sinterklaas inkopen

Discussie in 'De lounge' gestart door MamavanMJ, 31 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0
    Thuisblijfmama van (bijna) 3 kindjes :)

Dat is leuk maar dat soort dingen hebben ze allemaal al als ze 4-6 jaar zijn en wil je dan duurzamere kado's geven (dus geen toelie) ben je bv al 50 euro kwijt aan 1 playmobil autoset ofzo (maar goed die blijven wel jaren goed en gaan niet kapot)

Ik probeer daar toch wel steeds meer naar te kijken, eerst deed ik ook goedkoper maar dan kwam je allemaal op bepaald type spul en kan je of na een maand weggooien of ze hebben er al 10 van (omdat iedereen dat soort dingen geeft met verjaardag e.d.) dan geef ik als ouders zijnde liever wat duurders en laat goedkopere dingen over voor verjaardagen / opa en oma's e.d.

Ik heb even gerekend en wij vieren nog wel 7/8 jaar Sinterklaas haha dus zit er nog wel even aan vast, dan kan de oudste die dan 13-14 is zijn lol op want die krijgt dan ook nog steeds haha

2. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Heb bijna alles al in huis!

Tot nu toe:

4 kleine doosjes Duplo
    2 grotere doosjes Duplo
    Cd met kinderliedjes
    Puzzel van hout
    Woezel en Pip fotocamera
    En volgens mij nog 2 dingen, maar die vergeet ik. :cool:

Moet nog halen:
    Tafeltje en stoeltje van de Ikea.
    2 setjes pluchen groente en fruit van de Ikea
    2 Boekjes voor zn collectie compleet te maken.
    Edit: Wil ook nog wat badspeeltjes halen, dan kunnen alle oude ineens weg.

3. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Oh ja, mijn ouders hebben ook alles al zo goed als compleet voor m, maar ik weet niet wat ze allemaal hebben.

Sowieso een ballen toren van t KV, puzzel, mijn broer een grote doos Duplo (dierentuin), en de rest is voor mij ook een verrassing.
    En van mijn oma krijgt hij Kikker speelt verstoppertje, aangezien deze mama Nijntje niet leuk vind :cool: haha.....

4. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Sandro krijgt:

Woezel en pip telspel.
    Woezel en pip spelbord
    Woezel en pip camera.
    Woezel en pip kegel spel.
    Woezel en pip memmory
    Cars magisch tekenbord
    Cars op afstand bestuurdbare auto.
    Kleine cars auto's
    Cars laptop
    Cars duplo
    Cars pyjama.

Danté krijgt:

Woezel en pip speelmat ( met van die speelbogen )
    Woezel en pip tril en trek ding voor de kinderwagen.
    Woezel en pip rammelaar en tutdoekje
    Woezel en pip speeltjes om aan de maxicosi te hangen
    En een woezel pip speelbord van hout om in de box te hangen.

En dan van oma en ooms en tantes nog.

* ja je kan wel zien dat mama fan is van woezel en pip gelukkig vind Sandro het ook helemaal geweldig :D *

5. Anne09

Anne09 Fanatiek lid

11 aug 2011
    1.291
    57
    48
    De meeste hier hebben toch wel kinderen onder de vier jaar en dan vind ik honderden euro's uitgeven echt veel. Als ze wat ouder zijn en je wilt inderdaad wat duurzamere/grotere cadeau's geven dan is het toch niet raar om één mooie set playmobil te geven van 50-80 euro en nog wat kleinere dingen er naast?
    Het gaat me meer om de overload aan cadeau's die sommige kinderen krijgen met sinterklaas. Als je zoveel (dure) cadeau's wil geven dan kan je dat toch ook doen door het jaar heen. Sinterklaas en verjaardag (die hier wel heel dicht op elkaar liggen) zijn niet de enige momenten om speelgoed aan te schaffen.

6. rooswine

rooswine Actief lid

25 okt 2012
    149
    4
    16
    ik heb via mp een uitgebreide electrische duplo trein gekocht voor 25,00 en een brandweerkazerne voor 15,00
    bij de action voor geloof 10,00 een dekbedovertrek van sesamstraat
    bij kruidvat een bosch gereedschapsset en meer doen we niet dit jaar

4 januari is die jarig en krijgt die een nieuwe kamer dus word ook al duur zat

7. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0
    Thuisblijfmama van (bijna) 3 kindjes :)

heb jij gezien wat 1 grotere set van Playmobil kost (neem een winkelcentrum of hotel bv) dan ben je het dubbele kwijt hihi en dan heb je nog niets erbij.

Ik heb wel mazzel dat ik de kids goed verdeeld heb dat is wel waar, ik heb mijn dochter in april (dus zit even tussen) en zoontje is van augustus dus zit ook genoeg tijd tussen, straks een van februari dus daar zit wat minder tijd tussen maar goed we hebben nog wat jaartjes te gaan voordat hij echt sint gaat beseffen.

