Sint Maarten/11 november; langs de deuren?

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Magnolia29, 26 sep 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Ja ik las het. Maar ik dacht dat het zomerspul misschien al uit de winkel was.

Ik ga straks eens kijken :)

tuc vindt dit leuk.
  2. 2littlemonkeys

2littlemonkeys Fanatiek lid

27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    De kans dat iemand met Corona in je gezicht ademt in de supermarkt is groter....
    Het kan overleven voor Max 3 dagen, onder ideale omstandigheden. Dat is een bak voor je deur op een regenachtige dag in Nederland verre van hoor.

bosi333 vindt dit leuk.
  3. tuc

tuc Niet meer actief

Bij ons met de carnaval hebben ze om te collecteren tijdens de optocht een emmer met een stok eraan. Met een touw goed vastknopen.

bosi333 vindt dit leuk.
  4. WinterBird

WinterBird Fanatiek lid

28 nov 2012
    1.416
    877
    113
    NULL
    NULL
    Het virus kan drie dagen overleven in een lab met ideale omstandigheden. Als het virus daadwerkelijk zo lang kon overleven aan bv een zak snoep in de supermarkt waren er veel meer besmettingen geweest.

Ik ben zelf heel voorzichtig maar laat onze kinderen wel sint maarten lopen wanneer het mag doorgaan. Ik blijf er alleen wel bij zodat ik kan zien dat er afstand wordt gehouden.
    Wij hadden vorig jaar al zo'n hand met vangnet voor snoep gekregen. Zolang ze thuis meteen handen wassen zie ik geen gevaar.

5. Kukido

Kukido Fanatiek lid

16 jun 2016
    2.365
    2.962
    113
    Maak wel een lampion stok van 1,5 meter en als lampion een emmer of tas met kleine gaatjes.

Kinderen komen toch niet bij de mensen binnen, alleen buiten en staan daar geen kwartier.

Risico om door Sint maarten lopen besmet te raken, lijkt mij minimaal

2littlemonkeys vindt dit leuk.
  6. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Hier idd dat laatste.... En ik denk dat vooral andere ouders van kinderen met ass kunnen begrijpen wat het kan betekenen.
    Zelfs vrienden die ze regelmatig zien zijn af en toe nog verbaasd van reacties van mijn kinderen.

7. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    :$

Even spuien.....

Gisterenavond van school gehoord dat ze bij ons geen lampionnen maken en er niets aan doen. Op zich heel begrijpelijk gezien de situatie.

Echter onze school zit op een groot plein waar drie scholen bij elkaar staan. Van één school zitten leerlingen zelfs in ons gebouw. Een juist die school zegt, we maken wel lampionnen en geven ze ook mee voor 11 november. Ze dragen wel minder uit om te gaan lopen.

Maar toch.... Kies dan één beleid. Dit is niet goed te begrijpen voor mijn jongens met ass.:(

8. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    en hier kwamen ze ook gewoon met de grote clubactie...

9. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.238
    11.817
    113
    Hier Halloween. En de huizen die meedoen die versieren en daar mogen ze aanbellen. Ik zie niet in waarom het niet door kan gaan. Kinderen hoeven geen afstand te houden. Echte jonge kinderen doen niet mee. En die waar de ouders wel van meelopen, daar wachten de ouders eigenlijk altijd van op de straat en het kind loopt naar de deur.
    Ik zie het probleem niet.

Kukido vindt dit leuk.
  10. Dettol

Dettol Bekend lid

12 apr 2020
    896
    418
    63
    Wij lopen dit jaar niet en gaan ook voor niemand de deur open doen

helaas tis niet anders

Theezeefje en Sado vinden dit leuk.
  11. littlemunchkin

littlemunchkin Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.811
    1.004
    113
    Ik hoop dat het hier gewoon doorgaat. De jongste doen we alleen bij een handje vol mensen laten aanbellen. De oudste mag wat verder weg en krijgt dan het visnetje mee wat we voor het zwembad hadden gekocht.

Ik denk dat ik wat ouders ga benaderen tegen die tijd zodat de kinderen in groepjes lopen met 1 volwassenen. En anders kunnen de volwassenen toch prima even op de stoep wachten op afstand van elkaar, gewoon niet tegelijk aan willen bellen maar ff wachten tot de groep voor je bij de deur weg is.

12. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.465
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Hier idem.

Dettol vindt dit leuk.
  13. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.899
    3.931
    113
    Ik begrijp dat jij in jouw situatie liever niet meedoet. Maar dat hoeft toch niet te betekenen dat het voor niemand doorgaat??
    Hang een briefje op je deur dat je niet meedoet en laat je deur dicht. Maar laat de kinderen (die al zoveel moeten missen) hun Sint maarten feest behouden voor wie dat wel wil.

Leni88 vindt dit leuk.
  14. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.899
    3.931
    113
    Ik zou niet weten waarom niet. Ik heb ook gewoon gecollecteerd voor het KWF in september. Mensen die niet open willen doen die doen niet open. Simpel zat. Dat geldt volgens mij ook voor sint maarten. En de kinderpostzegels. En de grote clubatie. En...

15. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Zo werkt het niet natuurlijk, ik weet niet wie voor de deur staat dus doe ik open. Als geldt dat je thuis moet werken tenzij het niet anders kan, kan dit ook niet. Is helemaal geen reden om nu langs de deur te gaan. Inzamelen kan ook online, via mail of social media.

Dettol, Jippie en Sado vinden dit leuk.
  16. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.899
    3.931
    113
    Sint Maarten via social media? Hoe dan?

17. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.043
    17.011
    113
    Helemaal eens, ik begrijp ook niet waarom ik in deze tijd om de haverklap collectanten en vooral verkopers (vaak in tweetallen) aan de deur heb, eerlijk gezegd. Ik kan niet zien wie er voor de deur staat, dus doe gewoon open wanneer de bel gaat. Doorgaans staan ze ook nog praktisch op de drempel, dus anderhalve meter afstand wordt verre van aangehouden.

Wat betreft Sint Maarten: nog niet zo over nagedacht, maar ik zou het liever overslaan dit jaar, eigenlijk.

Jippie vindt dit leuk.
  18. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.185
    113
    Ik organiseer halloween in onze wijk en wij laten het in principe gewoon doorgaan als er geen verdere maatregelen komen.
    We hebben een enquete gehouden en er is veel animo voor. We vragen de kinderen zoveel mogelijk alleen te lopen en anders met max. 1 ouder per gezin. De kinderen mogen alleen aanbellen bij huizen met een flyer dus men kan zelf kiezen of er aangebelt kan worden

19. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Hier geen sint Maarten maar Halloween, gelukkig gaat dit gewoon door.
    Ik zie niet in waarom niet? Iedereen loopt tenslotte met zn eigen groepje.

Als je niet mee wil doen is dit ook geen probleem, gewoon je huis niet versieren dan belt er ook niemand aan.
    Overigens zijn de meeste kinderen onder de 12, dus dat zou sowieso al geen probleem moeten zijn.

Syane vindt dit leuk.
  20. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Zo gaat het hier idd met Sint Maarten.

Ik snap dat er dingen moeten ivm corona.
    Maar geen Sint Maarten, geen uitgebreid Sinterklaas feest en geen kerstdiner op school.
    Wat blijft er nog wel over voor de kinderen? Een aanpassing, prima. Maar nu word het gewoon afgenomen:(
    Er word niet gedacht in oplossingen, maar in problemen. Zo komt het over.....

tuc en Syane vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina