Mag ik naar de tandarts

Discussion in 'Gezondheid algemeen' started by RoGiJuLi, Nov 11, 2020.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    54,913
    15,584
    113
    Nabij Utrecht
    Even een uitleg vd situatie:

Mijn stiefvader ligt sinds zondagochtend in het zhuis met flinke darmbloedingen.
    Nog onduidelijk waar het door komt.
    Na de bloedtransfusie op zondagavond kreeg hij verhoging waardoor ze een coronatest hebben afgenomen.
    Hij had verder geen coronaklachten.

Op zondag is mijn moeder bij ons geweest en hebben we samen gegeten. Dus veel langer dan 15 min op minder dan 1,5 mtr geweest.
    Niemand wist toen van die coronatest, ook me moeder niet.

Op maandagmiddag werd me moeder gebeld dat mijn stiefvader positief op corona had getest.
    Zijzelf had toen ook nog geen klachten.

Op maandagavond kreeg ik een flinke ontsteking in mijn wang, hiervoor ben ik dinsdag naar de huisarts geweest. Ik heb AB gekregen en het advies zsm naar de tandarts te gaan omdat ze vermoed dat het een ontstoken wortel is.
    Dus ik gisteren de tandarts gebeld en kan vandaag om 8.30 terecht.

Maar nu belde mijn moeder gisterenmiddag op dat ze coronaklachten heeft (hoesten, extreme hoofdpijn en koorts) en zich heeft laten testen.
    En mijn man werd vanmorgen wakker met een hoest en hij laat zich om 10 uur testen.

Kan/mag ik uberhaupt naar de tandarts zometeen?? Ik zou er flink van balen als het nu niet door mag gaan.

2. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

May 18, 2013
    13,073
    12,030
    113
    Ik zou de afspraak afzeggen en de uitslag van je moeder afwachten. De kans dat zij Corona heeft is aanzienlijk, en ze was 2 dagen voor ontstaan klachten op minder dan 1.5M geweest en dus al besmettelijk.

3. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

May 12, 2017
    7,933
    12,187
    113
    Ik snap dat je enorm baalt en mega pijn hebt, maar ik zou toch even de test van je moeder en man afwachten.

Super veel sterkte!

4. suzies

suzies Bekend lid

Jun 8, 2015
    545
    148
    43
    Ik zou het verhaal aan de tandarts voorleggen. Die kan het het beste beoordelen. En evt voorzorgsmaatregelen nemen.

5. Mimus

Mimus Fanatiek lid

Oct 26, 2015
    2,267
    2,464
    113
    (Ik ben zelf assistente)
    Bellen en overleggen. Ik weet dat in de eerste golf een paar tandartspraktijken in Nederland errop ingericht zijn voor Coronapatienten.. zal nu niet anders denk ik. Als het goed is kunnen ze je daar een nummer van geven. En wieweet is je eigen tandarts er ook wel op voorbereid.
    Succes en sterkte, want een ontsteking is zeer pijnlijk..

6. olleke

olleke Fanatiek lid

Mar 8, 2012
    4,842
    4,103
    113
    Bellen en de situatie voorleggen. Dan hoor je wel of het lukt of niet.
    Wij als fysio zouden je niet laten komen dan, maar in het geval van een ontsteking in de mond zou het best anders kunnen zijn ivm de risico's evt.
    Beterschap en sterkte met alles!

7. Minoesje

Minoesje Niet meer actief

Even overleggen met de tandarts.
    Een controle zou ik uiteraard afzeggen maar een ontsteking oid is ook niet iets waar je nog even 2 weken mee door loopt..
    Maar als je de tandarts eventueel zou besmetten en hij weer veel andere patiënten zou zien op minder als 1,5 m is dat ook drama natuurlijk. Lastig dit soort dingen..

8. Willemijntje19

Willemijntje19 Fanatiek lid

Apr 26, 2016
    2,394
    1,205
    113
    Female
    Wat een aantal hier boven ook schrijven, gewoon bellen en de situatie voorleggen. Als ik het goed heb zijn er mogelijkheden zoals een soort noodtandarts waar je terecht kan met acute gebitsproblemen terwijl je Corona klachten hebt.

9. BliksemSter

BliksemSter Niet meer actief

Wat ontzettend vervelend zeg! Tandarts checkt inderdaad of je zelf Covid gerelateerde klachten hebt maar ook of mensen uit jouw huishouden het hebben. Ik zou inderdaad overleggen, hopelijk is er een oplossing. Sterkte!

10. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    54,913
    15,584
    113
    Nabij Utrecht
    Ik mocht niet langskomen.
    Afgesproken dat ik weer bel zodra de testuitslagen bekend zijn en ik verder zelf geen klachten heb gekregen.

Het is een eenmanspraktijk (met 2 assistentes) dus als hij besmet is, ligt de praktijk op zijn gat en dat is ook niet handig.

11. nelta

nelta VIP lid

Apr 28, 2009
    18,625
    9,137
    113
    Female
    Rotterdam
    Even bellen vooraf. Dan kunnen ze je beschermd zien.

12. nelta

nelta VIP lid

Apr 28, 2009
    18,625
    9,137
    113
    Female
    Rotterdam
    Lekker dan. Anders de spoedtandarts bellen vanavond als de pijn niet houden is. Je kunt hier toch niet nog een week mee wachten (uitgaande van 10 dagen quarantaine).

13. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    54,913
    15,584
    113
    Nabij Utrecht
    Ik hou het idd zelf goed in de gaten.

En bij onthoudbare pijn trek ik aan de bel.
    Maar ik ga er vanuit dat de ab het meeste werk voor nu wel even doet.

14. RLSD

RLSD Niet meer actief

Ik snap wel dat ze je nu liever niet zien maar hou jezelf wel even goed in de gaten. Als de pijn/ontsteking erger wordt moet je wel gelijk aan de bel trekken voordat je straks verder van huis bent!

15. Malika1989

Malika1989 Bekend lid

Feb 19, 2014
    815
    59
    28
    Female
    Thuisblijfmoeder
    Zuid-Holland
    Ontstekingen in de mond moet je echt niet lang mee wachten, wat de situatie ook is. Het kan zich alleen meer uitbreiden en erger worden. Succes en sterkte

16. Vero0504

Vero0504 VIP lid

Nov 17, 2016
    18,943
    14,996
    113
    kunnen ze allicht een pijnstiller voorschrijven? Die iemand in je omgeving evt op mag halen?

17. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    54,913
    15,584
    113
    Nabij Utrecht
    Tnx meiden.

Op zich valt de pijn erg mee en de meeste dikte is inmiddels zo goed als weg.

Maar zodra de situatie het toe laat ga ik er zeker heen.
    Mijn moeder haar test kwam ook positief terug en de klachten van mijn man lijken daar ook erg op, maar op die uitslag moeten we nog even wachten.

18. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

May 18, 2013
    13,073
    12,030
    113
    jeetje, ik hoop voor je dat de pijn snel minder wordt. Veel beterschap!

19. Madelie

Madelie VIP lid

Jun 14, 2014
    11,473
    8,734
    113
    Jeetje wat een ongelukkige samenloop van omstandigheden RoGiJuLi. Hopelijk knappen je stiefvader en moeder snel op en hebben je man en jij het niet te pakken. Ik zou voor de zekerheid alvast aan je tandarts vragen bij welke tandartsen je in deze situatie wel terecht kunt. Een ontsteking kan ineens weer op gaan spelen en dan hoef je op dat moment niet nog eens achter een telefoonnummer aan.

Syane likes this.

Share This Page