Wie heeft tips (slapen & voeding)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Pluisjee, 4 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Wie heeft misschien tips voor mij want zit even met mijn handen in het haar.

Mijn mannetje (donderdag 11 weken) krijgt 4 voedingen tot 18.30/19.00 uur. Dan gaat hij douche en naar bed. We maken hem tussen 22.30/23.00 uur wakker en dan krijgt die nog een fles.
    Meestal slaapt die dan tot 03.00 hooguit 04.00 uur. Dan krijgt die nog een fles. Nou als voorbeeld vanacht kwam die om 03.00 uur en dan ligt die iets voor 4e weer in bed. Dan slaapt die hooguit nog tot half 6 en is dan wakker. Wil niet slapen meer , niet in zijn eigen bed , niet bij mij in bed niks.
    Hij krijgt 150+5 , de fles van 23 geef ik 180 alleen dat drinkt die nog niet echt op.
    hij krijgt dus 6 voedingen inclusief de nachtfles.

Opzich 1 nachtvoeding vind ik niet zo een probleem , maar hij sliep daarna dus door tot minimaal 7.30. Meestal maakte ik hem wakker rond 8 uur.
    Dit is dus niet meer aan de orde en breekt me een beetje op. Vooral omdat vriend dus om half 5 opstaat en ik dus meestal net in bed lig , hij weggaat ik wakker ben & zodra ik net weer weg val die kleine komt.

Toen hij net geboren was dronk die super snel. We zijn overgegaan op een difrax fles en dat werkte voor hem goed. Hij deed netjes 15-25 min over een fles. De laatste tijd moet die heel veel moeite doen , duurt het soms wel 45 min of langer. De ene keer gaat die wel sneller leeg , de andere keer duurt het dus even. Ik heb de M speen geprobeerd maar dat gaat hem te snel , hij is dan weer in 8 minuten leeg met spugen tot gevolg omdat het te snel gaat (hij heeft ook reflux dus dit komt niet ten goede).

Wat echt mijn vraag is , ik weet het niet. Wellicht heeft iemand suggesties om me een beetje op weg te helpen om hem of door te laten slapen van 23.00 uur tot 6 ofzo. Of tips hoe die weer van 3 tot 7.30 slaapt....
    En wie weet misschien wat ik met het drinken kan doen , qua flesspeen zodat die weer netjes rond de 20 min zit.

2. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Dit is waarschijnlijk niet het antwoord wat je wil horen maar je kunt doorslapen niet forceren en kun je dit ook niet verwachten van een baby van slechts 11 weken oud! Onze zoon sliep met 6 maanden door en dat is al vrij vlot. Met 11 weken mag je in je handen knijpen dat hij slechts om een nachtvoeding vraagt. Meerdere nachtvoedingen is helemaal nog niet zo raar op zo'n jong leeftijd. Echt, het hoort erbij. Het beste advies wat ik je kan geven is accepteren dat het zo is, want dan kun je het beter handelen. Anders gaat het je alleen maar meer frustreren. Zoals ik zei, niet het antwoord wat je wil horen, maar is wel de realiteit. Succes! En heus, ooit gaat hij doorslapen;)

3. Livia75

Livia75 Fanatiek lid

2 dec 2012
    1.257
    47
    48
    Enige tip die ik heb is dat je hem niet meer wakker maakt om 22.30 en dus zelf eerder je bed in gaat zodat je de nachtvoedingen beter aankan.
    Ik heb mijn zoontje nooit wakker gemaakt en daardoor pakte hij zijn diepe slaap in de avond en verlengde dit stap voor stap haar de nacht.

Ik ken de difrax fles niet, zijn er nog andere merken spenen die daar ook op passen, dan kan je die nog proberen?

Daarnaast zijn er hier fases dat hij goed slaapt en fases van heeeeel vroeg wakker worden, het kan allerlei oorzaken hebben maar het gaat ook echt weer voorbij.
    Mijn zoontje had ook (verborgen) reflux dus het was een vermoeiende tijd en ik snakte ook naar nachtrust hoor. (Zeker als hij een tijdje wel lekker lang sliep)

4. Sneeuwvlokjes

Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

12 mrt 2014
    2.131
    1.210
    113
    Mijn zoon is 7 weken en komt ook om 23:00-3:00-6:00. Ik lig altijd om 20:30 in bed en mijn man geeft de fles van 23:00. Ik slaap dus sowieso van 20:30 tot 3:00. En mijn man van 23:30 tot 7:00. Dit werkt ideaal voor ons. Niemand uitgeput..
    Mijn zoon deed ook enorm lang over zijn fles. Nu gebruiken we de dr brown level 2 speen, die past ook op de difrax fles. Wij gebruiken zowel dr brown als difrax fles.
    En zoals hierboven beschreven, accepteer! Dat doe ik ook sinds een week en ik ben er een stuk vrolijker en energieker onder!
    Succes in ieder geval!

