Sinterklaas is een goede gelegenheid om grapjes uit te halen met je kind(eren). Zullen we samen even brainstormen en elkaar op leuke ideeën brengen? Ik begin: Schoen zetten - Zwarte piet schrijft in het vriendenboekje - de eerste letter van de naam leggen met pepernoten - inpakpiet is langs geweest en heeft alles ingepakt (kussens van de bank etc) - zwarte piet heeft alvast je broodje voor op school gesmeerd (brood met pepernoten erop) - spelletjespiet is langs geweest en heeft een spel gespeeld (en wat gedronken beker neerzetten etc) pakjesavond - Zwarte Piet moest plassen en heeft alle cadeautjes in de badkamer gelegd - cadeautjes verstoppen door de woonkamer - cadeautjes op het dak van de garage achterlaten Voor alle kinderen die bang zijn dat er ook inbrekers binnen kunnen komen geef je gewoon tijdens de intocht een oude sleutel aan zwarte piet. Probleem opgelost! Vul maar aan
Wat een leuke tips zeg... Mijn kindje is nu 2, dus alles is nog nieuw voor me. Hier dus helaas geen tips... Maar lees wel mee!!
Voor de schoolgangers.. Elk jaar komt de rommelpiet wel een keer op school. Natuurlijk komt hij thuis ook nog een keer Vorig jaar hebben we een keer een pepernotenspoor gelegd... Maar ook weleens een spoortje van stukken wortel... (Wel wortel voor het paard in de schoen dan) Conclusie van dichterlief was toen dat piet stiekem zelf de wortel had opgegeten. Stoute piet! En bij de Aldi verkopen ze bakjes met mini chocoladeletters. Kun je heel de naam in melk/puur/wit choco-lettertjes leggen. Enige is dat onze dochter nogal een lange naam heeft... Dus moesten uiteindelijk meer dan 1 bakje kopen. Mama heeft de rest opgesnoept op werk
*onthoud* Ik ben ook al aan het denken voor pakjesavond. Vorig jaar hebben we een kleine speurtocht gemaakt met raadseltjes in de geest van: Ga maar naar buiten in de nacht, naar waar papa het hout voor de kachel bracht. (papa had net die middag een aanhanger hout in het houthok gegooid) en in het houthok lag dan weer een briefje met 2 regels. Ik heb ze daarna naar boven laten lopen, dan weer binnendoor en buitenom naar de voordeur en toen naar de kamer. Daar stonden ineens de cadeautjes voor de kachel... (wat kan papa dan ineens snel worden, zeg!) Ze zijn echt 2x langs de kamer gelopen en hebben het niet eens gezien, zo druk waren ze met het ontcijferen van de aanwijzingen. Dit jaar is 5 december op donderdag en dan gaan ze eigenlijk naar de BSO. Ik denk dat ik ze gewoon samen met mijn man van school haal en dat er dan thuis ineens cadeautjes staan als we terug komen! Met een spoor van pepernoten naar de achterdeur ofzo. Die kan ik zelfs nog open laten staan als moet. Dan hoeven ze niet te wachten tot na het eten en kunnen ze nog lekker even met de cadeautjes spelen voor ze naar bed gaan.
Wij hebben op pakjes avond een keer alle cadeautjes op onze slaapkamer gelegd, op de vensterbank en op de vloer voor het raam en op ons bed. Beneden flink zingen met de kinderen (neefjes en nichtjes) en toen het oudste nichtje gevraagd " S, wil jij mijn vest even van boven halen, het tocht zo, het lijkt wel of er een raam open staat boven" hup daar ging ze.... Opeens gegil van boven " kom boven allemaal!!!!!!! De cadeautjes zijn hier!!!! " wij met alle kleintjes naar boven om te kijken, en allemaal gillen haha Nu gelooft de oudste niet meer en het eerste wat ze.toen met een grote grijns zei was " dus tante H had zelf die cadeautjes daar neer gelegd!?!?!" En met de schoen cadeautjes heeft zwarte.piet.alle stiften van onze dochter geprobeerd en niet meer opgeruimd! Ze deden het niet meer goed dus kreeg ze nieuwe stiften. Ze heeft het er. Originele jaar dagen over gehad dat zwarte.piet met haar stiften had gekleurd
Hier heb ik zelf leuke herinneringen aan sinterklaas. Onder andere dat we s avonds onze schoen mochten zetten, en dat wanneer we beneden kwamen er nog iets was achter gebleven van sint of piet. Bijv een gouden oorring, het paard die de wortel half gegeten had, of zwarte piet de het hele huis op zn kop had gezet. Of idd een briefje die ze terug hadden geschreven...
Wat een leuke ideetjes! ga ik zeker wat van gebruiken Vooral die piet in het vriendenboekje vind ik leuk Bij m'n nichtje hebben ze idd een keertje een rommelpiet laten langskomen en lagen er stoeltjes en speelgoed door de kamer
Leuk! Ik probeer ook elk jaar zulke dingen te verzinnen. Vorig jaar kreeg Milan een vriendenboekje in zijn schoen en Sinterjlaa had er al in geschreven. Verder was Amerigo een hoefijzer verloren in de tuin en wilden d pieten een ritje maken in papa's nieuwe auto (die hadden we twee straten verderop bij opa en ons geparkeerd). De pieten hebben ook een keer veel biertjes bij ons gedronken (allemaal lege flesjes neergezet) en toen waren ze in de war en hebben ze de cadeautjes in de schoenen van papa en mama gedaan. En verstoppiet komt elk jaar een keertje langs, die verstopt dan vanalles (schoenen, afstandsbedieningen, huissleutels, etc). Met pakjesavond hadden we de cadeaus in jute zakken aan een touw over het dak heen gehangen en dat lieten we 's avonds naar beneden zakken. Voor dit jaar weer wat nieuwe dingen bedenken! Die van het brood met pepernoten is leuk!
We hebben ook een keer met modderschoenen allemaal voetafdrukken gemaakt richting de wc en op de wc en op het wcpapier enzo allemaal zwarte vegen gemaakt. "Piet moest zeker plassen mama?" Zo leuk, hoe ze er helemaal in op gaan!
Het wordt zo een heel leuk topic met nog meer ideeën. Grappig om jullie verhalen te lezen. Goh, ik heb er nu al zin in!
Ja ik ook! Leuk om zo nog meer ideeën op te don. Ik vind dit echt verreweg de leukste tijd van het jaar, zeker nu ik zelf kinderen heb. Die snoetjes, echt onbetaalbaar!
Iemand die ik ken denkt de ontbijttafel met allerlei lekkere dingen en pakt die dan in (de hele tafel dus ). Vond ik ook een erg leuk idee.
Hahaja wat een grappige dingen zeg! Onze zoon is 3 en die krijgt het een klein beetje door. Ik lees even mee
Hier is de rommelpiet geweest vorig weekend, ze was helemaal verbaasd, zo leuk dat koppie.. Vanavond komt de inpakpiet denk ik..