Sinterklaas gedichten..

Discussie in 'De lounge' gestart door MamaNiess, 2 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaNiess

MamaNiess Fanatiek lid

6 aug 2008
    2.166
    10
    38
    Vrouw
    Paradise.
    Zijn er hier ook mensen die goed zijn in Sinterklaas gedichten...
    Wij vieren 5 dec sinterklaas, en daarvoor hebben wij lootjes getrokken, nou is een gedicht ieder jaar verplicht.. En ieder jaar stuit ik weer op het zelfde probleem.. Ik kan niet dichten! :(

Nu heb ik al wel op internet gekeken, maar vind die standaard gedichten niks, straks zit er net 1 tussen die iemand anders ook al heeft gedaan.. Ja leg dat dan maar eens uit.. :(

Ik ben eigenlijk dus op zoek naar unieke Sinterklaas gedichten, die grappig zijn.. Waar dus wel genoeg humor in kan zitten,, Zodat er met Sinterklaas heerlijk gelachen word.. ;)

Iemand tips? :)

alvast bedankt.

2. wieweet

wieweet Actief lid

4 nov 2008
    351
    0
    0
    Ik gebruik altijd Mick Rijmwoordenboek online.
    Helpt altijd goed met gedichten maken.
    Een kant en klaar gedicht vind ik niks. Dan is het niet persoonlijk en slaat het niet op degene voor wie het is.

3. Nijn84

Nijn84 Fanatiek lid

18 mrt 2009
    1.795
    1
    0
    Grunn!
    Ik kan dichten maar hoe ik het doe? Geen idee. Schud zo hele gedichten uit mijn mouw.
    Heb het gedichtje op het geboortekaartje van onze dochter ook geschreven. Kreeg er veel leuke reacties op.
    Wil best wel proberen om iets voor je te maken als je dat wil.

Liefs

4. MamaNiess

MamaNiess Fanatiek lid

6 aug 2008
    2.166
    10
    38
    Vrouw
    Paradise.
    Als je me zou willen helpen graag,zou super zijn! want ik ben echt inspiratieloos. :)

5. Nijn84

Nijn84 Fanatiek lid

18 mrt 2009
    1.795
    1
    0
    Grunn!
    Tuurlijk!

Je mag wel even een pb sturen met dingen die je er in wil hebben. Dan probeer ik een leuk gedichtje te maken!

6. Essenhout

Essenhout Niet meer actief

Ik ben al tot zover:

Sint,
    Normaal een echte kindervrind.
    Dit jaar is hij ook de 'oudjes' niet vergeten,
    hij hoorde dat jouw rugzak is versleten.

Nu de rest nog -_-'

7. MamaNiess

MamaNiess Fanatiek lid

6 aug 2008
    2.166
    10
    38
    Vrouw
    Paradise.
    @ Dinges84, je hebt pb.

8. gekko

gekko VIP lid

11 okt 2010
    10.962
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ essenhout

Sorry... maar je gedicht loopt niet echt lekker.... gaat al beter als de tweede zin
    dit jaar ook de oudjes niet vergeten maakt...

9. Essenhout

@gekko

haha, ik weet het. zit te turen en te turen maar het wil niet echt lukken. ben inspiratieloos. :p

10. gekko

gekko VIP lid

11 okt 2010
    10.962
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Essenhout
    Mijn tips voor sinterklaasgedichten
    Wat geef je
    aan wie geef je het
    waarom geef je het
    wat wil je nog delen met die persoon.

11. Essenhout

@gekko

dankje! ik ga er wat van proberen te maken. het helpt me wel een eindje op weg. :)

12. happymama79

happymama79 Fanatiek lid

19 mrt 2010
    2.399
    0
    0
    Ik zet vaak een aantal woorden op papier die ik wil zeggen.
    Dit heeft te maken met de persoon, het cadeau of iets anders. Vervolgens ga ik kijken wel woorden er op rijmen. Kan ik niet iets geschikts vinden dan zoek ik een synoniem voor het woord en zoek daar rijmwoorden voor. Soms noem ik het beestje niet bij zijn naam maar beschrijf ik het in het gedicht.
    Voor geschikte rijmwoorden kun je inderdaad gebruik maken van mick's rijmwoordenboek. Succes.

13. gekko

gekko VIP lid

11 okt 2010
    10.962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Met de tips die ik gaf kan je heeeele lange gedichten maken....

ik gaf op het laatst soms drie kantjes.... zonder dat het vervelend werd gelukkig;)

14. happymama79

happymama79 Fanatiek lid

19 mrt 2010
    2.399
    0
    0
    Lange gedichten met humor zijn de leuke. Proberen iemand op een leuke manier 'in de zeik' te zetten.

Dichten werkt bij mij wel altijd het beste als ik dicht op de deadline zit. Dan schud ik ze beter uit mijn mouw dan als ik twee weken van te voren begin.

15. gekko

gekko VIP lid

11 okt 2010
    10.962
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ happymama
    Klinkt heel erg bekent. Ik ging altijd een weekend van tevoren met (toen nog) vriend en hond de duinen in.... Op een of andere manier is het het weekend voor sinterklaas altijd prutweer:D:D Dus wij met noteblok en hond door weer en wind al dichtend wandelen.
    Vervolgens een paar uur later verkleumd en wel aan de warme choco en de gedichten nog maar goed doornemen en in de juiste volgorde zetten.

En daarna thuis in alle rust in het net, en aan het cadeau!!

:D:D:D:D

Ik kan niet wachten tot ik kinderen heb.... Dan kunnen we eindelijk weer eens sinterklaas vieren....

16. Essenhout

Jeetje, 3 kantjes?
    Ik ben blij als ik 10 regels heb :)

17. gekko

gekko VIP lid

11 okt 2010
    10.962
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Essenhout

Ik ben ook gek hoor;) Maar ben bijna verslaaft aan het gezellige gevoel op sinterklaasavond.... enne hoe langer de gedichten....hoe langer de avond:p Baal ook als een stekker dat we het nu al twee jaar niet vieren!!! Dat doen we pas weer als mijn ouders opa en oma zijn:x

18. Essenhout

@ Gekko

Ah, dat is jammer. Wij vieren het ook alleen maar omdat we kleine nichtjes en neefjes hebben. Je mag wel in mijn plaats? :p
    Ik heb er niks mee haha. Vind kerst veel leuker.

19. MamaNiess

MamaNiess Fanatiek lid

6 aug 2008
    2.166
    10
    38
    Vrouw
    Paradise.
    Wowww 3 kantjes. :$ wou dat ik dat kon, haha maarja dan had ik dit topic natuurlijk ook niet hoeven te openen!

20. muis26

muis26 Fanatiek lid

ik vind het ook super leuk om te doen :D had vorig jaar 4 kantjes voor mn schoonzus hihihihi :D

Deel Deze Pagina