Wij zijn 3 weken geleden verhuisd. Nu zit ik momenteel zonder werk, we hebben een kleintje; samengevat, we zitten erg krap bij kas. Geeft niet, we redden het wel, ik geniet zelfs van het thuis zijn bij mijn kleintje alleen... We zijn dus verhuisd, mijn man heeft wat familie leden en wat vrienden om hulp gevraagd met het verhuizen. In een paar uurtjes waren we over, daarna heb ik voor iedereen broodjes gemaakt en wat lekkere hapjes. Ik had nog chocolaatjes willen halen, maar ik was vlak voor de verhuizing ziek geworden en toen was dat er bij in geschoten. Ik vind het vaak moeilijk om mij in dit soort situaties 'juist' te gedragen. Zoveel verschillende meningen en ik ben altijd iets te bang om het verkeerde te kiezen. Ik heb iedereen wel 100x bedankt en voelde me echt opgelaten dat ik nu niets heb om de mensen mee te geven als 'bedankje'. 1 vriend is nog wat langer blijven helpen en die heb ik voor het eten uitgenodigd. So far so good.. maar ik blijf dan onzeker of ik het wel 'goed' doe. Nu belde mijn schoonmoeder vanavond op, dat we wel iedereen nog een kaartje moeten sturen en er een cadeaubon van 50 euro bij moeten doen. anders kunnen mensen het erg vervelend en ondankbaar van je vinden zeg maar. Zo ben ik echt niet opgevoed, je help elkaar omdat dat is wat familie en vrienden voor elkaar doen, en dat werkt wederzijds, wij staan altijd voor iedereen klaar, maar haar woorden raakte mij echt wel. Wat ik al zei, ik ben zo onzeker in dit soort situaties, maar geld voor dat soort cadeaubonnen hebben we echt niet, het is al puzzelen om het eind van de maand te halen zonder de spaarrekening er bij te moeten halen. Ik heb het aan mijn moeder gevraagd en die verklaarde mij (eigenlijk mijn schoonmoeder) voor gek en wou er niets voor hebben. Wist ik eigenlijk al, maar nu blijf ik me druk maken of anderen dit ook van ons verwachten? Trouwens, mijn schoonmoeder heeft niet geholpen hoor met de verhuizing, wel mijn schoonvader, zwager, oom tante neefje, een vriend van mij en een vriend van mijn man. wat vinden jullie?
een cadeaubon van 50 euro voor iedereen....is je schoonmoeder gek ofzo?? Ik zou een borreltje ofzo doen.
Mensen helpen omdat ze je willen helpen en niet omdat ze er wat voor terug verwachten! Als zij hulp nodig hebben neem ik aan dat jij ook voor ze klaar staat toch? En anders idd een borreltje of gewoon een lief kaartje met " mensen bedankt" pf 50 euro cadeaubon.... gaat zij ze betalen?
nouja zeg dat mens is gek! en zeker in jullie situatie hoe durft ze dat te zeggen, echt vrienden die doen dat gewoon voor elkaar en hoeven er NIKS voor te krijgen !
Wat?? Die is gek. Ik zou gewoon inderdaad iets van een borrel doen of een etentje/bbq (als het wat beter weer is)
Die is maf. Zou ik niet doen hoor. Toen ik begin dit jaar verhuisde wilde ik de hulp bedanken met een bbq deze zomer maar aangezien de hulp al bij voorbaat door ziekte werk enz afviel hebben we met zijn twee verhuisd en zijn we naderhand lekker met zijn twee uit eten geweest.
Nou een kadobon van 50 euro is wel erg overdreven. Wat denkt je schoonmoeder wel niet. Ik zou gewoon tegen de mensen die geholpen zeggen dat ze nog iets tegoed houden en dan een borrel doen o.i.d.
Wij zijn in januari verhuisd en hebben 2 vrienden van mijnman gevraagd te helpen. Hebben eigenlijk verder niets gegeven. Een paar weken later ging 1 vriend zijn huis opknappen (schilderen, nieuw laminaat etc) en heeft mijn man ook veel geholpen. Gewoon een vriendendienst. Moet er niet aan denken dat ik iedereen die geholpen heeft (ook mijn broer en vader etc) een kadobon had moeten geven eigenlijk. Je helpt elkaar toch als je dat kunt?
