weet iemand toevallig wanneer er op welke dag dit jaar wordt gelopen in het noorden? Het valt op zondag, dus wordt het gevierd op een zaterdag of maandag. Ik kan het (nog) nergens vinden helaas..
Bij ons op zaterdag, maar dit wordt altijd door school geregeld. We lopen in grote groepen (buitengebied) naar de school toe. Lastig als het op zondag valt he? Vraag me af hoe het vroeger geregeld werd. Nooit bij stil gestaan eerlijk gezegd, we liepen gewoon
He?! Sint Maarten is altijd op 11 november. Wat moet je anders zingen? "12, oh nee, 13 november is de dag?"
Wisselt waar je woont. In de ene plaats is het zaterdag de andere is het maandag. Iets met we mogen niet op zondag lopen ivm zondagsrust.
Hier is het vanuit de buurt geregeld (niet in het Noorden, maar westen) en word het gewoon 11 november gedaan.
Hier in de regio weet ik dat het in elke plaats anders is. De ene plaats de 10e de andere de 11e. Hier is het altijd de zaterdag voor de 11e. Nu bv de 10e maar vorig jaar was het de 4e al.
Volgens mij bij ons ook op maandag. Weet nog wel van mijn eigen tijd, toen deden we het ook al niet op zondag. Vonden we niet gek ofzo.
Sommige christelijke/gelovige dorpen/steden of delen van dorpen/steden de dag ervoor omdat het een zondag is.