Hallo dames, Mijn zoontje heeft vaker last van zijn luchtwegen,helaas zit dit in de familie. Hij heeft nu al 1jaar geen last gehad maar wil toch graag gaan kijken voor zo een speciale stofzuiger. Allèèn zoek ik er een die ook geschikt is voor een parket vloer Heeft iemand van jullie zo een stofzuiger of weten jullie mij er èèn aan te raden? Dan hoor ik het graag! Groetjes Melanie
Is toch een beetje persoonsgebonden. Zelf heb ik astma, bronchitis en allergie en ben superblij met mijn Miele S Medical. Maar anderen zweren weer bij een Dyson. Persoonlijk vind ik een Dyson of elke andere stofzuiger waar geen zak in gaat dus vreselijk. Want zodra je dat ding moet legen vliegen de stof en narigheid je om de oren. Maar ik neem aan dat jouw zoontje niet zelf de stofzuiger leegt dus jij vind hget misschien wel weer prettig.
wij hebb een dyson, niet de paarse (die is echt goed) maar 1 type ervoor. de bak legen is idd niet handig als je zelf pacient bent, nu doen wij dat altijd in de container buiten, maar ideaal is het niet. misschien dat de nieuwe types makkelijker legen dan ons type. wij hebben ook een miele cat&dog, waar we erg tevreden mee zijn, misschien is de medical nog beter. Als je geen huisdieren hebt dan is een stofzuiger met zak handiger. bij ons was die met 1 zuigbeurt al vol (2 new foundlanders) tegen woordig zit er meer zand in van dochterlief
Wij hebben een heel gewone stofzuiger (philips, momenteel) met stofzuigerzakken. Maar dan wel een met HEPA filter, en een speciale parket-zuigmond. Voor ons is dat goed genoeg, maar we hebben ook geen heel heftig zware astmagevallen in huis (alleen 2 milde).
Mijn man heeft astma, dus hier ook rekening gehouden met de stofzuiger. Wij hebben sinds kort de Dyson (paars), ook speciaal voor parket. Was laatst in de aanbieding en we hadden al goeie ervaringen met een stofzuiger zonder zak. Je kunt hem na elke beurt legen waardoor er geen deeltjes worden rondgeblazen. Dus ook als je geen Dyson wilt, zou ik je eentje zonder zak aanraden. (Dyson wordt ook wel op marktplaats aangeboden trouwens.) Succes!
ik heb zelf astma en moet echt niet zo'n dysonding hebben waarbij je de container moet legen, dan vliegt idd het stof je om de oren (en dat dwarrelt door t hele huis heen, dus ook als iemand anders leegt heb ik er last van). wij hebben een doodnormale stofzuiger van philips met gewoon een stofzuigerzak (wel HEPA filter), als je die moet vervangen (doe ik gewoon zelf), is er niks aan de hand. ja t losse stof wat in elke stofzuiger zit wil dan nog wel eens kriebelen bij mn neus dus ik raad aan gewoon een doodnormale stofzuiger (met HEPA filter)
De Dyson anti allergy. Ook super geschikt voor parket. Zit ook een hepa filter in Wat betreft het legen: gewoon buiten in de container met de achterdeur dicht zodat het nergens neerdwarrelt. Door iemand laten doen zonder astma. Wij legen hem 1x per week, is in 5 seconde gedaan. Hier niks anders meer dan de Dyson
precies dat even serieus 300 euro voor een stofzuiger :O (kan ik echt met me kop niet bij) Maar hier werkt de hepa filter perfect geen stof om je oren bij legen zak goed dicht bij verwisselen we hebben een Miele erg tevreden over
Hahaha, hier is schoonmaken gekgenoeg een soort hobby,( ik ben met een nieuwe stofzuiger bijv net zo blij als Michael van Barbie met zijn Hetty ) wij hebben dus 2 Dysons en een Dyson kruimeldief, maar kan me voorstellen dat een ander het er niet aan uitgeeft.
Miele medicair, duur apparaat, maar voor mij zeker waard. Is ook speciaal voor allergieën bedoeld, heeft de juiste filters en heeft een indicatielampje waarmee je kan zien of het echt schoon is. Is wel al een aantal jaren oud, dus weet niet of dit type nog steeds zo heet. En of er al iets beters op de markt is. Maar Miele is sowieso mijn favoriet, blijft lang zijn zuigkracht behouden. Daarnaast hebben wij een luchtreiniger in huis, en dat raadt ik ook echt aan bij allergieën. Geeft ook minder stof in huis, omdat dit apparaat het filtert.
Hier ben ik het zeker mee eens maar omdat zoonlief astmapatiënt is krijgt hij/wij ieder jaar een behoorlijk bedrag uitgekeerd,en laat dat nu net 300,- zijn dan kan ik best zo een stofzuiger kopen...anders zou ik het ook niet snel doen hoor mits hij zwaar astma zou hebben. 2jaar geleden lag hij om de 2maanden in het ziekenhuis voor zijn lucht en soms zelfs aan de zuurstof nu is hij al 1jaar astma aanval vrij
karcher stofzuiger met waterfilter al het stof wat je opzuigt komt in een waterbak terecht, dus de lucht die de stofzuiger uitblaast is stofvrij. enigste nadeel zou kunnen zijn dat je hem na afloopt even leeg moet gooien en de bak even schoon moet maken
Ik zou iedereen een Dyson aanraden, astma patiënten al helemaal. Zelf ben ik ook astma patiënt, als ik weet dat er allemaal fijn stof in zit (man heeft met verbouwing nog wel eens mijn stofzuiger geleend ), dan maakt mijn man hem leeg, maar anders doe ik het zelf zonder problemen. Inderdaad heel regelmatig en niet in huis doen. Maar zijn echt heel fijne stofzuigers, heb hiervoor ook een Miele gehad, maar die was toch echt zo goed niet als een Dyson. Andere zakloze stofzuigers zou ik trouwens erg afraden, deze zijn vaak echt niet fijn in gebruik. Bijkomend voordeel is dat de gemiddelde Dyson tweemaal zolang mee gaat als de gemiddelde andere (merk, want merkloos is meestal al helemaal geen lang leven beschoren) stofzuiger, dus ze kosten wel wat, maar je haalt het er zeker uit.