in de klas of op de bso en spelen bij elkaar. Als volwassene kun je makkelijk op 1,5 meter blijven. De vuurkorf en de warme chocolademelk laten we wel achterwege natuurlijk. Maar de 'feestcommissie' van de straat heeft er nog geen vergadering over gehad, dus we zien het wel.
Ik geef de kinderen wel een visnetje mee, dan is er geen probleem met afstand houden Als het niet doorgaat voorzie ik ernstige problemen, niet vanwege het gemiste snoep. Maar wel alles samenhangend met mcdd en ass bij de kinderen.
Hier wordt geen sint maarten gedaan, dus ik ken de ins en outs niet. Maar als je niet mee wil doen trek je de bel eruit en doe je niet open toch? Of hoe werkt dat? Een lichtje voor het raam als je wel mee doet? Dan hoeft het nl niet voor iedereen afgezegd te worden?
De kans dat er een kind bij zit die drager is en geen klachten heeft is niet ondenkbaar, zeker als je ziet dat het aantal besmettelijke personen in Nederland flink aan het oplopen is. Virus kan ook een redelijke tijd overleven op gladde oppervlaktes, op plastic wel 3 dagen.
Onze kinderen lopen niet meer. Maar voor de kinderen die lopen bedenk ik wel wat. Ik denk ook aan een lange stok met een bakje eraan. Dan het aantal zakjes snoep( voorverpakt) erin doen ( met handschoen) en dat op 2 meter afstand geven. Zoiets... Ik moet er nog even over nadenken.
Hier 2 die nog lopen, dochter voor het laatst. Toch denk ik zelf dat het beter is om het af te blazen.