5. LindsayS

LindsayS Bekend lid

26 jan 2014
    798
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als ik het goed begrijp heeft hij vanaf 19:00 tot s morgens niet veel wakkere tijd? Alleen tijdens de voeding en daarna gaat hij weer naar bed? Wij zijn begonnen met een regelmaat sinds onze dochter 6 weken was. De nachten sliep ze toen al door van 0:00 tot 5:00/6:00. Ze zat toen op 6 flessen van 120+4. Rond 8 weken sliep ze door tot 7:00/8:00 en is ze over gegaan naar 5 flessen van 150+5. Het enige wat ik kan bedenken is dat onze regelmaat begint bij de eerste fles en eindigt bij de laatste. Als ze dus om 20:00 een fles krijgt dan doen wij haar niet gelijk naar bed... Ze mag nog even knuffelen/spelen en als ze dan moe wordt brengen wij haar naar bed. Wij moeten haar ook wakker maken voor de laatste fles. Ze gaat daarvoor nog even in bad dus inclusief de flestijd is ze toch weer een uur wakker. Als je zoontje om 19:00 al naar bed gaat en haast geen wakkere tijd heeft dan is hij ook minder moe en zal hij minder lang slapen... En wat de meiden hierboven al zeiden, doorslapen kan je niet forceren. Ik vind overigens dat hij best veel voeding krijgt per dag. Onze dochter zit nog steeds op 5 flessen van 150+5 en zij is ruim 13 weken. Vanaf 14 weken ga ik wel wat verhogen hoor. Wij gebruiken ook difrax flessen en zijn heel tevreden. Met de S speen doet ze er 15-20 min over om de fles leeg te drinken. Kan weleens zijn dat er een klein klontje voor de uitgang van de speen zit dan zuigen ze wel maar duurt het onwijs lang voordat de fles eenmaal leeg is. Misschien dat dat de oorzaak is...

6. Miertje89

Miertje89 Actief lid

6 jan 2014
    320
    0
    16
    NULL
    NULL
    Doen jullie haar tussen 23.00 en 0.00 nog in bad, of lees ik dat verkeerd? Pfoeh moet er niet aan denken...

Ons mannetje ligt er doorgaans tussen 6 en 8 in 's avonds, dan slaapt ie tot een uur of 12/1 (ligt eraan of hij een drukke dag heeft gehad) en daarna slaapt ie weer tot een uur of 5. Daarna tot een uur of 9 en dan krijgen we m vaak zonder problemen in bed tot 12 uur/1 uur. Heeft dus ook weinig wakkere tijd, maar zorgt bij hem totaal niet voor problemen! Is 8 weken oud en krijgt 150 + 5 op advies van cb.

7. LindsayS

LindsayS Bekend lid

26 jan 2014
    798
    0
    0
    NULL
    NULL
    Om de dag gaat ze in bad en dan halen we haar 22:30 uit bed, 23:00 in bad, 23:30 de fles en dan ligt ze voor 0:00 weer in bed. Wij gaan dus idd laat naar bed maar wij kunnen wel doorslapen tot 8:00. Als ik haar laat liggen na de fles van 20:00 dan komt ze voor een nachtvoeding en dat willen wij niet en is naar mijn mening ook niet handig voor het ritme. Onze dochter is wel wat ouder als jouw zoon dus zij gaat steeds langer wakker blijven en minder slapen (overdag) En 150+5 kreeg zij rond 8 weken ook maar het zoontje van Pluisje krijgt 6 flessen van 150+5 waarvan de avondfles 180. Ik weet natuurlijk niet hoe groot hij is maar ik vind het behoorlijk wat.

8. lolliebol

lolliebol Bekend lid

15 nov 2012
    647
    0
    0
    Ik zou hem inderdaad niet wakker maken voor een voeding rond 22.00/22.30. 19.00 is de laatste en dan daarna zie je wel hoe laat hij zich meld. En inderdaad kun je hem niet door laten slapen ook al wil je dat graag. Het is heel normaal dat kindjes van die leeftijd nog 1 of 2 nachtvoedingen krijgen. Probeer het los te laten ook al is dat veel makkelijker gezegd als gedaan ;). Succes!!

9. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Even voor de duidelijkheid : ik vind het geen probleem dat hij in de nacht komt , alleen hij heeft het ineens helemaal omgegooid.
    Dat hij nog een nachtfles heeft , vind ik veder geen probleem en dat is volgens mij voor zijn leeftijd ook vrij normaal. Wat ik ''raar'' vind is dat hij eerst 1 x in de nacht kwam en dan doorsliep tot minimaal 6.30/7.00 ( eigenlijk zelfs tot 8.00 meestal) en nu 1.5 week echt om 5.15/5.30 klaar wakker is. Terwijl hij vanaf zijn geboorte dus al deze tijden sliep tot 1.5 week geleden. En dat wil ik doorbreken want zo trek ik het erg slecht als die en rond 3-4 uur komt en dan max een uurtje slaapt en echt wakker , wakker is. Snappen jullie het nog ?

Mijn vriend doet B. in het weekend , dat is super fijn maar doordeweeks gaat dat echt niet. Hij staat 04.30/5.00 uur op en is dan een kwartier later weg en komt pas tegen 17.00 uur thuis en vaak moet die daarna nog tot een uur of 21.00 werken. Hij doet wel de laatste fles vaak , alleen ik kan niet slapen vanaf 20.00 uur als die kleine er is tot zeg maar 3.00 uur. Ten eerste omdat ik nog een stiefdochter heb die 20.30 naar bed gaat , ten tweede omdat ik mijn vriend dan echt niet meer zie , ten derde omdat ik altijd wakker wordt van mijn vriend wordt en wakker is wakker bij mij helaas. Toevallig gister wel gedaan maar toen zat ik er echt doorheen.

Veder drinkt hij 5 x 150 en 1 x 180 cc
    Waarvan die de 180 cc niet eens leeg drinkt en max. 170 drinkt dus dat is maar 5 cc meer als 150 want dat wordt 165cc. Ook drinkt die de nachtfles vaak niet helemaal leeg dus uiteindelijk kom ik wel op minder uit in de 24 uur.
    Aan deze hoeveelheden ga ik niet sleutelen want die zijn vastgesteld door de kinderarts. En er is mij zelfs geadviseerd over te gaan om 5x180 en dan de nachtfles minder. Dit drinkt mijn guppie echt niet op dus vind ik geen optie.

Ik zag dat het een beetje raar in mijn begin bericht stond , maar hij is na de fles van 18.30 echt moe , hij gaat dan nog in bad & ligt voor 20.00 uur in bed. Soms iets later als hij de fles van 18.30 uur later krijgt. Hij is dan minimaal 1.5 uur inclusief voeding wakker. Lijkt mij vrij normaal ?
    Overdag slaapt hij in de ochtend ongeveer 1.5 a 2 uur en in de middag 1 a 1.5 uur. Soms nog even een kort slaapje in de kinderwagen of auto maar meestal ben ik gewoon thuis.

10. Humava

Humava Niet meer actief

Onze mannetjes zijn ongeveer even oud zie ik. Ik geef ook 6x150, hier wisselen de nachten nog heel erg. Ik maak hem ook wakker rond 22.30 voor een fles en dan tukt hij vaak door tot 4.00/4.30. Maar soms ook maar tot 2.15 en dan komt hij ook weer rond 5.30 en dat is idd heel vermoeiend. Het kan best zijn dat hij in een sprongetje komt en daarom slechter slaapt nu. Ik heb trouwens wel geprobeerd om mijn zoontje te laten slapen vanaf 19.30 en dan kijken hoe laat hij wakker wordt maar bij mij zorgt dat gegarandeerd voor 2 nachtvoedingen. Voor de rest heb ik helaas geen tips voor je alleen herkenning.

11. LindsayS

LindsayS Bekend lid

26 jan 2014
    798
    0
    0
    NULL
    NULL
    1,5 uur wakker is idd normaal. Hier is ze ook ongeveer 1,5 tot 2 uur wakker en dan is het weer tijd voor een slaapje. Toen onze dochter nog voor een nachtvoeding kwam, duurde het ook minimaal een uur voordat ze weer wilde slapen, ze was gewoon nog niet moe. Daarom geven wij ook de voorkeur aan wakker maken voor de avondfles ipv laten liggen en nachtvoeding. Maar als hij om 20:00 in bed ligt dan wordt hij 2x wakker voor een voeding (23:00 en 3:00)? Dan heeft hij rond 6:00 alles bij elkaar toch ongeveer 8 uur geslapen, wel begrijpelijk dat hij dan klaar wakker is. Hoe je dat moet verschuiven weet ik alleen niet. Dochter van een vriendin is ook rond de 11 weken en slaapt wel 6 uur achter elkaar maar in de avond. S nachts komt ze dus ook 2x voor een voeding en is ze best actief. Lastig maar het dag/nacht ritme klopt dan niet helemaal. Heeft dit bij je zoontje niet te maken met de overgang naar de wintertijd? Hier sliep ze meestal tot 8:00/8:30 en nu horen we haar rond 7:00/7:30 wat rommelen ;)

