Sint maarten wel of niet?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Mamavan2SE, 25 okt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.773
    3.116
    113
    Vrouw
    Het was echt geweldig! ❤️
    As we speak zegt hij mama ik heb z'n zin om een lolly te eten. (hij heeft nog nooit een lolly gegeten, want ik vind ze een beetje gevaarlijk)
    Maar hij mag straks na het ontbijt een lolly. :D

2. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.872
    5.148
    113
    Home
    Haha ja dat was sarcastisch
    Wij slaan ook deuren over waar het donker is
    Ze hebben hier gister echt enorm veel opgehaald zelfs m’n jongste van 2 zong keihard mee
    Ze hadden het er vanmorgen nog over dus het was weer een geslaagde avond

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  3. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Het was geweldig! Al die blij snuitjes! Geen asociaal gegraai hier hoor. We mochten aanbellen bij de huizen welke een kaarsje voor het raam hadden aangestoken. Eerst een stukje optocht achter een blaasband en warme choco vooraf. Alle kindjes met hun eigen gemaakte lampion trots een liedje zingen, wachten tot ze iets mochten pakken, netjes 1 snoepje pakken en dank je wel zeggen. Als je denkt dat het gegraai en geschooi is, zegt dit vooral iets over jezelf en hoe je zelf bent. Kortzichtig om van zoiets leuks zoiets negatiefs te maken. Vermoeiend ook wel als je zo in het leven staat en je niet kunt genieten van die blije kindersnoetjes én mensen die hun best hebben gedaan!
    Het was echt alsof Corona er even niet was, een heel fijn samenzijn en de opkomst was enorm. Mijn zoontje ging echt zielsgelukkig slapen.

4. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

zoon moet pas om 11 uur beginnen vandaag en dochter heeft hem niet gezien voor ze naar school ging. Ik moest de boodschap meegeven dat hij zoveel snoepjes uit haar bakje mag kiezen als hij wil voor mee naar school vandaag ❤️ Heb haar verteld dat ze niet alles hoeft weg te geven en dat 3 meer dan genoeg is maar ik ben zo trots op ze als ze delen en alles voor elkaar over hebben. Dat is voor mij een bevestiging dat de opvoeding die ik ze wil geven geslaagd is.

5. TotalBella

TotalBella Niet meer actief

Was blij dat jongste van te voren vroeg of ze het Sinterklaas journaal nog mocht kijken als ze terug kwam. Ze was dus voorbereid dat dat niet mocht, scheelde weer een boze huilbui. Ze had ook snoepjes voor de oudste uitgekozen, zo lief. Dus bij thuiskomst mocht ze toch nog even samen met de oudste een snoepje eten.

6. autumn86

autumn86 Bekend lid

3 sep 2014
    790
    532
    93
    Gisteren met de jongste nog de lampion geknutseld, hij was superblij met zijn eigen gemaakte monster.
    Hier in de straat helaas weinig mensen die mee doen. Wel bij ons deel van de straat, daar pakt iedereen flink uit met lichtjes.
    De straat achter ons is altijd erg druk (voor een dorpje). Iedereen doet daar mee of is zelf aan het lopen.
    Nog gezellig met wat mensen gepraat en wat nieuwe gezichten gezien van jonge gezinnen, nog zonder schoolgaande kinderen.

Wij waren niet thuis voor het grootste deel, maar hadden wel snoep en lampjes buiten.

7. wishfulthinking

wishfulthinking Fanatiek lid

7 aug 2012
    4.828
    2.498
    113
    Vrouw
    Precies daarom zei ik ook niet alle kinderen over 1 kam scheren..
    Hier is het ook echt een traditie.
    En voor mij zijn het leuke herinneringen want ik deed zelf vroeger ook altijd Sint Maarten lopen

8. wishfulthinking

wishfulthinking Fanatiek lid

7 aug 2012
    4.828
    2.498
    113
    Vrouw
    Goed bedeeld:oops:

littlemunchkin vindt dit leuk.
  9. Glass

Glass Fanatiek lid

29 mei 2017
    2.192
    1.053
    113
    Vrouw
    Mijn kinderen hebben gisteren ook sint Maarten gelopen. Mijn man was met ze mee en het was heel gezellig druk op straat, veel zingende kindjes. Ze krijgen hier 1 snoepje per dag, en we hebben nu een wek pot per kind vol Haha dus we kunnen even vooruit.

10. GossipGirlxoxo

dat noem ik nog eens een hele goede “buit” :thumup::D

wishfulthinking vindt dit leuk.
  11. GossipGirlxoxo

Man vertelde vanavond dat er bij een stukje begeleid wonen huizen niet werd aangebeld door de mensen (dat rijtje van een huis of 10 was ook helemaal donker). Blijkbaar was er 1 jonge man (met down syndroom) die wel had gerekend op kinderen aan de deur en die liep de hele avond op straat achter de mensen aan met zijn schaal met snoep omdat hij zo graag uit wilde delen. Man kwam hem 3 straten verder nog tegen met zijn schaal waarmee hij willekeurige groepjes aansprak of ze wilden zingen zodat hij snoepjes kon uitdelen ❤️

Theezeefje, wishfulthinking en autumn86 vinden dit leuk.
  12. Theezeefje

Theezeefje Fanatiek lid

13 okt 2014
    3.711
    4.029
    113
    Overijssel
    Ach, dat is dan wel sneu dat ze niet bij hem aanbelden, maar zo te horen was hij niet voor 1 gat te vangen :roflmao:
    Wij waren voor het eerst aan het lopen in een kinderrijke buurt (zoon wilde met zijn vriendje die in een andere wijk woont) toen ze bij hun juf aanbelden kregen ze snoep en wij ( moeders) een klein miniflesje (shotje) met drank :p:D
    Dat mogen ze wel bij elk huis invoeren :roflmao::roflmao::roflmao:

hummeltje5, Liekje81 en Fristi2012 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina