sint-maarten de 11e?

Discussie in 'De lounge' gestart door wonderteam, 10 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

sint-maarten

1. Ja, ik loop sint-maarten op zondag de 11e

2. nee, ik loop sint-maarten op zaterdag de 10e

3. Ik doe de deur op zondag de 11e niet open

4. Ik doe de deur op zaterdag de 12e niet open.

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Hier ook nooit heel veel kinderen aan de deur. Terwijl 2 straten verderop ze wel 20-25 kinders aan de deur krijgen. Hier net 10 ofzo.

Wat ik dan bijzonder vind aan mensen die er over zeuren, terwijl het niet eens in hun deel van Nederland, in de stad, het dorp, de regio, Sintmaarten gevrierd wordt. Dan heb je er toch ook geen 'last' van?

2. Verox

Verox Niet meer actief

Hier nog steeds niemand gezien :( als ze nog langer wachten dan heeft vriendlief alle snoep al op...

3. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Ik kan me niet voorstellen dat er nu nog kinderen komen hoor, die liggen allang op bed :)

4. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    hier heeft iedereen in de straat gewoon opengedaan
    en iets gegeven

5. Sila24

Sila24 Niet meer actief

maakt mij niet uit welke dag ik doe toch wel open , is ook zo sneu die kindjes die lopen in de kou en dan kan ik het niet over me hart krijgen om de deur dicht te laten dus ook als ze morgen komen krijgen ze wat lekkers!

6. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

Niemand gehad hier... Zullen morgen wel komen dus

7. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Hier wordt morgen pas gelopen.
    Dochter heeft er echt onwijs veel zin in. Ze krijgt er nu veel meer van mee doordat ze er op school zo mee bezig zijn. Ze is vrijdag met school al een rondje gaan lopen. Elke ochtend verteld ze eerst hoeveel nachtjes ze nog moet slapen tot ze met haar lampionnetje mag lopen. Ik vind het helemaal leuk. Het lopen met mijn dochter dan, vriend mag lekker bij de deur staan haha.

8. glimworm

glimworm Niet meer actief

idd! ze hebben op school een mooie lampion gemaakt en hard de liedjes uit hun hoofd geleerd. dus voor hun doen heel veel moeite gedaan.

bedelen/schooien valt in mijn ogen meer onder de kinderen die de hele dag bij de appie voor de deur liggen voor kaartjes oid en nog net niet in je boodschappentas graaien.

9. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Dat het bij jou in de buurt dan zo'n "fijne gemeenschap is" ;) , wil niet zeggen dat het overal zo is toch? Als je er niet aan mee doen prima ,maar dan hoef je niet te zeggen dat het gewoon schooien is! Bij jou in de buurt blijkbaar wel ,maar dat wil niet zeggen dat dat overal zo is.

10. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

weet niet hoeveel kinderen jij in de klas hebt bij je kids maar die van mij heeft er 20 en die zijn echt niet iedere week jarig hoor, ook maar 1x per jaar dus ja ;)

11. kippiekip

Sinterklaas is niet te vergelijken met Sint Maarten, Sinterklaas word al jaaaaren gevierd door heel Nederland, Sint Maarten is een hele tijd niet gevierd en pas weer de laatste jaren terug gekomen, het wordt voornamelijk in het noorden van Nederland gevierd. Ik heb het nog nooit gevierd en niemand vroeger bij ons in de wijk vierde het.

12. Aszz

Aszz Niet meer actief

25, en heel gemiddeld verdeeld over het jaar. Iedere 1 a 2 weken is een kindje jarig. En ik ben blij dat hij dan die ochtend geen snoep krijg. Belachelijk, om 9 uur aan het snoep. Maar goed, erg offtopic.

Marsja1988, hahahaha. Dat je ramen er dan nog niet uit liggen. Troll.

13. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Bij ons wel toen ik jong was, ontzettend veel kinderen en er werden optochten gehouden, woonde toen in gelderland.

Hormoonbitch gemeld trouwens.

14. kippiekip

Het zijn ook bepaalde provincies die het wel doen, wij vieren het al generaties lang niet en we woonde in zuid holland. Sinterklaas kent iedereen in Nederland, elke provincie en zeker iedere generatie.

15. Edge

Edge Fanatiek lid

30 mrt 2009
    4.833
    478
    83
    Vrouw
    Haarlemmermeer
    Ja schattig hè?? Wat jij omschrijft vind ik ook, of kindjes die nog een beetje aan pappa of mamma hangen van de zenuwen. Ik ga altijd zitten of knielen op ooghoogte. Merk toch dat dat soms wel goed werkt. En complimentjes maken. Vanavond bij m'n moeder in het dorp lopen voor het eerst met m'n nichtje en zus. Ben benieuwd!

16. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

eh niet de gehele gemeenschap is zo het zijn n handje vol kinderen
    dus weet niet
    en dit is mijn mening en deze geef ik vraag niet om een gehel commentaar
    en om het afkraken van mijn gemeenschap of wat ook dat gaat mij een beetje te ver;)

17. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Hier was de hele straat gister aan het lopen...alle kinderen dus.

Het was erg gezellig en op 1 of 2 na deed iedereen open.

18. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Ik kan me niet herinneren dat het hier niet werd gedaan. En ik woon dus in het Noorden van het land en het is hier normaal dat de kindjes het doen.
    Het staat zelfs op de kalender van school!

Verder vraag ik me écht af of sommige van jullie ook zo zuur en zeurderig zijn in real life. Het is natuurlijk heel makkelijk om hier neer te zetten dat als je een groepje 4-jarigen voor je deur hebt staan met hun zelf gemaakte lamionnetjes dat je de deur niet open doet.

Maar jeetje zeg....wat kunnen sommige mensen zeuren! Echt over alles...hoe kan je nou in godsnaam gaan zeuren over St. Maarten.

Zwaar belachelijk!

19. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ha ha...mamavanjuul...

Wij hebben trouwens wel van die zure buren. Die zitten dan op de bank en kijken tv. Zien de kinderen komen en doen gewoon niet open.

20. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Hier ook zure buren hoor. Ze horen de bel, doen de tussendeur open, zien ons bij de deur staan...en doen de tussendeur weer dicht en gaan de woonkamer weer in. Of doen het gordijn opzij, zien ons en doen evengoed niet open. Etc...zucht...

Deel Deze Pagina