Gisteravond had in vanwege DL in der bedje gelegd met alleen een dun rompetje normaal slaapt ze in een puckababy maat ik vond het zo warm en wilde de gok wel eens nemen of ze dan sliep. Toen hoorde we haar huilen en gingen we kijken, lag ze op haar zij gedraait en met haar benen door de spijlen. Ik heb de daarna in een luier in hele dunne slaapzak in bed gelegd en dat ging goed. Alleen viel mij op dat ze wel eens met haar handjes de spijlen beet pakt. Nu na deze snelle uitbakering van de puckababy want ze slaapt nu dus goed zonder. Wil ik der in een slaapzakje laten slapen ivm die spijlen. Maar zou ik ze niet moeten afschermen vanwege der handjes? Of hebben moeders ervaring hier mee dat het geen kwaad kan?
Niet afschermen,kan echt geen kwaad. Hier nooit een pucka baby gehad maar kind heeft wel vaak de spijlen beet. Ligt vaak in allerlei vreemde hoeken met een arm of been door de spijlen maar dat is normaal bij die kleintjes. Ruimte tussen de spijlen is zo dat ze niet klem komen te zitten. Tenminste, als je geen heeeeel oud bedje hebt.
Hier ook hoor soms net een boefje hij ligt dan op zijn zij met twee handjes aan de spijlen. Groetjes paula
Nee, geen oud bedje! Harstikke nieuw maar jullie hebben ook een punt anders hadden die bedjes geen spijlen natuurlijk..
Hier ligt hij elke dag wel een keer raar tussen de spijlen. Gewoon lekker laten, kan geen kwaad. Hij heeft soms alleen een blauwe plek, kan daar van zijn, maar net zo goed van het kruipen, vallen etc.
Mijn dochter ligt ook regelmatig met armen en benen door de spijlen, maakt niks uit. Met deze warmte krijgt ze echt geen slaapzak aan!
Hier worden de spijlen altijd geknuffeld. Anders slaapt meneer niet. Hij omarmt de spijlen altijd, dus kan echt geen kwaad. Soms draait hij wel eeens en dan komt hij vast te zitten met zijn been. Dan huilt hij even, en dan maak ik hem los. Hij zit dan niet echt vast, maar beweegt zijn been gewoon net verkeerd dat hij hem er niet uit krijgt. Niks erg, alleen vervelend voor hem.
Aiden steekt soms een arm tussen de spijlen door, alleen heeft hij nog niet goed door hoe hij zijn armpje weer terug moet trekken.Hij buigt zijn armpje en wil het dan terug trekken, maar dat werkt dus niet. Gevolg is huilen. Ik haal zijn armpje weer tussen die spijlen vandaan en mijnheer slaapt dan gelukkig weer verder.
Ik vis mijn dochter zo vaak tussen de spijlen van de box vandaan. Soms vraag ik me a of ze er een sport van maakt. Ze geeft dan een hultje en kijkt me vervolgens aan met een blik van `Nou komt er nog wat van?`