Haha, nee joh, vrienden en familie helpen je graag omdat ze zoveel om je geven. Daar hoeven ze niks voor terug. Broodjes, lekkere hapjes, bedankjes. Helemaal goed toch? Niet druk om maken Een kaartje sturen (zonder bon) is op zich heel leuk, maar zullen mensen al niet eens verwachten hoor.
ehh vrienden en familie help je toch gewoon. Hier is akle kanten op een bedankje en indd op de dag zelf wat drinken en eten tijdens het verhuizen normaal en voldoende. Ik denk dat mensen me zouden gaan bellen van hoe hard ben jij op je hoofd gevallen als ik een cadeau bon zou sturen. .. kaartje kan, borrel ook maar hoeft allemaal niet. Die schoonmoeder van jou heeft ze niet op een rijtje.
Daar moet je wel mee oppassen. Had ik bij de vorige verhuizing onze helpers beloofd en toen is er van die BBQ niks meer gekomen. Dáár voel ik me wel erg schuldig over. De verhuizing erna geen vrienden meer gevraagd durfde niet meer, haha.
Ik zou nooit een cadeaubon van 50 euro geven! Halo het zijn toch vrienden en familiebij neem aan dat als hun gaan verhuizen, nieuw vloertje gaan leggen oid jou vriend hun misschien ook wel helpt? Zo gaat dat hier in iedergeval je helpt elkaar bij dat soort dingen en geeft dan wel smiddags wat te eten wat je ook gedaan hebt of als zr lang blijven avond eten maar thats it! Dat is toch juist vriendschap?! Elkaar helpen Meid ik zou ze echt niets geven van geld, kaartje ofzo zou nog kunnen masr zou ik zelf niet eens es doen Ok snap je smoeder echt niet zei snapt toch ook wel als je net een kleintje hebt en bent verhuisd je geen bakken met geld over hebt?! En dan nog je kunt je geld wel beter gebruiken!!
Haha die is gek! 50?! Ben zelf pasgeleden ook verhuisd naar nieuwbouwwoning en hebben met hulp van vrienden en familie bijna alles zelf gedaan wat betreft behangen, spullen plaatsen en inrichten. Als we die allemaal 50 hadden moeten geven want was ik zo 1500 kwijt.. Nee hoor, wilden ze niet eens! Grote housewarming gegeven met bbq, iedereen kon z'n buikje rond eten en heeft ons rond de 100 gekost.. Dus 50 p.p?! No way! Laat je niet gek maken door schoonmams, denk dat die mensen zich zelfs zullen schamen als je hun 50 voor een vriendendienst. Dan durven ze jou straks niks meer te vragen omdat ze bang zijn dat jij hetzelfde terug verwacht
Toen wij verhuisden hebben we iedereen die ons meegeholpen heeft met klussen en verhuizen bedankt d.m.v een bbq. Dit waardeerden ze enorm en was genoeg, vind een cadeaubon voor dat geld echt te ver gaan!
50 euro per helper?! Toe maar, wij vinden dat vooral een vrienden- en familiedienst. Als alles goed gaat gaan wij in dec dit jaar verhuizen en komen er ook vrienden, familie en collega's helpen. Iedereen krijgt versnaperingen etc en we houden een soort housewarming feestje waar veel te eten en te drinken is. Ik zou het zelf teveel vinden als ik je zou hebben geholpen en mij een cadeaubon van 50 euro zou geven.
Zo 50 euro! Als zij betaalt... Toen wij gingen verhuizen, hebben we een week of 2 naderhand een barbeque gegeven voor iedereen die geholpen had. Maar ja, dat was in mei. Misschien de mensen uitnodigen in je nieuwe huis en een lopend buffetje maken oid? Wat slaatje en sate en stokbrood en een soepje? Of bakplaten? Zoiets zou ik doen. Gaat het eigenlijk om veel personen?
Zeg maar tegen je schoonma als ze nog eens verhuisd dat ik wel kom helpen Mocht jij nog wat hulp nodig dan kom ik zo wel. Is dat mens helemaal gek geworden tis allemaal al duur zat. En daar ben je toch vrienden voor!!! Maar misschien is een cadeaubon van 50 euro wel heel erg 2012 ...
Vaak als we hulp hebben gehad organiseer ik nog weleens een gezellig etentje bij ons thuis of in de zomer een bbq. Het is meer omdat we dat zelf leuk vinden om mensen dan nog eens rustig te bedankten. Op zo´n dag zelf kan je vaak niet eens rustig met elkaar spreken, dus een etentje is een goede oplossing. Het gaat ook om de gezelligheid en vriendschap en niet om geld.