Sint Maarten

Discussie in 'De lounge' gestart door Feye, 11 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. aYh4L8

    aYh4L8 Niet meer actief

    Heb gewoon gezegd: er zijn ook mensen die werken en ben toen weggelopen :)

    Waar sommige zich al wel niet mee bemoeien haha maar goed zo zijn ze hier jammer genoeg ;)
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  2. Armina

    Armina Niet meer actief

    Samen met mijn dochter en een vriendinnetje van haar een uurtje gelopen. Na de tweede hagelbui hebben we het voor gezien gehouden. Alleen maar regen gehad. Jammer.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  3. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.673
    33.039
    113
    Sint Maarten! De avond dat je met je man de bak met snoep leeg aan het vreten bent die eigenlijk voor de kindjes bedoeld was :roflmao:

    *Zo gaat het hier tenminste elk jaar*
     
    Ysabella, Shay25 en Kukido vinden dit leuk.
  4. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.812
    32.715
    113
    Groningen
     
    Cin85 vindt dit leuk.
  5. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.812
    32.715
    113
    Mijn oudste liep dit jaar voor het laatst (want groep 8) en die heeft dik 3 uur gelopen. Wel grappig, want hij lust geen snoep, maar dat heeft hij aan zijn zusje en broertje gegeven.
    Gelukkig was het hier nagenoeg droog en heeft ie het ontzettend naar zijn zin gehad. Eerst met zijn kleine broertje (want die had geen vriendjes om mee te lopen en dat vond hij zielig) en daarna met vriendjes verder.
     
    Rosa5 en Iertje81 vinden dit leuk.
  6. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.106
    113
    Vrouw
    Haha ik beken... Heb wel voorgeproefd :p ik noem dat de kwaliteitscontrole hihi

    Man was aan t lopen, ik was de 'oooo prachtige lampion/liedje' portier
     
    Ysabella en Iertje81 vinden dit leuk.
  7. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Mijn zoon (groep 8) liep ook met ons mee voor de gezelligheid. Zonder lampion en zonder te zingen. Volgens hem liep niemand uit zijn klas meer. Bij veel mensen kreeg hij wel een snoepje aangeboden maar weigerde overal. Hij voelde zich er dit jaar voor het eerst echt te groot voor. Bedenk me hierdoor ook dat ze op school in groep 8 dit jaar geen tijd hebben besteed aan lampionnetjes maken.
     
  8. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Twijfel of dit in het verbaast topic moet of hier. We kwamen een kindje van dochter haar peuterspeelzaal tegen. Dochter vroeg waar is jouw olifant (zelfgemaakte lampion) zegt die moeder tegen mij, ik vond die dingen zo lelijk dat ik van het weekend maar snel een andere lampion heb gekocht. Vond het zo sneu, mijn 3 jarige was zo trots op haar zelfgemaakte egel lampion en wist dus heel goed nog dat vriendinnetje een olifant had. Maar die liep nu dus met zo een saai gekocht bolletje.
    Nou ik vind de, door 2 en 3 jarigen, zelf geknutselde inperfecte lampionnetjes met klodders lijm en te veel versiering veel mooier dan zo een gekocht bolletje en dat heb ik die moeder verteld ook.
     
    Salentein, littlemunchkin, Ysabella en 4 anderen vinden dit leuk.
  9. Jacy82

    Jacy82 Bekend lid

    24 nov 2018
    742
    418
    63
    Vrouw
    Grappig hoe dat verschilt waar je woont. Zo ken ik jet helemaal niet van vroeger en was verrast te lezen dat iemand vroeg of ze wisten of er in een bepaalde wijk gelopen werd. Maar toen ik in Groningen woonde was ik echt compleet verrast toen er plots kinderen aan de deur stonden en ik natuurlijk geen snoep had, geen idee dat het sint maarten was of iig dat het gevierd werd.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  10. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Ik heb weleens begrepen dat Sint Maarten iets van boven de rivieren was maar weet niet of dat echt zo is? Misschien iemand die weet waarom Sint maarten zo plaats gebonden is?
     
