12 maand en ontzettend veel aandacht eisen

Discussion in 'Baby en dreumes' started by brownielover, Nov 23, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. brownielover

brownielover VIP lid

Mar 9, 2009
    8,162
    3,041
    113
    Nederland
    Hoi dames,

Ons zoontje van 12 maand eist zo ontzettend veel aandacht van mij/ons dat ik er echt moe van begin te worden.

Hij is ontzettend druk en kan geen seconde stil zitten. Verschonen is een regelrechte ramp. Als we samen zijn moeten we hem vaak met z'n 2en vast houden. Als ik alleen ben en hij heeft gepoept moet ik hem met een been vastklemmen omdat hij echt elke seconde omdraait en alles dan onder de poep zit.;) afleiden met speelgoed, tv, telefoon, hoesjes papier noem maar op.. Niks helpt.

Hij zit overal aan waar die niet aan mag zitten. Trekt elke la open die open kan en als ik de vaatwasser wil in of uit ruimen is hij er als de kippen bij. Ik moet hem dan elke 2 seconde weer weg tillen en zeggen dat het niet mag.

Als ik even met zijn zus knuffel dan huilt die en loopt die aan me te trekken en "mama mama" te roepen.

Continu hangt die aan mijn benen en hij huilt best vaak omdat hij aandacht wil. Als het niet gaat zoals die wil dan kan die zich plat op de grond gooien om dan ff flink te krijsen. Of als ik dan even iets moet pakken of naar de wc moet dan komt ie weer huilend achter me aan gekropen.;)

Ik begin langzaam gek te worden van zijn gedrag en kom nauwelijks aan het huishouden toe. Ik werk ook nog eens 4 dagen. Tijd voor zn zus begint er ook langzaam in te sluipen omdat hij zoveel aandacht op eist. Het word er allemaal niet echt gezelliger op zo. Hij loopt nu een maand of 3 langs de tafel maar nog niet los.

Herkent iemand dit? Gaat dit nog voorbij? Tips misschien? Alvast bedankt.

2. Madelein84

Madelein84 Fanatiek lid

Jun 5, 2013
    1,042
    80
    48
    Ja... hier een 11-maander die ook de hele dag achter me aan loopt.
    Wat hier werkt: terwijl ik de vaatwasser inpak doe ik hem in de learning-tower (zo'n kruk met ombouw) bij de wasbak. Lepel en een pan (evt laagje water) en hij vermaakt zich en ik ruim het aanrecht op. Ik moet alleen wel opletten dat hij niet op het aanrecht kruipt.

Gezelschap opzoeken, hij is gek op verjaardagen, hoe meer aandacht hoe beter.

Als hij slaapt, niet gaan opruimen maar quality time met grote broer, gaan we koekjes bakken of samen verven.

Hier sluip ik vaak stiekem naar de wc...anders loopt hij me ook achterna.

En ik zit veel op de grond bij hem. Dan speelt hij vaak om me heen. En heb ik ook tijd om ondertussen wat met grote broer te spelen.

Ik ga ook nog wel eens met de bus, jongste in de buggy en dan oudste lopen en naast me zitten in de bus. dan naar de stad, 1 of 2 boodschappen en weer terug. Kost weinig, want kids nog gratis (parkeren is duurder) en is weer een dagdeel vermaak.

Share This Page