Sint Maarten/11 november; langs de deuren?

Discussion in 'Gezondheid algemeen' started by Magnolia29, Sep 26, 2020.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Averlhach

Averlhach VIP lid

Mar 26, 2011
    8,809
    1,014
    113
    Female
    Drenthe
  2. Mamavan2SE

Mamavan2SE Fanatiek lid

Oct 22, 2018
    4,209
    1,753
    113
    Female
    Nou gr 7/8 hier zijn voor de herfstvakantie naar huis gestuurd omdat er 2 lleerlingen besmet zijn daarna zijn er nog es 5 leerlingen in die klas besmet, hun ouders idem en zo gaat corona nu het dorp rond, voetbalclub is gesloten voor 3 weken.... dus zeg het me maar, kinderen dragen niet bij aan besmettingen?????????

3. Liekje81

Liekje81 VIP lid

Sep 6, 2013
    20,147
    23,230
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ze zegt nauwelijks bijdragen, niet helemaal niet bijdragen. Dat is allemaal al lang en breed onderzocht.

4. Willemijntje19

Willemijntje19 Fanatiek lid

Apr 26, 2016
    2,394
    1,205
    113
    Female
    Wij hebben dit jaar besloten om over te slaan. Vind het overigens wel mooi om te lezen dat sommige moeders zulke leuke ideeen hebben om het op een Corona-proof-veilige manier door te kunnen laten gaan. Las al ergens iets over visnetten en een bbq tang. Vind ik oprecht leuk!! Heb er alleen zelf momenteel even de energie niet voor om het veilig en leuk door te laten gaan en de kinderen hoor ik er verder ook niet over, dus maar even een jaartje niet.

5. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,264
    6,789
    113
    Friesland zegt dit:

Goedemorgen mevrouw,

Naar aanleiding van uw vraag inzake Sint Maarten het volgende. Veiligheidsregio Fryslân volgt de landelijke lijn zoals deze terug te vinden is op de website van de Rijksoverheid:

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-covid-19/openbaar-en-dagelijks-leven/feestdagen

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

Veiligheidsregio Fryslân

informatieknooppunt@vrfryslan.nl

Binnen Veiligheidsregio Fryslân werken Brandweer Fryslân en GGD Fryslân aan de brandweerzorg, publieke gezondheidszorg, rampenbestrijding en crisisbeheersing.

6. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,264
    6,789
    113
    Dus in Friesland kan het doorgaan

7. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

Nov 30, 2015
    11,454
    23,123
    113
    Female
    Vandaag bericht via Facebook dat de winkeliers hier op tijd dicht gaan en het snoep op scholen, kinderopvang en peuterspeelzalen laten bezorgen.

Langs de deuren in de wijk mag (voor nu) nog wel.

8. littlemunchkin

littlemunchkin Fanatiek lid

May 12, 2015
    1,811
    1,004
    113
    vandaag al? Hier hoor ik alleen nog de ouders onderling praten, en ik hoorde van mijn dochter dat ze al wel lampionnen aan het maken zijn. Verder niets gehoord.

9. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

Nov 30, 2015
    11,454
    23,123
    113
    Female
    Heb het nog even opgezocht, dit is het advies van het RIVM.

Attached Files:

10. Ligero

Ligero VIP lid

Aug 1, 2011
    6,823
    1,533
    113
    Wij vieren voor het eerst halloween hier. En volgens het rivm mag het nu nog. Als de maatregelen verder verscherpt worden zal het wel afgeschaft worden. we zien het wel

11. Taiga

Taiga Fanatiek lid

Apr 28, 2019
    1,418
    2,198
    113
    In onze stad zijn er altijd een heleboel trick or treat tochten in verschillende wijken maar die gaan allemaal niet door.

