Sint Maarten/11 november; langs de deuren?

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Magnolia29, 26 sep 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Het wordt niet afgenomen, gezien de omstandigheden kan het niet op de normale manier doorgaan. Afgenomen impliceert dat het wel zou kunnen en dat iemand de kids wil pesten. Daar is geen sprake van.
    En voor kerst en sinterklaas is er toch nog zat tijd om iets anders te verzinnen? Is een keer iets kleiner of anders nou zo'n drama?

Novi, littlemunchkin, Taiga en 5 anderen vinden dit leuk.
  2. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Waarom zou er niets anders verzonnen kunnen worden voor Sint Maarten?
    De klassen kunnen prima samen knutselen etc. Maar dat gebeurd niet, ze doen er niets mee.
    Natuurlijk snap ik dat de normale situatie waarbij alle ouders in school komen voor de lampionnen show niet door kan gaan. Maar ze kiezen ervoor om er helemaal niets mee te doen ipv een aangepaste versie. En daar gaat het mij om.

Dus hoezo wordt het niet afgenomen? Ze bieden toch geen aangepaste versie aan? Of weet jij meer dan ik van de plannen op die specifieke school?

En een drama.... Tja. Hoeveel meltdowns heb je meegemaakt van kinderen met ass?
    Van kinderen die al 2 maanden aan het plannen zijn?

Wellesnietes, Syane en tuc vinden dit leuk.
  3. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.494
    8.416
    113

Misschien willen de scholen de vingers er niet aan branden? Want als er lampions gemaakt worden kun je op je vingers natellen dat ze gebruikt gaan worden. Je schept ook verwachtingen bij de kinderen.
    Als je als school er niets mee doet, komt het initiatief in elk geval niet van school.

Meltdowns met ASS kinderen heb ik geen ervaring mee, dat vooropgesteld.

Maar ik vraag me oprecht af hoe het kan dat je kinderen 2 al maanden druk aan het plannen zijn? Het is nu begin oktober, dus daar waren ze als ik het zo begrijp in de zomervakantie al druk mee.
    Had jij toen dan nog de illusie dat we in de herfst en winter geen beperkingen zouden krijgen door Corona?

Wij hebben hier de kids al tijdig gezegd dat ze er maar vanuit moeten gaan dat veel dingen niet door zullen gaan.
    En nu ligt dat hier ongetwijfeld makkelijker, aangezien onze kinderen geen ASS hebben, dat snap ik!

4. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.238
    11.817
    113
    Kinderen met ass houden zich enorm vast aan regelmaat en structuur. Grote kans, zo gaat het tenminste op heel veel scholen die ik ken, is er eenzaat jaarprogramma. Kinderen kennen dat van voorgaande jaren en houden zich daar aan vast. Daarbij kunnen ouders nog zoveel zeggen en uitleggen. Voordat dit ingesleten en doorgedrongen is in het ‘brein’ ben je zo een hele tijd verder. Komt nog bij dat ze andere kinderen wel zien knutselen aan een lampion en deklas versierd zien. Dan is de chaos in het hoofd compleet. Niet echt heel doordacht aangepakt van school dus.

Averlhach vindt dit leuk.
  5. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.494
    8.416
    113
    Ah oke, kijk, dat stukje info weet ik dan weer niet. Maar hoe gaan ze dan met andere onverwachte dingen om?

Wat betreft andere kinderen zien knutselen, dat zal toch voor de hele school gelden dat het niet door gaat?

6. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Direct na de zomervakantie zijn ze begonnen ja, 17 augustus was de eerste schooldag. Met wie ga ik waar lopen.
    Uiteraard heb ik ze wel "iets" verteld, alleen wat moet je ze vertellen?

Kinderen met ass, of in ieder geval die van mij, moet ik duidelijkheid geven. Wie,wat,waar,hoe en wanneer.
    En laat nou net niemand dat kunnen voorspellen. Het is voor hen zwart of wit, ja of nee. Geen misschien, geen we moeten kijken. Dat schept onduidelijkheid en daar kunnen ze absoluut niet mee om gaan.

Dus kon jij mij 2 maanden terug vertellen wat de situatie rond 11 november zou zijn? Uiteraard niet. Zelfs nu kan nog niemand dat.

Begrijp mij goed. Ik snap dat school een keuze maakt. Alleen juist voor mijn kinderen is deze huidige situatie al een ellende. En doordat er 3 scholen op 1 terrein staan waarvan ik weet dat ene school (onze) niets gaat doen en de school ernaast gaat maken EN voor 11 november mee naar huis gaat geven. Dat is mijn frustratie punt. Het helemaal niets doen op onze school en in één wijk meerdere standpunten vanuit de scholen.
    Had dan onderling overleg gehad en één standpunt ingenomen.

7. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Ik kan alleen vertellen hoe het bij mijn kinderen gaat. Maar bij mij gebeuren er vrijwel nooit onverwachte dingen. Klinkt misschien onmogelijk. Maar toch is het zo. Elke dag lijkt op elkaar, elke dag heeft dezelfde structuur.

Cadeaus voor een verjaardag? Ze weten precies wat ze krijgen,anders kunnen ze de dag niet aan. Sinterklaas? Net zo.
    Vakantie? Vooraf foto's van het huisje en park of waar we ook heen gaan laten zien. 110x alle vragen vooraf beantwoorden. Alles verduidelijken met pictogrammen en een kalender met pictogrammen.
    Zelfs op school krijgen ze te weten wat ze die week, wanneer gaan doen.

En als er iets onduidelijk is... Tja... Als we pech hebben dan is het schreeuwen,krijsen,gillen en als we nog meer pech hebben blind wegrennen (zien geen verkeer oid) of slaan, schoppen,bijten.

