Hier 2 kids aan de deur gehad! Maar misschien ook wel meer! We waren er niet ! Lekker uit eten geweest
Hier doen ze er niet aan. Wel een lampionnenoptocht, met op het einde een groot kampvuur, maar niet langs de deuren gaan voor snoep.
Wij hadden ook niet zo veel. Maar we zijn daarna naar mijn schoonzus gegaan en daar was het nóg rustiger. De kinderen mochten bijna overal 2 snoepjes krijgen omdat er zo weinig aan de deur kwamen.
Ik ben erachter waarom bij ons zo weinig waren, in het winkelcentrum bij ons in de buurt was een lampionenoptocht met langs de winkels gaan die duurde tot 19.30 uur... wel laat hoor!
Hier was het ook al zo rustig en wat er kwam was al wat groter, vind die kleine kinderen juist het leukst...waar amper geluid uitkomt Deed om 8 uur de gordijnen en deur dicht.
Ik woonde vorig jaar november voor het eerst in Noord-Holland. Ik ben zelf totaal niet met St Maarten opgegroeid en had geen idee wat me overkwam toen er ineens een klein kindje met een lampionnetje (dik ingepakt tegen de storm en regen) voor mijn deur stond Gelukkig kon ik nog ergens een zielig snoepje vandaan toveren, maar ik had er gewoon nog nooit van gehoord! Gelukkig was het zulk beroerd weer, want dat was meteen het enige kindje van de hele avond. Dit jaar was ik beter voorbereid. Echt schattig al die kleintjes met hun lampionnetjes! Het zijn misschien de hormonen, maar ik vond ze zoooooo lief! Eén groepje bestond uit twee groepjes, die elkaar waren tegengekomen (of in ieder geval waren de moeders elkaar tegengekomen) en die samen verder waren gegaan. Alleen hadden ze dus twee liedjes! Halverwege de eerste regel van meisje 1, begonnen drie andere meisjes met hún liedje! haha Zo schattig... Lijkt me echt leuk om straks met mijn kleintje ook mee te doen! Hopelijk zijn er tegen die tijd nog genoeg jonge kinderen in deze wijk, zodat ze niet alleen hoeft te lopen, maar ook echt de gezelligheid van gisteravond kan proeven!
Bij ons is er nooit snoep opgehaald tijdens sint-maarten. In de dorp waar ik geboren ben werd dit 1 jan gedaan. En zover ik weet waar ik nu woon werd dit op geen een dag gedaan. Dus in onze omgeving is er niks verandert met sint-maarten
Zo'n 75! Schrok me dood haha. Is dan ook geen snoep meer in huis. Overigens het eerste jaar dat we het hier vieren, normaal bij mijn ouders en daar komen toch ook snel zo'n 50 kinderen.
Geen.. hier wordt foekepotterij gevierd met carnaval en geen sint maarten.. wel prinsenbal en wisseling vanavond..
hier niet zoveel begreep ik (moest werken). Toch jammer, woon in een kinderrijke buurt en het ene jaar heb ik er ruim 50 en nu dus erg weinig. Zelfs vorig jaar met die enorme storm had ik er nog zo'n 20. Denk dat veel ouders zelf niet zo'n zin hebben om te lopen, komen laat en druk uit werk enzovoorts. Nou ik ga het over een paar jaar wel doen met mijn meisje
Het was dit jaar weer wat drukker. Er is dan ook een nieuwe generatie opgestaan. Mijn dochtertje liep met een vriendinnetje en ons overbuurjongetje en een ander meisje van dezelfde leeftijd die ook bij ons in de straat woont loopt ook. Verder liepen de andere kinderen uit de straat ook. Zo'n 13 kinderen in totaal.
De bel is 4 keer gegaan, waarvan 1 keer m'n eigen kinderen In totaal zijn er 6 kindjes geweest. (en ik had nog wel 3 zakken snoep in huis gehaald!)
Ik ben opgegroeid in Zoetermeer maar op mijn 18e in Wormer, noord-holland gaan wonen. Heb dus heel veel Sint Maarten gelopen met mijn kinderen. Vind het altijd zo gezellig daar Maar nu woon ik weer in Zoetermeer, maar ik wil het die kleine van 3 niet ontnemen Ben gister naar een vriendin gegaan en hij heeft met zijn lampionnetje luidkeels aan de deuren staan zingen samen met een ander peutertje. Zoooo lief .... Zijn gezellig blijven slapen en vanmiddag weer naar Zoetermeer gegaan waar hij zijn bijeengezongen snoep met zijn grote zus en broer heeft gedeeld, die zijn toch te oud voor Sint Maarten. Hij wilde vanmorgen alweer gaan lopen haha, volgend jaar weer
Maar daar was het overigens wel druk met kinderen waar ik liep, dat zijn hofjes en daar is het altijd wel druk. Dus die mensen zullen allemaal wel door hun snoep heen zijn
Hier zijn maar 10 geweest ongeveer, maar hier was het koopavond in het dorp en wij wonen aan de buitenkant, dus ik denk dat de meeste kinderen in het centrum waren. Ik ben wel met mijn zoontje gaan lopen, zo schattig. Vorig jaar durfde hij niet te zingen, maar dit jaar wel. Te lief.
wij zijn van Zaandam naar Zoetermeer verhuist... altijd sint-maarten gelopen en in Zoetermeer dus niks! dus wij zijn lekker naar Zaandam terug gegaan die avond en in onze oude buurt wezen lopen voor het eerst en ze vonden het geweldig! zo jammer dat het hier niet gedaan word!
Btw, mijn moeder, wonende te zoetermeer, kreeg 3 kindertjes met lampionnen aan de deur, gelukkig had ze snoep in huis. Die zijn ws verhuist van nh naar zoetermeer
ja ik vind het ook leuk! wij hadden er ook minstens 40! en we wonen niet eens in een kinderrijke wijk. mijn vader vertelde dat er bij hem alleen kinderen achter een drumband aanliepen en alleen in de straten waar de drumband liep, langs de deuren mochten gaan. de zijstraatjes waar juist al die mensen op de kindertjes zaten te wachten met hun snoepjes waren volgens de "organisatie" te donker en te eng. die werden dus mooi overgeslagen. slaat helemaal nergens meer op.