Verjaardagen bewaren wij vaak bv fietsen enzo voor of zoals vorig jaar dochter een kaptafel (en dan niet zo'n speelgoedding maar een echte) of bv een nieuw bureau of iets in die trant.

Verder geven wij tussendoor eigenlijk niets, ja misschien een keer een setje van 2-4 euro ofzo, wij bewaren speelgoed echt voor de sint en kerst.. hier doen we ook aan de kerstman en krijgen ze op kerstochtend kadootjes onder boom., als we geen kleine erbij hadden gekregen hadden we over een paar jaar de sint vaarwel gezegd en meer richting kerst gegaan.

8. Anne09

Anne09 Fanatiek lid

11 aug 2011
    1.291
    57
    48
    Er zijn ook genoeg playmobil sets van een euro of 80 en je hoeft ook niet altijd van alles het duurste van het duurste te kopen he? ;) Maar een groot cadeau is ook niet raar voor sinterklaas zeker als ze meer besef voor het hele sinterklaasfeest krijgen. (Met nog geen twee gaat het nu waarschijnlijk meer om het uitpakken dan om het cadeau zelf)

Alleen iemand noemde dat haar kind voor meer dan 300,- aan cadeau's ging krijgen (+ nog een keer kerst en verjaardag binnen een maand) of iemand die meer dan veertig (!!) cadeau's had. Dit waren dan wel allemaal kleine dingen, maar ik kan me amper voorstellen dat een kind van nog geen drie de spanningsboog heeft om dat allemaal uit te pakken. Als dit het hele kinderleven zo door gaat creëer je als ouder gewoon onrealistische verwachtingen bij je kind, want in het leven wordt niet alles je zomaar in je schoot geworpen.

Mijn zoon is op 27 december jarig dus dan ga ik niet twee dagen eerder ook nog cadeau's onder de boom leggen. We gaan meestal nog een weekje weg met kerst en dat vind ik (en zoon) leuker dan kerstcadeau's. Als ik alleen maar met sint en verjaardag (en kerst) cadeau's zou kopen krijgt hij alles in één maand. Daarom koop ik het hele jaar door speelgoed als ik denk dat hij ergens geïnteresseerd in is.

9. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Het is nergens voor nodig om meer geld uit te geven als kinderen ouder worden. Ik vind dat echt onzin. Natuurlijk moet iedereen dat voor zichzelf weten maar het is geen wet: hoe ouder hoe duurder.

Meer dan 10 kadootjes over de hele Sinterklaasavond vind ik echt teveel. Je ziet dan de aandacht afnemen en de waardering ook. Je kunt niet alles krijgen. En belangrijker nog: je hoeft niet alles te kopen voor je kinderen... nergens goed voor.

10. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.792
    9.310
    113
    Gelderland
    Oudste krijgt
    Doos lego
    Doosje cars lego
    Lego brandweer auto
    Duplo planes
    voorleesboek piet piraat (gratis bij kruidvat)
    een vis spelletje voor in zijn schoen
    een cars auto voor in zijn schoen
    een planes prikblokje voor in zijn schoen

De jongste krijgt
    Losse duplo blokken
    Planes Duplo
    spoor voor bij zijn duplo trein
    losse circus set van duplo
    voorleesboek van kabouter plop (gratis bij kruidvat)
    Auto cars voor in schoen
    puzzel met hengeltje magneet voor in schoen (speelgoed beurs)
    en nog een puzzel van cars voor in schoen (had ik nog liggen op zolder)

en dan krijgen ze nog kinetic sand en een pyjama dat ik weet van opa en oma. Andere opa en oma doen niks met sint maar liever met kerst en ooms en tantes doen ook niks. Vorig jaar hadden we veel en veel te veel. Nu alleen speelgoed wat ze goed kunnen gebruiken. Kids zijn in nov en begin feb jarig dus vind het meer dan genoeg.

11. wendyw80

wendyw80 Fanatiek lid

8 jan 2009
    2.189
    24
    38
    zeeland
    Voor de oudste:
    -digitale kinder camera van Hello Kitty
    -knutselspullen
    -magisch zand
    -dora verstoppertje spelen
    -knuffel van Tommie
    -boek van de mol...

Voor de jongste:
    -Mega Blocks bouwtafel
    -Bumba boek
    -Bumba stapelbekers
    -tuimeleend voor in bad
    -blokken ton

Dan nog een paar kleine schoenkadootjes en met kerst krijgen ze nog een kleinigheidje bij opa en oma.

12. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Ik heb hier nog helemaal niks, maar ik weet bijna niks. De jongste is net jarig geweest en de oudste is 28 december jarig. Dus een beetje rottig haha

We willen de oudste voor zijn verjaardag een storio 2 geven en aan de familie spelletjes en een adapter enzo.

Denk voor Sinterklaas Mini Loco, is dat al leuk voor een bijna 3 jarige? Hij is opeens heel erg met puzzelen/vormen enzo bezig.

