Sint Maarten vandaag, wie doen er allemaal mee?

Discussie in 'De lounge' gestart door RosaLynn, 11 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. littlemunchkin

littlemunchkin Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.811
    1.004
    113
    Natuurlijk :) Snoep staat al klaar. Vorig jaar hadden we bijna te weinig, dus dit jaar maar wat meer gehaald. Ik vind het zo leuk voor de kindjes!

2. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Wat leuk, hier gaat het op deze manier:

Lampion maken van papier met crepepapier, lampje erin en naar buiten met een zak.

Na 5 minuten komen de eerst regendruppels. Vervolgens doet er niemand open en heb je verdrietige kinderen met een totaal verzopen lampionnetje aan een stokje omdat het inmiddels kneiterhard regent. Vervolgens loop je verder, lampje begint te flikkeren, 5 minuten later, lampje stuk.

Na 30 minuten loop je dus totaal zeik en zeiknat geregend met een vodje wat meer lijkt op een stukje vuilniszak dan een lampion, aan een stokje door de donkere straten heen omdat iedereen schijnheilig tv kijkt maar zogenaamd niet thuis zijn en kinderen die krijsen dat ze koude handen hebben.

We hebben er zin in vanavond!

3. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Hier word het niet gevierd. Hier leeft dat ook totaal niet.

Heb dan ook niet speciaal snoep ingeslagen, mocht er toch iemand aan de deur staan dan is er altijd wel een mandarijntje in huis maar wij doen er persoonlijk niets aan.

De oudste van 8 heeft wel vandaag op Godsdienst geleerd wat het precies betekende dus dat kon hij mooi eens aan mama uitleggen hahaha ik wist eerlijk gezegd dus niet eens wat het precies inhoud ;)

4. Gemma79

Gemma79 Fanatiek lid

19 feb 2011
    1.105
    2
    0
    NULL
    NULL
    Hier (Friesland ) volop lopers.
    In onze zeer kinderrijke wijk zeer veel kinderen dus heb flink ingeslagen.
    Komt wel op ;)

5. Gemma79

Gemma79 Fanatiek lid

19 feb 2011
    1.105
    2
    0
    NULL
    NULL
    Zo schattig! De nieuwe Zweedse buurkinderen lopen voor het eerst vandaag. In een mooi zweeds/Nederlands taaltje gezongen. Prachtig! En dan die glunderende koppie!

6. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Ja hier in Noord-Holland wel! Zolang t droog blijft een groot feestje!

7. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Ik weet niet of ze er hier aan doen dit jaar.
    Voor de zekerheid heb ik wat in huis gehaald, komen ze niet eet ik het zelf wel op :D

8. silvana81

silvana81 Fanatiek lid

12 feb 2007
    2.777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    Op school is er niets aangedaan dus geen lampion.
    Nog geen kind gezien ook en het regent.
    Wij gaan zo eten en doen dan de deur ook niet open mocht er aangebeld worden.

9. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    Zeker weten dat we lopen, er zelf mee opgegroeid in zaandam en hier in prov. Groningen, dorp waar we wonen wordt het gelukkig ook gevierd, sm komt hier de deur open te doen terwijl wij gaan looen , of in mijn geval waggelen 😜

10. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Hoe laat gaat het feest beginnen? Wij wonen dit jaar voor het eerst in een plaats waar het gevierd wordt en het schijnt een big happening te zijn. Mijn kinderen staan te trappelen met hun lampionnetjes (waarvan 1 lampje het niet doet grrr net gekocht) maar ik zie niemand lopen? :( Zijn we te vroeg enthousiast?

11. RoBiJe

RoBiJe Niet meer actief

Hier lopen ze al. Dochter ging om half 6 al met dr vriendinnetje. Maar het is wel nog rustig

12. Bloeem

Bloeem Actief lid

28 nov 2014
    301
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier zijn de meisjes om kwart over zes de deur uitgegaan. Het is altijd heel druk hier in t dorp. Vanmiddag uit school kwamen ze klas voor klas naar buiten en zongen een liedje. Hartstikke leuk!
    We wonen nu aan de rand van het dorp, en nog maar een groepje aan de deur gehad. Bij t vorige huis was het altijd hartstikke druk, gezellig!

13. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.422
    447
    83
    Limburg
    Hier hadden we zaterdag al lampionnen optocht met sintmaartens vuur. Rondlopen langs huizen is hier in de woonplaats niet. Gisteren bij mijn schoonzus in de wijk meegelopen.

14. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Hier altijd vanaf een uur of 18. Iets ervoor, iets erna en dan tot uiterlijk een uurtje of 19.30, dan heb je iedereen wel gehad en wordt het weer rustig haha.

Hier een flinke hoeveelheid opgehaald en boven verwachting goed gezongen door de jongste: geweldig leuk!

15. Joyciejj

Joyciejj Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.486
    223
    63
    Hier was dat gisteren..
    Je mag langs de deuren van 17.30-18.15
    De meeste hebben dan ook de deur open met een lampje of kaarsje, hebben ze dat niet dan hoef je daar ook niet aan de deur te gaan..
    Daarna kan je met de fakkeloptocht mee naar het vuur en het verhaal..
    Wel langs de deuren gegaan met de kids :) maar mn dochter was moe (2e week school) dus niet naar het vuur geweest.

16. Marnatman

Marnatman Fanatiek lid

17 jun 2010
    2.382
    206
    63
    Man
    Bedrijfsleider
    In Grunn
    Hier haalden we ieder jaar vrachten snoep in huis en nooit kwam er 1. Vorig jaar geen snoep gehaald en ja hoor........ daar kwamen ze. Dit jaar weer vrachten snoep gehaald en WEER komt er niks. :x

Volgend jaar koop ik niks en als er dan wel wat komt hebben ze echt pech. Ik ben het zat.

17. Denise K

Denise K Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.230
    354
    83
    Vrouw
    Jaaaa, wij doen mee! Hier is het de laatste jaren niet door gegaan omdat de communicatie tussen leerkrachten en ouderraad leden verkeerd liep, met als gevolg dat ze steeds te laten waren met iets op touw zetten. Nu een frisse, fanatieke ouderraad die het ontzettend goed geregeld hebben. Om half 7 op het schoolplein verzameld en een optocht gelopen met toch zo'n 140 mensen. Liedjes gezongen en naar de mensen die keken gezwaaid. Bij aankomst kregen alle kinderen een snoepzak en was er muziek en koffie/thee/chocomel/koeken.

Het is een hele multiculturele school en vind het toch heel leuk dat er dan zo'n opkomst is :)!

18. wachtend

wachtend Niet meer actief

In onze vorige woonplaats hadden we altijd Sint Maarten maar hier geen kind gezien. Had voor de zekerheid toch maar snoep in huis gehaald maar was niet nodig geweest.

19. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ja dat zal ze leren!

Hier een boel lopers en de mannen hebben een flinke buit binnen! Was weer super leuk 👍🏻😁

20. Twingia

Twingia Fanatiek lid

7 dec 2013
    1.151
    1
    38
    thuis dingen doen, met de kinderen knuffelen.
    Friesland
    Hier woont juffrouw kikkerbil, die ons niks geven wil!!! :p

Deel Deze Pagina