Sint Maarten hoeveel kinderen aan de deur?

Discussie in 'De lounge' gestart door Maedra, 10 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Hier komt 3 x een dreumes aan de deur die hier niet eens in de buurt woont en die ook geen dankjewel hoef te zeggen van moeders....
    Daarna komen de jongens van 10+ die alleen maar zoveel mogelijk snoep willen.
    Nee, sinds we hier wonen is er geen ruk aan.
    Ga dit jaar lekker in bed zitten boven, ze zoeken het maar uit.
    Ik blijf ook altijd met die walgelijke snoepjes zitten (lust echt geen snoep!)

Pas als ik verhuisd ben geef ik het weer een nieuwe kans, want ik vond het altijd zo leuk. Kaarsjes bij de deur enzo....gezellige sfeer :)
    Maar nu is het gewoon stom...

2. tulip

tulip Niet meer actief

ik heb ook geen idee, hier het zuiden, wij vieren geen sint maarten, maar bij ons begint de vastenavend (carnaval)

3. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.024
    1.850
    113
    Provincie Groningen
    Wij zijn onlangs verhuisd en heb geen idee hoeveel kinderen we kunnen verwachten.
    Vermoed niet zo veel, aangezien onze voordeur aan een soort hofje/voetpad ligt wat een beetje slecht verlicht is.
    Maar heb in iedergeval genoeg in huis.

4. Maia

Maia Niet meer actief

hier wisselt het heel erg.
    2 jaar geleden: heeeeeeel veel
    vorig jaar: stuk of 10
    dit jaar: het wordt regenachtig en stormachtig dus ik verwacht erg weinig kindjes maar heb gewoon heeeeeeel veeeeel snoep in huis gehaald ;) komt helemaal op :D

5. Djamila

Djamila Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.221
    3
    0
    Hier komen ze niet langs de deur.

6. Hier wisselt het ook altijd heel erg.
    Soms 10 het andere jaar weer 30..

Dit jaar zijn wij zelf voor het eerst niet thuis.. Gaan voor het eerst lopen met onze zoon, dus ja..

7. truus1980

truus1980 VIP lid

26 sep 2007
    6.259
    2
    36
    Bij Emmen
    Vorig jaar 24.
    Dit jaar gaan wij met onze zoon aan het lopen. :D Hij heeft zelf een lampion gemaakt.

8. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ik woon nu bijna 6 jaar hier maar nog nooit kindjes aan de deur gehad met St. Maarten. Volgens mij wordt er hier in de omgeving niet veel aan gedaan.

9. femmy

femmy Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.061
    0
    0
    Administratie
    nog nooit een kind gezien hier aan de deur, misschien ook omdat we in een flat wonen?!

10. Yellowsun

Yellowsun Fanatiek lid

23 apr 2009
    2.021
    287
    83
    Hier word het wel gevierd maar er kwamen vorig jaar een stuk of 8 kindjes langs.Nu doen ze hier in de buurt ook altijd een lampionnen optocht en daar na een groot st maartenvuur,waar veel kindjes met hun ouders naartoe gaan

11. mroos

mroos Niet meer actief

Woon al mijn hele leven in r'dam, en heb nog nooit een kindje gezien.

Ik ben wel benieuwd in welke wijk in r'dam je woont, omdat je het burgelijk noemt:D?

12. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Ik woon hier net, er wonen wel heel veel kinderen in de buurt, maar ik ga met mijn dochter een klein rondje in mijn moeders buurt!

13. Selena149

Selena149 Niet meer actief

Hier wordt het nog leuk morgen, ik heb namelijk precies het tegenovergestelde :D

Ik kom zelf uit de Randstad waar er nooit Sint Maarten gevierd werd, wij zijn verhuisd naar Noord-Holland dus maak morgen mijn 1e Sint Maarten mee :) Zou nog wel leuk zijn, maar het wordt mijn eerste Sint Maarten, in een nieuw huis en ik sta er ook nog alleen voor (vriendlief werkt tot 23:00) terwijl ik nog nooit een Sint Maarten heb meegemaakt, niet echt weet wat ik kan verwachten en wat ik moet doen :$

Heb maar strooigoed en mini marsjes etc. in huis gehaald...
    Vind dat wel vervelend zo eigenlijk, Mijn 1e Sint Maarten en dan ook nog alleen...

14. made

made Bekend lid

5 jan 2010
    735
    0
    0
    verkoopster in een lederwaren winkel
    ergens in noord holland
    Haha ik weet nog dat wij van zh naar noord holland verhuisde, bij ons deden ze niet aan sint maarten en hier dus wel.
    Wij wisten het niet en hadden dus ook niets in huis...echt heel erg zielig voor de kindjes.
    Nu loop ik zelf met mijn dochtertje en manlief blijft thuis, ik denk dat er zo'n 50 a 75 kindjes aan de deur komen.

15. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

Het eerste jaar dat wij hier kwamen wonen hadden wij onwijs ons best gedaan lampionnetjes opgehangen etc etc.. Maar ze liepen ons allemaal voorbij :( het 2de jaar was het beter maar doe niet meer zo me best want er komen niet zoveel kindjes aan de deur...

16. tassie

tassie Fanatiek lid

23 mrt 2006
    1.888
    0
    36
    Het begint ongeveer om 17.30-18:00 uur en duurt tot ongeveer 20:00 uur (maar dat kan ook verschillen ;))

Wat moet je doen:
    - de deur opendoen als ze een liedje gaan zingen (of ze bellen aan en gaan pas zingen als de deur open is)
    - het liedje aanhoren
    - zeggen dat ze heel mooi gezongen hebben :p
    - elk kind een snoepje geven (je kunt het in een schaal doen en ze zelf laten kiezen, of ze houden hun tas open en je mikt er wat in). Het handigste is verpakte snoepjes (strooigoed is dus niet zo handig, of je moet het in zakjes doen). Ik ken moeders die alle onverpakte snoep weer weggooien.
    - en dan gaan ze weer weg.

Makkie toch?
    Succes!

17. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.792
    9.311
    113
    Gelderland
    Oh zo stom ik was er helemaal vanuit gegaan dat het gister was;) en de snoepjes stonden dus klaar...vond het al gek dat er niemand was langs geweest... Haha. Inmiddels zitten er al veel minder snoepjes in:)

18. Nijn84

Nijn84 Fanatiek lid

18 mrt 2009
    1.795
    1
    0
    Grunn!
    Vorig jaar heb ik alle kindertjes hier uit het dorp aan de deur gehad. Het waren er *schrik niet* 10 a 15 :p
    Voor de kinderen wel erg leuk want in dit kleine dorpje krijgen ze vaak veel meer dan in een groot dorp.

19. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ik woon in het oosten van het land en heb dit nog nooit meegemaakt, dus ben erg benieuwd of het nu dan wel gaat gebeuren... heb een snoeptrommel vol lekkere dingetjes... en wat sinterklaaskoekjes met chocolade...

20. MamaJess

MamaJess Niet meer actief

Vorig jaar kwamen hier ongeveer 15 kindjes aan de deur. Niet zoveel dus. Ik heb het idee dat het met de jaren steeds rustiger wordt.

Deel Deze Pagina