12. Swiftje

Swiftje Lid

23 jan 2014
    39
    0
    0
    Omg. Apeldoorn
    Wij hebben het zelfde hoor en mijn zoontje is 7 weken.

Wij proberen hem rond half 8/ 8 uur in bed te krijgen na het bad en voeding. Dan slaapt hij tot ongeveer 12 uur. Na 12 uur slaapt hij ongeveer tot hal 5 en daarna tot een uur of 8 / 9 ligt geheel aan hoeveel lawaai er is in de omgeving en hoeveel lawaai paps maakt met uit bed gaan en naar het werk gaan. Dan weer eten rond 12/1 afhankelijk hoe laat hij wakker is en dan het volgende en zo op volgorde.

Heb ook wel eens geprobeerd hem de fles te geven als laatst rond 11 uur maar dan wordt hij ook gewoon rond de zelfde tijd wakker in de nacht, dus dan maar lekker in bad, eten en bedje in rond 8 uur..

Overdag wordt de slaap wel steeds minder, sochtens wil hij eigenlijk niet slapen op uitzonderlijke dagen, smiddags slaapt hij dan meestal een uur of 3/4

13. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Snap ik helemaal hoor. Maar het zal zeker niet de laatste keer zijn dat hij z'n schema omgooit;) Elke keer wanneer je denkt dat je een ritme hebt, dan gaan ze het weer ineens heel anders doen. Onze zoon slaapt vanaf 6 maanden door van 19.00/19.30 tot 6.30. Sinds 1,5 maand wordt hij ineens 5 uur wakker! Ook heeft hij een periode gehad dat hij niet meer zelf in slaap kon vallen, maar alleen door hem te wiegen. Terwijl hij dat heel lang zonder problemen heeft gedaan. Heeft 2 maanden geduurd en toen was dat ook ineens over. Kortom, geen pijl op te trekken en je doet er weinig aan;) Het zijn allemaal fases. Het feit dat jouw zoontje zo vroeg door sliep is echt pure mazzel hebben, maar het is dus echt niet raar dat hij dat nu ineens niet meer doet. Het kan ook een groeispurt zijn waar hij nu in zit en daarom dus extra voeding nodig heeft. Succes!

14. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Thanks allemaal meiden , ik denk dat ik er gewoon even helemaal doorheen zat...

Vanacht heeft mijn mannetje tot half 4 geslapen en toen tot jawel half 8. Was ik wel even blij mee.. Ook heeft die net 2 uur geslapen en ben ik gewoon ook gaan liggen. Voel me een stuk beter als ingister en gister.
    Misschien is het sprongetje geweest wat iemand hier al zei , of last van winter tijd of was die gewoon evn 'dwars'.
    Misschien gaat die nu beter slapen of is het vanacht weer raak...

We gaan het wel zien :) was fijn om even mijn hart te luchten....

15. Humava

Humava Niet meer actief

Oh fijn! Wat kan je er van opknappen hè even een paar uurtjes meer slaap.

16. tompoes

tompoes Bekend lid

12 okt 2014
    979
    0
    0
    Centrum
    Ik heb dit ook zo gedaan :) werkte perfect!

17. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Echt wel , doet een mens goed :)

18. Jenala

Jenala Fanatiek lid

16 apr 2010
    1.906
    60
    48
    Ik maak mijn zoontje niet wakker voor een late voeding. Dat heeft ook geen zin, want als hij slaapt dan slaapt hij. Hij drinkt dan niet goed, en 's nachts is hij dan juist onrustiger.
    Verder hebben we niet echt een schema, maar hij slaapt 's nachts 8 tot 10 uur achter elkaar.
    Het komt er vaak wel op neer dat ik ook vroeg ga liggen. Maar op het moment komt hij 's ochtends vaak tussen 6 en 7.
    Mijn zoontje krijgt 5 flessen van 180+6 en die gaan vrijwel altijd schoon op. Maar hij is wel erg groot.

Deel Deze Pagina