12. Theezeefje

Theezeefje Fanatiek lid

Oct 13, 2014
    3,708
    4,023
    113
    Overijssel
    Wij slaan Sint Maarten dit jaar maar over. Het rondje bejaardentehuis gaat natuurlijk niet door ( door comite kindervrienden wordt dat georganiseerd) en daarna gingen we altijd met een groep moeders en schoolgenootjes van mijn zoon langs de deuren. Geen idee wat de rest gaat doen ( spreken ter plekke af) maar ik vind het niet zo gepast om in deze tijden langs de deuren te gaan. Zelf laat ik het bij ons huis ook donker ( anders beetje lullig voor mijn zoon) Er wonen veel oudere mensen in onze buurt.
    Zoon vertel ik het de dag zelf ( die is er niet zo mee bezig) en geef hem ter compensatie wel 2 grote zakken snoep.

Sado likes this.
  13. Felice

Felice VIP lid

Apr 22, 2009
    7,494
    8,416
    113
    Nou, nog een weekje ...
    Wij zijn er inmiddels wel aardig over uit dat onze kids niet mogen lopen.
    Zie het toch niet echt zitten, hoe jammer ze het ook zullen vinden.
    Hopelijk volgend jaar nieuwe ronde nieuwe kansen!

14. Striae

Striae Fanatiek lid

Jul 16, 2020
    1,567
    1,073
    113
    Bij ons in het dorp zijn er flyers uitgedeeld. Als je wilt dat er kinderen komen zingen dan moet je die in het zicht ophangen. Mijn man heeft een dienblad aan een stok geschroefd zodat we daar de snoepjes op kunnen leggen en afstand kunnen houden van de kindjes. Zo kunnen ze toch fijn sint Maarten :D

Ik ga zelf niet lopen met m, hij is nog te klein ;) 15mnd. Maar ik heb wel een mooie lampion met hem gemaakt en we gaan even langs opa en oma omdat het zo leuk is. Snoep eet hij toch ook nog niet ;)

Zxcvb and linkiepinkie like this.
  15. TotalBella

TotalBella Niet meer actief

Wij slaan ook een jaartje over. Oudste loopt niet meer, maar de jongste van 6 nog wel. Maar ze kwam er zelf al mee dat het niet door ging, en ze had er geen probleem mee. Ze maakt wel een lampion op school. Heb haar beloofd dat ze een zak (of 2 als ze moeite heeft met kiezen) van haar favoriete snoep mag uitkiezen in de winkel. Dat vond ze ook leuk.

16. Mamavan2SE

Mamavan2SE Fanatiek lid

Oct 22, 2018
    4,209
    1,753
    113
    Female
    Hier is alles afgelast
    En ze hadden een super alternatief

sint maarten loopt door de straten en de kids konden dan in de deur opening staan met hun lampion en dan zou sint maarten met een vis net een zal snoep afgeven.

maar omdat de gemeente hier te lui is om alles apart te beoordelen mag er niks doorgaan

maar de organisatie mocht vd gemeente dan wel zelf de zakjes rondbrengen

dus of de organisatie of sint maarten wat is het probleem?

17. Kukido

Kukido Fanatiek lid

Jun 16, 2016
    2,365
    2,962
    113
  18. Felice

Felice VIP lid

Apr 22, 2009
    7,494
    8,416
    113
    Hier maken ze een lichtje op school die je ook thuis neer kunt zetten. Of je maakt er zelf thuis nog een stokje aan.
    Maar school geeft aan dat ze de ouders niet in een lastige positie willen brengen door ze een lampion door de strot te drukken, dus er wordt een lichtje gemaakt voor de donkere dagen :thumup:

TotalBella likes this.
  19. Kukido

Kukido Fanatiek lid

Jun 16, 2016
    2,365
    2,962
    113
    Als kinderen op school een lampion maken, dan wordt je toch niks door de strot geduwd?

20. Felice

Felice VIP lid

Apr 22, 2009
    7,494
    8,416
    113
    Hier verschilt het nogal, de ene ouder ziet geen probleem om te lopen, de andere weer wel. Onze Veiligheidsregio zegt niet: doe maar niet.

En als school een lampion laat maken voor Sint Maarten en mee geeft aan de kinderen dan kunnen de ouders die niet willen lopen dat weer fijn gaan uitleggen aan de kinderen.

Share This Page