Ik bracht vanmorgen mijn dochter naar de peuterspeelzaal en hoorde daar dat er een nieuw maag/darmvirus rond gaat. Het gaat gepaard met heftige diarree en zweren en blaren in de mond Het duurt 1-3 weken en er is geen medicatie voor, hebben jullie hier al van gehoord?
Niets gehoord. Hier wel last gehad van een buikvirus wat lang aanhield. Mn dochter spuugde niet heel vaak (3x per dag en dat 2 dagen) maar de buikpijn en hevige buikkrampen hebben wel 1,5 week geduurd. Ikzelf had het ook, maar dan zonder spugen, maar met diarree en die vreselijke krampen zo lang nog telkens als je wat gegeten had.
enige wat ik al 3 weken hoor is dat er heel wat mensen aan de diaree zijn en verkouden. mijn dochter is ook al 2 weken verkoude, zo is het een paar dagen over en zo komt het weer. maar over zweren en blaren in de mond niks van gehoord
Dat heeft mijn dochter voor de vakantie gehad... Alleen dan niet hele ernstige diarree gelukkig. Wel de zweren in de mond. Dat was ook heel vervelend en pijnlijk.
He bah, hopelijk blijft t ons bespaard. Vorige week al een griepje gehad (verkouden +40C).. Klinkt idd wel als hand voet mond ziekte, gezien die blaren.
Er heerst wel een fikse buikgriep. Ben zelf ook goed ziek geweest, op de wc met een emmer ervoor. En dat hoor ik best veel om me heen.
Nee niet bekend met blaren erbij in de mond. Wel dat er buikgriep is... Het klinkt toch echt anders als er blaren bij komen, ik wist niet dat dat bij griep kon horen.
Je bedoeld hetgeen waar ik vandaag al 3x voor naar de wc ben geweest Me zwaaaar grieperig voel(zonder koorts gelukkig) Eerder van me werk ben weggegaan en heel de dag op de bank heb gelegen met gevoels temp van -10? Hier is het ook feest! Geen blaren btw! Maar zal morgen eens kijken bij mnnzoontje die had lekkere spuitluiers en verhoging (kunnen natuurlijk ook tandjes zijn)