hmmm je moet zelf weten natuurlijk wat je doet. Maar sneu omdat klasgenootjes ergens geweest zijn? Dat voel ik niet zo. Hier komt Er op de boot van Sint een voorstelling dit jaar, daar gaan wij ook niet heen, maar veel klasgenootjes wel denk ik. Jammer dan, ik vind dat niet zielig hoor. Veel klasgenootjes moeten zich weekend na weekend thuis vermaken omdat papa en mama moe zijn na een week werken en wij zijn dan weer veel op pad in het weekend: dierentuin, musea e.d. Dus hier niet zielig hoor, iedereen kiest andere dingen.
Mijn oudste van 2,5 snapt het sinds dit jaar heel goed, vorig jaar hebben we het niet gevierd. Toen was hij echt nog te klein. We hebben nu een prentenboek gekocht over Sinterklaas, en zijn dat deze week begonnen te lezen. En kijken gezellig samen het Sinterklaasjournaal. Niet dat hij het verhaal snapt, maar hij roept wel enthousiast: Sinterklaas, Piet, heee, nog een Piet, stoomboot, kijk mama, stoomboot, cadeautjes voor de kindjes! Morgenavond mag hij voor het eerst de schoen zetten, ik ben benieuwd hoe hij de volgende ochtend reageert als er voor de eerste keer een pakje in zit. Ook hebben we vanmiddag het huis versierd. Overal staan pietjes, hij vindt het reuze interessant. De intocht kijken gaat helaas niet, want dat valt samen met zijn middagslaapje. Maar we kunnen het natuurlijk op tv wel terugkijken (fragmenten, want de hele intocht duurt nog te lang voor hem).
Waarom sneu? Mijn kinderen willen ook heel veel, maar ik zorg voor de juiste balans. Voor de kinderen en voor mij . Dat hoort, in mijn ogen, er bij als ouder zijnde. En mijn kinderen zijn in de herfstvakantie op vakantie geweest. Moeten die van jou nu ook op vakantie? Of omdat een klasgenootje naar de bioscoop gaat, ga jij ook met die van jou? Nee toch? Dat is toch onzin? Ze horen ook te leren dat je nu eenmaal niet alles kan doen wat een ander doet of wat ze willen. Mijn kinderen zijn echt niet sneu omdat wij zoiets niet doen.
Mijn oudste wordt ook 3 in januari maar die krijgt het al aardig door hoor. Hij weet dat sinterklaas uit spanje komt met de boot en dat hij dan kadootjes krijgt. Hij is al druk in de weer geweest met verlanglijstjes plakken. Het schoen zetten hebben we wel genoemd maar morgen gaat het echt gebeuren dus ben benieuwd hoe hij reageert. Hij krijgt in zijn schoen een prentenboek van sinterklaas zodat we komende weken nog meer in de sfeer kunnen komen.. Morgen gaan we nog naar de intocht hier en we vieren pakjesavonds 2 keer, met mijn familie en met schoonfamilie. Op het kdv zal de sint ook nog wel komen denk ik.
Morgen kamer versieren. De 20e is hier de intocht. En we gaan nog een keer naar toverland daar komen ook de sint en zijn pieten een paar keer. Verder op tv sinterklaasjournaal, op YouTube sinterklaas clips kijken. Knutselen ed.
Hier snapt zoon van 2.5 er weinig van. We gaan vandaag naar de intocht en vanavond is er een lampionnen optocht in de wijk met sinterklaas en pieten. Die gaan we ook mee lopen. Verder mogen ze hun schoentje zetten