Sint Maarten/11 november; langs de deuren?

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Magnolia29, 26 sep 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Disneyfan

Disneyfan Fanatiek lid

14 okt 2013
    1.036
    158
    63
    Bij ons op school is dood leuk gezegd tegen de kinderen dat ze konden lopen, als de ouders maar op afstand blijven.

2. Kukido

Kukido Fanatiek lid

16 jun 2016
    2.365
    2.962
    113
    o.a. dat wordt hier ook door de veiligheidsregio gezegd.

Wil je niet, dan ga je niet. Heeft je kind een lampion, dan geef je dat een mooi plekje in huis ofzo en bedenk je iets zodat het voor je kind toch leuk is. Dat zou ik dan doen, ik zou er dan een eigen draai aan geven.

3. YaelStone

YaelStone Fanatiek lid

5 aug 2019
    2.439
    4.367
    113
    Wij gaan wel lopen, bij de opa’s en oma’s en even langs onze buren. Ik zet zelf een mandje bij de voordeur waar ze zelf wat uit kunnen pakken.

Kukido vindt dit leuk.
  4. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.495
    8.417
    113
    En ik ben dus ik dat ze dat bij ons anders hebben aangepakt!

5. Friezin87

Friezin87 Fanatiek lid

22 jul 2015
    1.592
    1.036
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Leeuwarden
    Mijn man gaat met ons dochter langs de opa's en oma's en zijn broer en oma die hier om de hoek wonen. Zodat ze toch het ideeheeft dat ze gelopen heeft. Wij zelf zetten een bak buiten met snoep er in voor zelf bediening. Ik ga naar de kindjes zwaaien die langskomen van achter het raam

Kukido vindt dit leuk.
  6. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113

Nou een klein beetje wel natuurlijk. Zo schep je de verwachting bij een kind dat het wel gaat lopen. Maar als je als ouder dit niet wil dan sta je wel voor het blok. Uiteindelijk is het ook niet heel erg voor een kind om eens teleurgesteld te worden ( moeten ook tegen tegenslagen kunnen)

Neuzeke, MissXray en suus1983 vinden dit leuk.
  7. Roosje24

Roosje24 Fanatiek lid

21 jan 2012
    4.149
    154
    63
    Onze school stuurde dit:

Wij willen het Sint-Maarten-lopen op 11 november dit jaar niet stimuleren, nu Veiligheidsregio Noord-Holland advies geeft om het dit jaar over te slaan. Wij zullen in de groepen dan ook geen lampionnen maken. Wij hopen ook dat ouders die hier toch aan vast willen houden, op een andere manier invulling kunnen geven aan deze traditie.

8. Novi

Novi Niet meer actief

Zo ingewikkeld is het toch allemaal niet? Het ene kind vertelt ook dat het iedere dag de schoen mag zetten rond het Sinterklaasfeest, terwijl het andere kind dit 1 keer per week mag. Zo zijn er nog meer verschillen per gezin die een kind opmerkt. Hoort bij het leven.

HappyRabbits, Kukido en TotalBella vinden dit leuk.
  9. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.495
    8.417
    113
    Nee, het is ook zeker niet ingewikkeld.
    Als school het anders had gedaan dan was ons standpunt niet gewijzigd.

We zijn daar zelf heel makkelijk in. Het is zoals het is.

Maar soms is het ook wel prettig als school even meedenkt :D

Novi vindt dit leuk.
  10. littlemunchkin

littlemunchkin Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.811
    1.004
    113
    Wij lopen wel. We hebben afspraken met de buurt gemaakt en gaan dus maar een beperkt aantal huizen langs. Er is aangeven dat we allemaal voldoende afstand moeten houden van elkaar en op elkaar moeten wachten tot de groep voor je ook echt door is gelopen.

Zolang dat gebeurd, zie ik er geen kwaad in. Wij maken dan ook een tafel vooraan ons pad en mijn man(of ik) gaat voor de deur zitten. Snoep ligt op tafel, ze zingen en pakken wat en kunnen weer doorlopen. Tussendoor kan ik het blad eventueel nog afnemen met Blue Wonder. En zo zijn er wel meer dergelijke ideeën rond gegaan in de buurt hier, dus het is niet zo dat iedereen de maatregelen onzin vindt. Wij zijn alleen blijkbaar creatiever met oplossingen bedenken dan onze veiligheidsregio.:o:

Ik zit alleen te twijfelen hoeveel we in moeten kopen dan dit jaar... Normaal hebben we toch minstens 80 kinderen aan de deur.. Aan de andere kant, dat snoep komt wel op. Papa en mama vinden het zoooooo erg als er wat over blijft..:rolleyes:

11. Vogelmeisje

Vogelmeisje Fanatiek lid

3 mei 2010
    1.036
    303
    83
    St. Maarten vieren we hier niet, maar vorige week met Halloween hebben we in de straat een gezellige lichtjesavond gevierd. Niet aanbellen, snoep voor de deur. 2 huizen ertussen laten. Ging super!

12. Mamavan2SE

Mamavan2SE Fanatiek lid

22 okt 2018
    4.210
    1.753
    113
    Vrouw
    Hier is het altijd vrijdaga voor of na sint maarten

Dus vandaag

perfecte oplossing was er, sint maarten door de straten, kids bij hun eigenvoordeur zingen en lampionnen krijgen een snoepzak aangegeven in een visnet.

maar helaas vd veiligheidsregio mocht niks! Maar de organisatie mocht wel de snoepzakke. Afgeven.....

uh dat is hetzelfde!!!!!

