Hoi meiden, Zijn er meiden die onlangs zijn afgevallen met gezonder eten en sporten? Ik ben al begonnen met rustig aan opbouwen hardlopen samen met mn zusje en nu wil ik ook echt op mijn eten letten. Maar ik ben de weg daarin helemaal kwijt! Weeg nu zon 107 kilo en dat wil ik echt niet meer De een zegt weer brood is slecht, de ander zegt weer rijst is slecht, van de week had ik op het werk zelf magere yoghurt meegenomen met een lepel cruesli en toen riep een collega ook dat mag je niet!! Ik hoor zoveel verschillende dingen Ik eet nu 5 keer per dag, maar wat zijn nou gezonde keuzes? Eet ook vaak een liga of sultana tussendoor, of mag dat ook niet. HELP
Ik ben vorig jaar 17 kilo afgevallen door een ander eetpatroon (zonder sporten eigenlijk) Heb gisteren een verslag op mijn blog voor geschreven kusjesuitlonden een goeie tip is - veel water, geen alcohol - 1x per week een traktatie mag wel (vond ik hihi) - honger? = appel of verse soep - cracotte crackers bevatten maat 25kcal per stuk! Opzich was het niet zoveel hoeveel ik at, maar WAT ik at. met avondeten schepte ik de helft van mn bord met groenten zodat er niet veel ruimte overbleef voor de rest. Aten we ongezondere dingen als lasagne,friet of chinees dan pakte ik een boterham bordje als portie. een paar weken was het super super super moeilijk, maar na een week of 2-3- wist mn maag niet beter en ging het steeds gemakkelijker. Ben in 35 weken van 75,5 kg naar 58 kg gegaan, nu 10 maanden verder nog netjes 60 kilo
Als je je aan de schijf van 5 houdt. Eet je gezond. En aan tussendoortje zo'n 200 calorieën xtra. Dit is wat mijn dietiste me heeft gezegd. Veel drinken. 1,5 liter per dag. Dat is inclusief melk, koffie, thee.
Ik kan je het dieet Streep je slank adviseren. Dat is een gezonde manier omgaan met eten. Tijdelijk minder en je kunt het afstemmen op je sport en beweeg gedrag. Verder kun je als je bent afgevallen een natraject in waar je wel meer eet maar niet meer afvalt of aankomt
ik ben ook bezig met afvallen door gewoon gezond te eten en voldoende beweging. ik maak s'ochtends een menu voor de dag, dat ziet er ongeveer zo uit; ontbijt: 2 a 3 crackers met mager beleg, zoals kipfilet, 30+kaas, filet american, appelstroop, vruchtenhagel. je kan ook beschuit nemen, ik neem ook weleens 2 boterhammen of een bakje yoghurt met museli. tussendoor: neem ik meestal een kopje thee en een flesje water en fruit, 1 stuk. lunch: 2 a 3 boterhammen ook weer met mager beleg, drink of melk/optimel of thee. tussendoor: weer thee water en fruit. avond eten: 150 gram aardappels, 250 gram groente en 100 gram vlees, in het weekend vaak na het eten een schaaltje optimel vla. avond tussendoor: vaak ook thee en iets van liga evergreen/continue of ontbijtkoek, soms ook weleens een beetje chips of een keer iets lekkers. het is voor mij zo goed vol te houden, alleen s'avonds vind ik het nog weleens moeilijk.
Cruesli is inderdaad niet gezond (heel veel suiker) maar als het inderdaad maar 1 lepel is lijkt het me niet zo'n probleem. Of je gaat op zoek naar een gezondere variant (volkoren, minder suiker).. Witte rijst is ook niet zo gezond, je kunt dan beter zilvervliesrijst pakken. Maar dit gaat op voor alle volkoren producten! Liga os sultana kan wel, maar bevat ook suiker en weinig goede voedingsstoffen. Beter is een stuk fruit te nemen. Voor het gemak neem ik vaak biologische notenrepen..
voldoende bewegen bedoel ik mee minimaal een uur per dag, ik wandel veel met de kleine of fietsen. en ik ga ook naar de sportschool en heb thuis een wii fit.
