Hechting in navel, toch nat en bloed

Discussie in 'De lounge' gestart door Boedah, 18 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boedah

Boedah Niet meer actief

Afgelopen vrijdag heb ik een kijkoperatie gehad. Ze zijn daarvoor in mijn navel naar binnen gegaan. Er zit 1 onderhuidse hechting in.

Mijn navel stond vol opgedroogd bloed wat er een beetje afgespoeld is met douchen. Nu steekt en prikt het heel erg en is het in mijn navel nat en bloederig.

Wat kan ik nu het beste doen? Gewoon laten opdrogen en zoveel mogelijk droog houden?
    Of met een nat gaasje alles schoonhouden?

2. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    zo veel mogelijk met rust laten.

3. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    als je het niet vertrouwd kan je altijd even de HAP bellen.

4. gitta

gitta Fanatiek lid

22 okt 2013
    2.625
    427
    83
    Droog houden, volgens mij had je niet eens mogen douchen, toch?

5. Boedah

Boedah Niet meer actief

Oke, duidelijk.

Ik mocht dezelfde dag al douchen als ik wilde. Juist gerekt tot vanochtend omdat ik nog niet zo stevig op mn benen stond.

6. Sifra

Sifra Niet meer actief

Het kan best dat het wondje nog wat na bloed hoor, je operatie is nog maar 2 dagen geleden. Ook is het niet vreemd dat de hechting misschien een wat trekkerig gevoel geeft.
    Als het erg bloederig is en het wondje nog veel wondvocht geeft, even 2 maal daags goed schoon maken met een gaasje en water, goed droog deppen en zonodig afdekken met een gaasje om het wondvocht op te vangen.
    Douchen kan prima, kan je gelijk even goed het wondje uit spoelen.
    Wel even in de gaten houden dat het wondje niet gaat infecteren.

Beterschap!

7. rianne19

rianne19 Fanatiek lid

15 apr 2008
    1.366
    0
    36
    Purchaser
    Zuid-Holland
    Droogdeppen. Ik ben ook 3 weken geleden geopereerd dmv een kijkoperatie. Mocht de volgende dag weer douchen ook. Er werd mij verteld droog te deppen. Ik zou een hydrofielluier pakken.

8. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Beetje bloed is niet erg, zodra het flink gaat nabloeden moet je even contact opnemen met de afdeling waar je geopereerd bent.

9. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

16 feb 2015
    4.272
    3.239
    113
    Vrouw
    Ik heb hetzelfde meegemaakt, maakte me ook zorgen over de hechting in mijn navel toen. Maar gewoon aan de lucht laten drogen en niet gaan schoonmaken met gaasjes oid. Er heeft nog een flinke tijd bloed in mijn navel gezeten, ook na velen douchebeurten maar pas na een aantal weken was het goed genoeg genezen dat ik het met wattenstaafje schoon kon maken.

Alleen in de gaten houden dat het niet geinfecteerd raakt, verder gewoon laten rusten.

10. MamaR

MamaR Fanatiek lid

4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    Droog houden en verder niet aanzitten. Ik heb vorig jaar ook een kijk operatie gehad en de wond in mijn navel was niet goed gehecht. 'S nachts in het ziekenhuis 2x een flinke bloeding gehad, maar ze hebben het niet meer extra/opnieuw gehecht omdat de kans op ontstekingen dan heel groot was..

Deel Deze Pagina