13. blueeye31

blueeye31 Lid

1 aug 2016
    62
    87
    18
    Wij gaan met onze kleine man alleen een rondje bij de buren/familie doen.
    Hier lopen voor de rest geen andere kindjes dus we kunnen.uitgebreid zingen bij iedereen...

14. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.182
    6.579
    113
    Ik heb in de buurt gevraagd naar de animo: nog net niet 0,0. Vaak kreeg ik als argument te horen dat st maarten best een jaar overgeslagen kan worden. Waarom, vraag ik me af? Het kan prima corona-proof. En st maarten is niet het enige dat overgeslagen wordt he? Veel verjaardagen, sinterklaasintocht, sinterklaasviering, zwemlessen. Het gaat allemaal niet door zoals normaal. Lijkt me voor kinderen toch best heftig.

15. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.899
    3.931
    113
    Wij lopen hier altijd met alle buurtkinderen en dan alleen het rondje op de buurt (buitenaf).
    Maar dan heb je het dus over een groep van 10 kinderen en volwassenen uit 5 gezinnen. Wij hebben gezegd wij lopen dit jaar niet met de groep mee want onze gemeente zegt het kan best, maar in kleine groepjes met max 2 volwassenen en het is duidelijk niet de bedoeling om in een groep te gaan lopen. Maar geloof dat we de enige zijn van de buurt die er zo over denken. Tja ieder zijn eigen ding. Wij vinden het ook wel belangrijk om onze kinderen mee te geven dat het wel belangrijk is dat je je aan regels houdt. Ik ben echt niet bang voor besmetting tijdens sint maarten lopen, maar dit zijn gewoon de regels... al lang blij dat het wel door mag gaan!

Overigens zijn er briefjes rondgebracht in de buurt dat we dit jaar wel graag komen (veel mensen rekenen er namelijk echt op dat de kinderen weer komen) maar met twee kaartjes die ze aan de brievenbus kunnen hangen of ze wel of niet mee willen doen of liever dit jaar overslaan.

16. Mammaaa

Mammaaa Fanatiek lid

5 mei 2015
    1.084
    694
    113
    Wij gaan langs opa,oma,oma,tante,tante. En daar houden we het bij.

Ik blijf op afstand en dochter gaat bij de deur liedje zingen.

Het is de eerste keer dat ze dit gaat doen, en ze heeft het al heel vaak erover gehad.
    Ik voel me rot omdat alle leuke dingen die we normaal wel doen afgenomen zijn.

Intocht, nachtje weg, herfstvakantie, logeren bij tante, sintintocht, grote verjaardag van haar broertje, uitreiking van haar kampioenschap, k3 concert en als kers op de taart moest ze 10 dagen quarantaine met vader en broertje zonder mij, geen kusjes enz niks..

Genoeg dingen die ze allemaal heeft moeten missen. En dat pakt ze echt enorm goed op. Dus op afstand bij een paar bekende aan de deur vind ik wel kunnen..

17. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.630
    5.656
    113
    Wij gaan wel lopen. Hoorde in De wijk dat veel kinderen gaan lopen. Geen groot rondje maar dat deden we al niet.

18. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    Wij gaan niet lopen...we doen het lichtje bij de deur ook uit, mochten en er toch kindjes aanbellen dan krijgen ze wel wat.

19. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.806
    5.942
    113
    Vrouw
    #139 Zoe123, 10 nov 2020
    Laatst bewerkt: 10 nov 2020
    Voor degenen waar men Sint Maarten viert..
    Wat doen jullie dit jaar?

Zelf volg ik keurig de regeltjes mbt Corona. Mondkapje op, afstand, 1x laten testen bij verkoudheid, krijg amper bezoek, zoveel mogelijk thuis blijven.
    In mijn regio geld dat Sint Maarten kan maar wel verstandig, dus niet met groepen ouders samen,
    op afstand zingen etc. Geen probleem want ik ga gewoon met m’n 2 jongste kinderts.

Maar ik moet zeggen dat ik me toch redelijk irriteer. De kinderen gaan gewoon naar school. Sporten in een overdekte hal waar ook volwassenen zijn. De supermarkt is druk en we zitten met z’n allen in de bus.

Maar in de buitenlucht een liedje zingen, op 3 meter afstand. Een mandje met snoep bij het hek neerzetten, zodat de kinderen zelf kunnen pakken na hun liedje...Daar hebben sommige mensen een mening over (oa mijn ex, die het er niet mee eens is dat ik ga lopen met de kinderen) en ik hoor dat sommigen hier de deur dicht houden.
    Ik vind het echt treurig.
    Edit: Treurig voor de kinderen!

Lyn23 vindt dit leuk.
  20. Lyn23

Lyn23 Fanatiek lid

6 nov 2019
    1.003
    602
    113
    Vrouw

Zo mee eens!

Hier net zo hoor, alle regels netjes volgen dan kan t prima. Hoe je de mensen in supermarkt soms ziet hier, verschrikkelijk en zo intolerant.
    Ja je kunt ook snoep bij de deur zetten toch. Onze jongste is 3, dit is t eerste jaar dat hij t snapt en de liedjes goed kent.

Wij zetten lichtjes op de oprit zodat de kindjes weten dat ze welkom zijn:rolleyes:

Deel Deze Pagina