Ik ben nu aan het afvallen door meer eiwitten te eten en minder koolhydraten. Dus weinig brood, rijst, pasta en aardappelen. Maar wel vis, vlees, noten, kaas. Ook wel groente en fruit, maar met mate, omdat dit ook koolhydraten zijn. Eiwitten vullen beter dan koolhydraten en zorgen voor een constantere bloedsuikerspiegel. Als je regelmatig verdeeld over de dag iets met eiwit eet, houd je je verbranding aan de gang en je krijgt daardoor ook geen suikerdips. Daarnaast begonnen met hardlopen met een opbouwschema. Nu in 4 weken bijna 5 kilo kwijt. Je kunt eens kijken op: eenkiloperweek.nl Ik voel me sindsdien ook gewoon veel fitter. Succes!
@ Hellen: ik wil vanaf nu ook meer eiwitten nemen ipv koolhydraten. Maar wat eet je zoal dan als ontbijt en lunch? Ik ben sinds mijn zwangerschap erg inspiratieloos betreft eten..
@ missXX: ik eet magere yoghurt (200 ml.) met een schepje proteinepoeder (kun je bij de tuinen kopen) als ontbijt. Magere kwark kan ook. Omdat ik om de 2 uur iets met eiwit eet, vervalt mijn gewone patroon van 3 maaltijden op een dag. Dat komt ook een beetje doordat ik geen aardappels, rijst en pasta eet. Maar ik begin dus de dag met yoghurt. Dan eet ik verder de volgende eiwitporties over de dag: 60 gr. 30+ kaas, 30 gram noten, 100 gram vleeswaren (bijv. kipfilet), tonijn (uit blik), gerookte vis, gekookt ei. Beetje afwisselen. En 's avonds dan bijv. zalmfilet of andere vis gebakken, of kipfilet gebakken, of ander vlees. En daar dan wel groente bij, maar niet meer dan dat je normaal zou eten. Omdat je steeds regelmatig iets met eiwit eet, heb je ook geen hongergevoel (wel soms lekkere trek in dingen, maar dat zit meer tussen mijn oren). Ik doe het via weethoejeeet.nl. Daar kun je dan ook allerlei recepten vinden en dat is wel handig (pannenkoeken kunnen dan ook gewoon). Mijn man eet in principe gewoon mee, maar voor hem doe ik er dan wel aardappelen, rijst of pasta bij. Dat weethoejeeet (WHJE) zit een bepaald programma achter en als je dat een beetje doorhebt, dan gaat het vanzelf. Het is alleen op mijn werk soms wel lastig om steeds om de 2 uur iets te eten (midden in een vergadering bijvoorbeeld) en dat is toch wel belangrijk om ook je verbranding op gang te houden. groetjes, Hellen
Ik ben ook bezig met gezond afvallen,dus geen dieet want dat werkt in mijn ogen niet. Brood en rijst mag uiteraard gewoon,ik neem alleen wel donkerbruin brood vanwege de langzame koolhydraten en daarnaast zijn vezels goed voor je darmen. Rijst eet ik ook maar dan niet al teveel. Verder om de dag hardlopen en na het avondeten niet meer snoepen. alcohol alleen een glas of twee in het weekend. Ik denk dat je het beste kan eten wat je gewend ben maar dan de magere variant en minder tot geen snoep. Succes ik ben nu 6 kilo kwijt.
Heel veel succes goed dat je gezonder wilt gaan eten. Ik ben in week tijd 3 kilo afgevallen met dr. frank dieet. Dus Geen koolhydraten of minder 20-30 per dag mag, geen suiker en meer eiwitten. Ik doe s' morgens ook een eiwit shake maken met water. Alleen jezelf niet uithongeren