En wat is corona voor iedereen? Een hele boel onduidelijkheden. Waarom draag je een mondkapje en die meneer niet? Waarom kunnen we niet daarheen?

8. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.494
    8.416
    113
    Ik begrijp nu dat het bij hen dus echt heel zwart wit is, ja, dan maakt dat het wel heel lastig.

En van de 3 scholen op 1 terrein/in 1 gebouw had ik ergens gelezen, maar niet zo snel gelinkt dat dit de school van jouw kinderen betrof. Dat is inderdaad erg ongelukkig dat ze dat niet even kortsluiten met de rest. Alles wel of niet.

Dan ga je nog een lastige periode tegemoet, aangzien Sinterklaas en Kerst, Oud en Nieuw ook wel anders zullen verlopen :oops:

9. Haje32

Haje32 Bekend lid

4 sep 2019
    582
    383
    63
    Vrouw
    @Averlhach Wat een moeilijke en ingewikkelde situatie. Jullie zullen al wel veel strijd en moeite hebben gehad de afgelopen maanden.

Is het niet een idee om voor het langs de deuren gaan wat te regelen met een select groepje? Dat je bijvoorbeeld afspreekt bij wie je kunt aanbellen en dit door kunt spreken met de kinderen? En dan bijvoorbeeld een lampion-maak-feestje thuis te doen met datzelfde groepje. Of is dat niet voldoende.

Hier speelt St Maarten verder niet, maar kan me voorstellen dat nu niet iedereen zit te wachten op hordes kinderen aan de deur.

10. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Ja klopt. En dat is mijn ding. Iedereen heeft zo wel iets waar die nu of ooit tegen aan loopt. Maar daarom is het nu even mijn frustratie;)

Felice vindt dit leuk.
  11. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Ik ben inderdaad met een vriendin aan het overleggen en kijken wat ik kan doen. Alleen is dat niet nu direct duidelijk. Omdat ik het ook met andere mensen geregeld moet krijgen... En dan was een simpele nee vanuit elke school juist beter geweest :$
    En het is anders dan elk ander jaar...

12. Haje32

Haje32 Bekend lid

4 sep 2019
    582
    383
    63
    Vrouw
    Nee inderdaad, een heel geregel waar je nu niet op zit te wachten en waarin dan nog veel onduidelijk blijft. Dikke knuffel voor jou (al heb je er niks aan).

Averlhach vindt dit leuk.
  13. maliro

maliro Niet meer actief

Wij wonen in dezelfde stad. En volgens mij zitten onze kids bij dezelfde stichting op school. Hier worden ook geen lampionnen gemaakt

14. maliro

maliro Niet meer actief

Mijn dochter zit trouwens niet meer op de school naast jouw zoons. Ze is verkast naar een school dichter bij huis die onder dezelfde stichting valt als jullie school.
    En ik snap je helemaal wat betreft planning, duidelijkheid, zwart/wit etc. Dochter heeft al een paar flinke meltdowns gehad over 11 november. Maar ik heb nog geen idee hoe het hier in de buurt ingevuld gaat worden.

15. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Ja jij weet waar het om gaat. Wij kregen vrijdag avond het bericht door, jullie ook?

Ik hoop komende dagen wat meer duidelijk te krijgen en dan zelf een standpunt in te nemen. Door hoe ik het ga invullen met ze.
    Weet jij al hoe of wat?

16. maliro

maliro Niet meer actief

Van de school van zoon wist ik het al eerder, van dochter kreeg ik afgelopen vrijdag door. Er was eerder wel gecommuniceerd dat de lampionnenshow niet door zou gaan.
    En ik snap best dat de scholen hier hun vingers niet aan willen branden, maar er is nu 0.0 duidelijkheid. Terwijl de kinderen, ass of niet, daar wel behoefte aan hebben.

17. littlemunchkin

littlemunchkin Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.811
    1.004
    113
    Ik denk dat ik met andere ouders ga kijken of wij iets kunnen regelen om coronaproof Sint Maarten te lopen. Wellicht schrijf ik een brief voor de buurt met een plaat voor op de deur als ze mee willen doen en vragen we kinderen zich aan te melden en dan in groepjes met 1 ouder per groep te laten lopen ofzo met een korte en een lange vaste route. Beetje old school voor mij dan zoals het in mijn ouderlijke woonplaats ging.

bosi333 vindt dit leuk.
  18. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.183
    16.518
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Wij hebben met jongste besloten om dit jaar ook geen Halloween te doen. Ik vind het nu nogal ongepast om bij deuren aan te bellen. Hier kwamen ook steeds kinderen voor de clubactie, werd ik ook een beetje simpel van.
    Wij deden ook mee aan de clubactie maar heb de grootouders per tel gevraagd of ze iets wilden kopen en zelf het bonnetje ingevuld. Volgend jaar beter denk ik dan maar.

19. Leni88

Leni88 Bekend lid

16 sep 2014
    807
    422
    63
    Vrouw
    Wij doen er wel aan mee. We hebben een Whatsappgroep met alle buren, daarin spreken we af bij wie de kinderen mogen aanbellen en waar niet. Hier in het dorp is het ook zo dat je een lichtje aansteekt, als kinderen mogen aanbellen.

Wij doen ook gewoon de deur open.
    Snoep komt in een grote schaal en ik doe ieder kind met onze lange BBQ tang (of hoe dat ding heet) 2 snoepjes in zijn tas. Die tas kunnen ze gewoon open houden, zo is er ook geen contact met de handjes van het kind. Zelf heb ik sowieso een mondkapje op, dat is hier in Duitsland al maanden standaard als iemand aan de deur komt.

20. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ben eigenlijk wel benieuwd, denken jullie er nog anders over nu het aantal mensen met corona enorm oploopt en er extra maatregelen worden genomen?

Deel Deze Pagina