vaag eigenlijk het lied van het lampje zegt toch echt 11 november. oja voor de mensen die de deur niet open deden hadden wij een heel leuk liedje en die zongen we dan dus kei hard haha. ik vind het echt jammer dat ik niet in het noorden ben waar ik vandaan kom. had graan gelopen met fynn. hier is het wachten op driekoningen dat gaat vanuit school uit.
ha ha...ja overal anders Wij lopen gewoon met de buurmeisjes mee. Dorp waar mijn man vandaan komt loopt ook vanavond Ik doe alleen de straat denk ik van ons. Hier zijn ze vrij christelijk dus ik gok dat ze het niet erg vinden En we rijden denk ik ook nog even langs de familie. Jullie dus morgen...hmmm, kunnen we nog wel een keer
Aan de ene kant zeg ik, wij doen het vanavond, om onze christelijke medemens niet tegen het zere been te schoppen. Maar aan de andere kant, morgen is het 11 november en dan is het zondag...ja en? Dus wij twijfelen nog...
Vanuit de scholen hier is ook het advies vanavond, er is ook een activiteit in de stad en de kleinere winkelcentra in de wijken doen het ook vanavond... wij dus ook... ook fijner voor de kids hoeven ze er niet zo vroeg uit naar school
Hier vandaag sint-maarten. maakt mij niks uit hoor 10 of 11 november, maar er is een oproep geweest of het vandaag kan in het dorp... nou ja ik pas me wel aan
Hier wordt ook SintMaarten gevierd, tenminste toen ik vorig jaar aan de andere kant van het dorp woonde hadden ze heel leuk een lampionnenoptocht met alle kindjes, vooraan een auto met muziek en luidsprekers achteraan ook, en wij kregen ook briefjes in de bus of we bijv voor het raam kaarsjes wilden zetten of met lichtjes wilden versieren! Ik vind het een super leuk initiatief ook voor Halloween en ook voor Driekoningen! Alleen ik heb nog niet meegemaakt dat ze hier op snoep kwamen vragen. Maar als dat zo is en ik weet het dan zorg ik uiteraard dat er wat in huis is! Is toch prachtig voor die kleintjes zo met hun mooie, zelfgemaakte lampionnetje over straat en liedjeszingen! Edit: Welke dag ze ook komen, mij maakt het niks uit hahah
Sint Maarten is gewoon de elfde van de elfde ( en niet de tiende van de elfde) Ookal valt het dan op een zondag.... Anders kun je het beter altijd vieren in het 2e weekend van november ofzo. Want een doordeweekse dag is dan ook lastig ofzo? Nee gewoon de 11e van de 11e!
Het heeft niks met lastig te maken ,maar wel met geloofsovertuiging van mensen die in je straat wonen
ja op Den Helder Actueel staat een heeeel goed stukje erover wand tuurlijk is het gek koopzondagen feesten alles mag op zondag alleen niet sint maarten lopen!
sinten maarten de deur zit vast geef die kerel op zijn bast geef zijn vrouw een dikke zoen zal ze de deur wel open doen!
als kerst op een zondag valt vieren we het dan ook een dag niet later......... ik ben het er 100% mee eens BELACHELIJK dat het hier vandaag gedaan word
Ik denk dat dit eigenlijk zo'n "grijs gebied is" En omdat je niet weet wie er wel of geen waarde aan hecht dat er op zondag voor sint-maarten aangebeld wordt ,dat er daarom wordt besloten het op zaterdag te doen.
Wij wonen ook in een gelovige gemeente. Ikzelf heb zoiets van De kids kunnen maar een paar jaar St. Maarten lopen , dan zijn ze er alweer te groot voor, dus laat ze lekker op zondag ? Maargoed iedereen gaat vanavond hier, dus wij dan ook maar ....
Aangezien het meestal dezelfde mensen zijn die niet open doen was het bij ons..... Hier woont juffrouw kikkerbil die ons weer niets geven wil
Vorig jaar was ik het helemaal vergeten dus ik ben blij dat er niemand aan de deur is geweest Ik heb nu eigenlijk ook maar weinig snoep/koek in huis, misschien nog maar even halen vanmiddag alhoewel ik denk dat er niemand komt. Wij wonen niet echt in een buurt waar kinderen dit doen.. best jammer.
Dat zongen wij ook hihi Hier stond in de krant dat t maandag is. Wel jammer, vier t liefste gewoon de dag zelf. Heb snoep ervoor in huis dus als er vanavond of morgen wat bij de deur komt, krijgen ze gewoon hoor.
Lekker verwarrend dit jaar! Ik denk dat bij ons in de buurt de meesten gewoon op zondag lopen, maar voor de zekerheid staat het snoepgoed voor vanavond al klaar. Ik verwacht eigenlijk niet dat er iemand op maandag loopt als het ook op zondag of zaterdag kan, want hier wonen vrijwel alleen maar veel te drukke tweeverdieners, die allang blij zijn dat het eens een keer in het weekend valt . Off-topic: vanaf welk jaar wordt het een beetje leuk om mee te lopen? Ik kan niet wachten tot ik ook eens mee mag doen met mn meisje (is nu 13 mnd)
Ik ben vorig jaar voor het eerst met Nathan wezen lopen. Hij was toen nog geen 3. IN principe kon hij al best een aantal liedjes zingen maar in de praktijk kwam het er op neer dat ik bij elk huis een liedje zong. Nu afgesproken met een paar vriendjes, hopenlijk gaat het dan beter.