  11. Martini

    Martini Fanatiek lid

    17 feb 2007
    1.070
    613
    113
    In de Randstad! Noord Holland. Volgens mij doen ze het in de meest Noordelijke provincies er aan.
    Bij ons wordt niks aan Halloween gedaan
     
    Shay25, Cin85 en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  12. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.423
    5.510
    113
    Vrouw
    Ik heb vanavond met de kleintjes (8 en 9) gelopen. De oudste is 13 dus helaas pindakaas.
    1.20 gelopen, toen was het begonnen met regenen, en begaf de lampion van mijn dochter het. En we hadden het koud.
    Leuke avond gehad!

    Mijn vriendinnetje woont in Alphen aan de Rijn en daar vieren ze het niet. Volgens mij ligt daar zo’n beetje de grens
     
  13. Jacy82

    Jacy82 Bekend lid

    24 nov 2018
    742
    418
    63
    Vrouw
    Inderdaad vooral in het noorden (oosten ook een beetje) en regio Amsterdam (Noord-Holland) wel, maar bij ons net Zuid-Holland niet. Ook nooit gemist. Halloween trouwens ook niet , maar dat is wat mij betreft niet een vervanger voor provincies waar sint maarten niet gevierd wordt, maar gewoon een overgewaaide traditie die niet bij Nederland hoort.
     
    GossipGirlxoxo, suus1983 en Martini vinden dit leuk.
  14. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.885
    13.047
    113
    Vrouw
    Dat kan kloppen, ik woon inderdaad ook in de randstad maar dan in zuid Holland.
     
    Salentein en Martini vinden dit leuk.
  15. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.812
    32.715
    113
    Hier liep iedereen uit groep 8 nog. Ze maken ook nog een lampion.
     
  16. mama suus

    mama suus VIP lid

    18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    Onze jongen is gister ook rond geweest, samen met buurtkinderen. Bij ons lopen ze per buurtschap. Dus je weet precies hoeveel er komen. Had dit keer wel extra omdat de oppaskids van dochter nog zouden komen, maar heb ze niet gezien. ( deurbel is ook stuk dus miss daarom )
    Vanavond lopen ze nog een keer, en dan in de buurt bij oma, daar lopen ze altijd al . Daar zijn er meer kinderen, ook hier weet je de precieze aantallen. En is dus ook maar 1 groep. Onze 13 jarige loopt daar ook nog gezellig mee. Oppas voor de kleintjes, hoeven de mama's niet in de kou .
     
  17. Amaranthas

    Amaranthas Fanatiek lid

    29 nov 2013
    3.456
    3.805
    113
    Hier niets aan gedaan en ook geen kinderen gezien of gehoord. Ik moet bekennen dat ik zelfs moest opzoeken waar het voor is, Sint Maarten :oops: maar nu wiki mij vertelde dat het een Christelijk iets is snap ik waarom ik er niets van wist en waarom wij er nooit wat aan hebben gedaan.
     
  18. Panda81

    Panda81 Fanatiek lid

    13 nov 2008
    3.380
    415
    83
    Limburg
    Hier in dorp is het alleen een vuurhoop, geen rondgang. Omliggende dorpen wel, maar met vastgestelde tijden, half 6 tot kwart over 6. Dus geen hele avond kinderen aan de deur. Hier is het trouwens niet op de 11e maar in omliggende dorpen 10e en hier in dorp de zaterdag voor sint maarten.
     
  19. disaro

    disaro Fanatiek lid

    18 aug 2014
    2.036
    251
    83
    Hier ook door weer en wind gelopen.
    Thuis maar 1 kindje aan de deur gehad.
     
  20. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.268
    7.832
    113
    Gelderland
    Hier hebben een stuk of 15 kindjes aangebeld. De oudste was trainen en de jongste heeft de deur open gedaan. Van mij mochten ze niet lopen aangezien ze met Halloween al gelopen hebben plus ik vind mijn oudste sowieso te oud (9).
     

Deel Deze Pagina