Ik stop altijd een sok in hun mond, ook erg effectief. Hier nog geen kindjes gehad btw. Zal morgen allemaal lopen. We gaan eerst naar de kerk ( Sint Maarten viering van zoons katholieke school ), en dan om 19 uur lopen met beide kids. Leukleukleuk!
Aan de mensen die mandarijnen/appels of ander "gezond" spul willen geven: Doe het niet! Die verdwijnen 9 van de 10 keer onderweg in de bosjes (tenminste toen ik vroeger liep wel) Het gaat de kinderen om snoep en niet om gezonde dingen Verder snap ik niet dat velen snoep weggooien omdat het niet verpakt is... Ik heb dat vroeger ook gewoon opgegeten en leef nog steeds. Ze bouwen er alleen maar weerstand van op. Verder is het gewoon zonde om weg te gooien. Geef het dan weg aan mensen die het niet breed hebben, die zullen er hartstikke blij mee zijn.
wij hebben vanavond lekker gelopen!! meer dan een uur onder weg geweest, mega buit hadden ze, de kids hadden de smaak te pakken, en bij een paar kennisen kregen ze enorm veel hahaha. iedereen hier op 1 na, was voor bereid. wij hebben zelf maar 5 aan de deur gehad, dus nog te veel over (en dochter lief lust geen spek)
Ohhhhh shame on me!!!! ik ben net gewoon een kindje vergeten te geven..oei!! Er waren 3 kinderen waarvan 1 wat groter was en alleen een tas droeg, dus ik dacht na het zingen die draagt de tas voor het kleinere meisje.. dus ik doe in de 2 tassen een snoepje en zeg daaag...loop ik naar de kamer hoor ik dat meisje zeggen "ik kreeg geen snoepje van die mevrouw" oohhhhh ik denk hoor ik dat nou goed? ik loop terug naar de deur maar ze waren al weg.. gelukkig ken ik de moeder dus had haar net even gemaild dat ze morgen nog even een snoepje mag komen halen, of dat ik die dinsdag meeneem naar school (ben overblijfjuf bij hun op school) pfff SHAME ON ME!!! moeder vond het gelukkig niet erg en zei dat het niet uitmaakte maar als ik me beter zou voelen door nog een snoepje te geven dat ze dat wel goed vond
Hier gewoon morgen! Mijn zoontje vind het helemaal spannend! Hij is hard aan het oefenen met de liedjes en zijn zelfgemaakt lampion schitterd in de kamer! Mijn dochtertje van 2,5 gaat morgen ook mee met haar eigen gemaakt lampion, en zong net ook al een heel liedje mee! Hier zetten veel mensen een kaarsje voor het raam/in de tuin en staan er heel veel mensen buiten op straat. Het is gewoon zo gezellig! Ik ben opgegroeid in ZH en daar deden wij het nooit, toen ik mijn man leerde kennen en naar NH verhuisde hoorde ik voor het eerst van sint maarten. En ik vind het geweldig!!!! En dat snoep? Ze eten 2 snoepjes en gaan hun bedje in..de rest wordt vergeten.... Het is heel traditioneel hier, maar niet in heel nederland. Net zoals Luilak, kende ik ook niet, maar is hier ook heel normaal!(al wordt dat wel steeds minder)
Wij deden vroeger altijd aan Drie Koningen en vond het lampionnetje altijd zo superspannend! De mijne brandde overigens altijd af... Was nog in de tijd voor Led-lampionnetjes.... Ik vind het jammer dat Drie Koningen niet of nauwelijks meer gevierd wordt hier. En als ze daarvoor in de plaats Haloween of Sint Maarten willen vieren vind ik dat ook prima. Haal lekker een paar zakken mini-Marsjes etc in huis (lekker onverantwoord) voor het geval er toch een verdwaalde Drie Koning voor mijn deur staat. En komen ze niet...ook niet heel erg, komen wel op hoor!
Ik associeer mandarijnen altijd met Sint Maarten! Is ook leuk wat je gedaan hebt. Wij gaan overigens maandag lopen.
Sint Maarten hoort op 11 november. Kerst, Sinterklaas enzovoorts wordt ook niet verschoven omdat het in het weekend valt. Mensen die op zondag de deur niet open willen doen, doen gewoon de deur niet open .
denk je eens verder moet lezen dan je neus lang is en niet gelijk een oordeel vellen ik heb hele rot dingen mee gemaakt klaar uit denk je eens verder moet kijken dan een paar zinnen en dan gelijk jou oordeel treffen bomt me overgens niet wij hebben er gewoon voor gekozen om het niet in onze dorp te doen omdat ze daar totaal anders gereageerd word en vooral als je niet snel genoeg bent inverband badje of bedje kinderen maar goed so be it
Ja dat bij jou in het dorp nou van die asociale losgeslagen kinderen wonen kan de rest van Nederland niks aan doen.. zal wel aan het water liggen ofzo.
whaha dat zou goed kunnen mijn kindjes zijn in ieder geval niet aso dus ben ik even blij niet alle kindjes zijn zo maar stuk van onze wijk zeer zeker wel niet goed op gevoed denk ik ofzo daarom doen wij er ook niet aan mee wil dat niet klar uit.. en als ik bezig ben ren ik niet naar beneden maar vind het wel beetje bot en raar je even zegt zal wel aan de kant van het water liggen niet iedereen is eh aso er zijn wel meerdere nederlanders die aso zijn en niet alleen in onze stuk maar goed wat let je
Precies dat is iets anders en dan vind ik het ook niet erg, ik heb alleen geen snoep in huis en ga het ook niet speciaal in slaan, ik zet dan liever mijn bel uit dan dat ik open doe en die kindjes een liedje laat zingen en ze niets kan geven.. Dan ben ik maar een zuurpruim, ik heb niets met het feest en niets met de traditie.
Weet je wat me wel verbaast, ik zie hier heel veel mensen reageren die het super leuk vinden dat hun kids snoep halen langs de deuren, laatst was er een topic over traktaties op school en toen waren de meeste anti snoep met traktaties en dat sommige kinderen het zelfs niet eens kregen, nu kan het ineens weer wel Nou moet iedereen dat zelf weten hoor begrijp me niet verkeerd maar het valt me gewoon ineens op.
Hmmm, 1 keer per jaar zo'n feest met snoep ( EN gezond trouwens, snoep met mate ) of elke week snoep met een traktatie. Nogal een verschil.
Oooh ik vind het zo leuk al die verwachtingsvolle kindertjes met hun lampionnen (sommige al helemaal vernaggeld ) te zingen aan de deur. Sommige kijken je strak aan, de ander zingt tegen de deurpost omdat ie zo verlegen is en weer een ander maakt zich er gemakkelijk vanaf door achteraan in het groepje wat binnenmonds wat te hummen... ZO jammer dan ook dat ik ze hier nog nooit heb gezien Vroeger heb ik zelf ook gelopen en elk jaar kregen wij ook kinderen aan de deur. Sinds ik met man samenwoon heb ik nog nooit iemand aan de deur gehad. Eerst woonden we in de grote stad in een flat, hartje centrum... kon ik me nog wat bij voorstellen. Maar nu wonen we alweer 3 jaar in een huis in een hele kindvriendelijke wijk, maar echt niemand hoor. En dat vind ik best gek, want ik zit nog geen drie kwartier rijden van m'n ouderlijk huis vandaan.