Bewust piepent ademhalen

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door megacarls, 13 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. megacarls

megacarls Niet meer actief

#1 megacarls, 13 nov 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2013
    Sinds kort haalt onze dochter met regelmaat tussendoor een keer piepent adem. (het klinkt alsof wanneer je hevig huilt en dan tussendoor ademhalen heel snel heel veel lucht happen, niet te verwarren met astma of zo). Ik irriteer me er mateloos aan want het komt op me over als een maniertje. Maar ze blijft het doen. Met name tijdens het eten en dan elke halve minuut wel een keer of zo.

Herkent iemand dit? En hoe hebben jullie dat opgelost?

2. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Als het een maniertje is dan zou ik het (proberen te) negeren.

Maar ik zou ook langs de huisarts gaan om iets medisch uit te sluiten...

Wat zegt ze er zelf over? T is ook van (begin) 2010 en die snapt wel het verschil tussen expres en per ongeluk...

3. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Mijn dochter deed het van de week ook ene paar keer. Toen ik hier verbaasd/ geïrriteerd op reageerde ging ze het nog vaker doen. Wat voor mij bevestigde dat het een maniertje is.
    Negeren dus!
    Mn zoon schraapt geregeld met zn keel en ben een beetje bang dat dit ook zo'n tic is. hij is 4,5 dus heb hem wel uitgelegd dat het een vervelend geluid is en als hij het vaak doet dat hij dan keelpijn krijgt. Maar daar is mn dochter nog iets te jong voor;)

4. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Als het niet medisch is zou het spanning kunnen zijn?

5. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Hier ook een tijd gedaan, vond ze grappig ;). Ik heb het eerst genegeerd, hielp niet. Daarna haar uitgelegd dat mensen soms zo ademen als ze echt geen lucht meer krijgen, dus als ze zo doet dat wij dan denken dat ze ziek is. Als ze dat dus zou blijven doen zou ze ervoor naar de dokter moeten. Toen was het snel klaar.

6. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.727
    628
    113
    Die van ons deed/doet t ook. Irritant. Uitgelegd dat ik dan geel erg schrik omdat ik denk dat ze verslikt. (verslikken snapt ze goed, keertje bijna gestikt in aardbei). Dat hielp wel, nu nog maar heel weinig.

Volgensmij is het gewoon een soort experimenteren wat ze met hun lijfje kunnen.

7. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook soms van die trekjes maar het waait altijd weer over.

Deel Deze Pagina