hier in het noord-westen in een dorp 120!!!! gemiddeld over 3 jaar. Dit jaar zullen het er wel minder zijn. Maar voor de zekerheid toch maar zo'n 150 stuks gehaald. De windlichten branden, de kerstverlichting om het padje te verlicghten staan aan en een kaarsje voor het raam, grote bak snoep op de trap. We kunnen van start. Mannetje zorgt voor iets te bikken
oh jaaaah 2 jaar geleden heeft mijn man de buren verteld dat er zo'n 25 kinderen komen (wist hij veel). Ze zaten al om kwart voor zes met de lichten uit achter de bank
hier gaan ze geloof ik heel selectief langs de huizen. Want ik hoor ze nooit terwijl ik toch echt in een goede en kinderrijke buurt vlak bij een basisschool woon. Dit is ook in groningen trouwens. In mijn eerste studiejaar heb ik 3 zakken snoep gehaald, en er kwam niemand. Dus het jaar erna heb ik 1 zak gehaald. Vorig jaar was ik in Belgiƫ en dit jaar heb ik zelfs niets te snoepen voor mezelf in huis. Ze komen toch niet. Bespaart weer wat geld. In gelderland werd het juist heel veel gedaan, de hele basisschool liep mee. En dan de oudere groepen zonder begeleiding vaak omdat er niet genoeg vrijwilligers waren. Oh well, er was toen nog genoeg sociale controle om dat te kunnen doen. Nu niet meer helaas. Maar toen ik van de basisschool af ging is het aantal kinderen langs de deur met de jaren flink afgenomen, en geloof dat ze het nu helemaal niet meer doen.
Nou ik ga zo lopen, maar heb er helemaal geen zin in in dit weer......maar ja de kids zijn al een paar dagen hyper dus we komen er niet onder vandaan!
hier vieren we het altij op 10 november... al 500 jaar.. scheelt een boel met dit weer... gister was t heerlijk.. en droog...ik heb gelopen met de kids.. hub bleef bij de deur.. euh.. 100 kids ongeveer
Nou ik heb 140 marsjes, twix, bros, kitkat, snickers en smarties! Laat die kinderen maar komen! (en anders dan kom ik gewoon 10 kilo aan de komende dagen ) Hier is het altijd superdruk. Misschien dit jaar niet gezien het weer, maar we zijn goed voorbereid.
Whoops, als ik jullie zo hoor vrees ik bijna niet genoeg te hebben Heb 38 zakjes kruidnotenmix met een marsjes/smartiedoosje etc...
Dat mis ik hier al jaren...terwijl het vroeger ook altijd enorm druk was aan de deuren! Ik zie hier geen enkel lampje branden buiten. nu moet ik ook zeggen dat het echt slecht weer is...
Hier 0, schijt bagger van de zenuwen haha Als ik ook maar IETS hoor zit ik gelijk rechtop haha... Nou plenst het hier wel gigantisch...
zo, lekker op tijd! Kan me herrineren dat ze vorig pas laat kwamen, uur of 7. Zul je zien.. precies wanneer ik m'n dochter naar bed breng en mijn zoon de fles moet bellen ze aan... (en manlief weg) Stress!
Hier ook al 4! Liepen ook een paar voorbij zag ik, dus heb het tuinhekje maar opengezet en het ganglicht aan. Zul je net zien dat er met dit rotweer meer komen dan vorig jaar Nouja de fruitschaal ligt ook net vol met mandarijnen, breek ik die wel aan desnoods En anders heb ik altijd nog kleine zakjes chips, koekjes en rozijntjes hier liggen.
Nu op 6. Ik zie dat er wel weer meer kids door de straat lopen. Maar sommigen hebben dikke pech: wij doen op donderdagavond altijd de weekendboodschappen en we gaan zo weg.
Geven jullie trouwens ook mandarijnen? Schiet me net te binnen dat ik dat vroeger heel veel kreeg aan de deur...vond het heerlijk, lust geen snoep....een feestje destijds voor mn vader oudere zus, die overvielen me bijna als ik thuis kwam met die zak snoep Ik plukte alleen de mandarijnen eruit
arme kindertjes met weer en wind voor een paar snoepjes, van mij mogen ze meteen een snoepje pakken en weer gaan hoor.