Verder denk ik houten puzzels (wat eet het dier, moet je het eten erbij zoeken etc.), doktersetje, een toet toet auto en iets met een houten treinbaan. Weet iemand een leuke houten treinbaan? Moeten niet teveel kleine dingen bij zitten ivm de jongste. Ik zag dat Lobbes en de hema ze onder andere hebben, maar hoe is die kwaliteit?

Voor de jongste weet ik het gewoon echt niet. Bij hem kom ik niet verder dan een toet toet auto...echt moeilijk! Hij heeft namelijk net de garage enzo gehad voor zijn verjaardag.

13. MamaTal85

MamaTal85 Fanatiek lid

13 sep 2011
    2.088
    204
    63
    NULL
    NULL
    Wij hebben ook inkopen gedaan!!

Sinterklaas is bij ons voor ons zoontje en zijn nichtje en dan doen we met kerst met schoonouders voor iedereen!

Voor zoontje hebben we nu
    Nijntje is stout boekje als schoencadeau
    Dokterssetje als schoencadeau
    4 losse playdoh kleidingetjes
    Nieuw tekenblok met etui en lijm
    Watermolen voor in de douche

Komt behalve t nijntje boekje allemaal bij action vandaan dus dit plus de stempels voor mijn nichtje en matchbox autoos voor kerst was samen maar 24,00

Voor zoontjw willen we nog kijken voor een aapwekker en een goede houten slee!
    Van schoonouders krijgt hij zowieso nog de luxe trein van duplo met 2 uitbreidingen, duplo vliegtuig en een doos duplo van 200 blokjes en dat wort dus vwrdeeld over sint en kerst en daar zal vast nog wel wat bijkomen hun kennende dus wij stoppen er zo mee!

Voor nichtje willen we dan nog kijken voor my little pony spul, een fohn met haarspulletjes en eventueel iets van strijkkralen ofzo! Ik zie zoveel leuks voor haar maar ze heeft al belachelijk veel!

Dan nog alleen voor de volwassenen wat ik erg moeilijk vind!

14. MamaTal85

MamaTal85 Fanatiek lid

13 sep 2011
    2.088
    204
    63
    NULL
    NULL
    Wij hebben de Ikea treinbaan, superkwaliteit en niet te duur en 4 sets dus leuk uit te breiden en niet te duur! ;)

15. knap

knap Niet meer actief

Wat ik heb voor de sint.

Een dekbedovertrek van Hello kitty.
    Een knutselpakket met klei ( z.n doos om van alles te maken.)
    Leren knippen doosje.

Had een hello kitty treintje gekocht. Alleen heb ik deze vorige week gegeven aan dochter toen ze zo niet lekker was en we de tv zat waren dat ik haar wilde op vrolijke. ( domme mama hihi)

Vandaar hello kitty dekbed overtrek er bij.

En ik haal nog wat kleine dingen stiften verf. En van opa en oma krijgt ze ook altijd wat dus ze krijgt verder genoeg.

zoon krijgt( die kan ik niet overslaan.)
    5 cadeau bonnen van 5 euro per stuk.)Van bol.com donderdag is hij jarig en met alle cadeau bonnen bij elkaar kan hij sparen voor iets ( groters.) moet toch het zelfde aantal cadeautjes geven anders gaat misschien die kleine meid achterdochtig worden.

Anders zou ik de kerst gaan doen met de oudste. Hij heeft nog geluk hihi.:) Om voorlopig de sint nog mee te vieren.

16. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Ohja idd nu je het zegt! Maar super, ik ga daar even naar kijken. Dank je!

17. Zuidriem

Zuidriem Niet meer actief

Ik heb nog helemaal niks....
    De jongste twee zijn pas jarig geweest, dus dat moest eerst maar achter de rug zijn.

Ik moet nu echt gaan verzinnen wat ik moet gaan geven, met 5 kinderen heb je al zoveel speelgoed...
    Vorige jaar heb ik bij de Hema een bon gekocht voor 2 uur skiën in Snowworld.
    Was superleuk, misschien dat ik dat nu wel weer ga doen.
    Van oma krijgen ze toch ook kadootjes. ;)

18. Zuidriem

Zuidriem Niet meer actief

Die hebben wij ook, is echt heel leuk. Volgens mij hebben ze ook nog een uitbreidingsset met tunnels.
    Hier wordt er enorm veel meegespeeld!
    Ik heb er wat van die plastic boerderij en dierentuin dieren bij gekocht. Die zetten ze er dan midden in.

19. nijntje1983

nijntje1983 Fanatiek lid

21 nov 2012
    1.192
    0
    0
    vlakbij assen
    weet iemand heel toevallig of de treinset van ikea ook op andere houten sets passen? Neefje heeft de houten treinset van ikea, waar hij heel veel mee speelt. Zoek nog iets voor hem.

20. MamavanEL

MamavanEL Niet meer actief

Ik heb tot nu toe:

Boekjes
    Keukenspulletjes
    Little people huis
    Speeltafel
    Baby born

Deel Deze Pagina