Voor mijn oudste nog niks... kan niet kiezen haha. Ga wel bob de bouwer autotjes halen maar verder geen idee. Voor mijn jongste een vtech bal en leer boom. Weet iemand of zo'n houten trein set leuk is? Staat in het intertoysboek.
Jij slaat de spijker op de kop. Maar ik denk (hoop?) dat TS dat nu ook wel doorheeft anders heeft ze echt een bord voor haar kop. Wij vieren Sinterklaas heel beperkt maar Kerst heel uitgebreid. Moet de meeste cadeau's nog kopen, heb tot dusver alleen nog maar een hele hoop Playmobil uit Nederland meegenomen en besteld op Amazon.com. Heb mij wel voorgenomen dat ieder kind maximaal 8 pakjes krijgt om uit te pakken, anders worden ze helemaal gek.
Mijn oppaskindjes vinden die heeeel leuk. 1 en 2 jaar. Maar broer van 7 speelt er ook nog vrolijk mee
Wat een enorm gezeur over die Duplotrein zeg. De trein die in Nederland 67 euro kost blijkbaar ligt hier in mijn Duitse supermarkt voor 44,90 Euro.
Mijn zoontje heeft die trein en speelt er erg veel mee! Wij hebben tot nu toe,iets van duplo en de wc trainer van Mickey mouse. Ik weet toevallig dat mijn schoonmoeder een keukentje heeft gekocht en mijn schoonzusje de circus van duplo en krijgt nog mijn ouders en broers iets dus krijgt genoeg wil het ook niet overdrijven ook omdat hij nog erg klein is.
En de Deluxe set 10508 kost hier 79,95 volgende week in de aanbieding. Ik heb nog een kortingsbon dus dan kost ie mij ook maar 45 Euro als ik hem zou willen kopen.
Cadeautjes hier: Dochter: Electro original Poppenkinderstoel Poppenbedje 2x poppenkleertjes (schoen) puzzels (schoen) prinsessenjurkje (schoen) Zoon: Toet-Toet wegdelen deluxe 2 Toet-toet auto's (schoen) Moeten voor zoon nog een paar cadeautjes er bij, voor dochter ook nog 1 of 2. Ze krijgen samen er nog een grote bak smartmax bij iig.
In welke winkel is dat als ik vragen mag? woon niet zo ver van de grens vandaan dus misschien is het de moeite waard als ik in de buurt ben.
Hier mogen ze beide 2x per week hun schoen zetten en krijgen dan een klein cadeautje (tot 5 per cadeau). Voor sinterklaas krijgt de oudste de K3 dansmat en mandala disney prinsessen. De jongste krijgt de toet-toet autoambulance en een houten hamerbank. Van opa en oma krijgen ze dan ook nog wat sinterklaas cadeau's. Wij doen meer met kerst dan met sinterklaas want dat vind ik zelf leuker. Dus sinterklaas beperken wij altijd tot 1 of 2 cadeau's.
Real. Wel een vestiging die niet aan de grens ligt. Weet niet hoe het in andere filialen is. Ze hebben niet overal de trein denk ik. Nou ja, het loont sowieso al om Duplo en Lego en Playmobil in Duitsland te kijken. In Nederland ben je door die hoge prijzen echt een dief van je eigen portemonnee.
ja klopt ik heb een heleboel playmobil op amazon.de besteld, scheelt soms wel 50 euro op een grote speelset , of de cranenbroek die is ook echt goedkoop ermee!! En amazon.de verstuurd eigenlijk het grootste deel gratis (creditcard is wel weer handig)
Ik heb ook nog niks gekocht maar ik weet ook helemaal niet wat we moeten kopen! Ik wil graag een baby walker voor haar en wat vtech spul (in ieder geval wat interactiever speelgoed)
@Sammy: Mijn schoonouders hebben de houten treinset van Ikea en onze zoon is er dol op. Eigenlijk leuker dan de elektrische trein van duplo. Daarvan bouwen we een rails, maar de treinen rijden er zelden op. Zelf duwen is blijkbaar toch leuker. Voor thuis ga ik er nu geen meer aanschaffen, wij hebben die duploset al bovendien gaat dan misschien bij opa&oma de lol er vanaf. Maar als ik voor thuis zo'n set zou aanraden, zou ik een iets uitgebreidere nemen ook met poppetjes, huisjes en slagbomen enzo erbij. Ik denk dat dat nòg meer speelplezier oplevert dan alleen een hele eenvoudige met alleen rails en trein. We zien nu in ieder geval steeds meer fantasiespel bij onze zoon en dan zijn wat extra figuren wel erg leuk. @hier: Ik heb inmiddels alles in huis. (Beetje vroeg misschien, maar ik ben uitgerekend met de intocht van Sinterklaas dus ik had wat haast dit jaar. ) We hebben afgesproken dat onze zoon twee keer per week zijn schoen mag zetten. We hebben dus 6 cadeautjes voor hem. We hebben twee 'duurdere' cadeautjes tussen de 5-10 euro. De rest van de schoencadeautjes zit onder de 5 euro. Een autootje, tekenblokje, gereedschap, visspelletje, DVD van de snorkels (oké, da's misschien vooral leuk voor papa en mama ) Pakjesavond krijgt hij van ons twee dingen: duplo piratenboot en een set met ambulance / brandweer / politie. Die laatste heb ik al weken geleden gekocht bij een speelgoedwinkel die opheffingsuitverkoop hield en alles voor 50% verkocht. Voor pakjesavond waren we in totaal zo'n 50 euro kwijt. Dan krijgt hij sowieso nog een cadeau van mijn ouders (die vieren Sinterklaas niet met ons, maar stoppen wel iets in de k.) We vieren het wel met mijn schoonouders. Zij komen denk ik weer met meerdere cadeaus. (Vorige jaar geloof ik 1 grotere en 2 of 3 kleinere) en dan zijn er nog een oom en tante die met 2 of 3 cadeaus zullen komen. Ik ben bang dat hij in de Sint-periode ook nog wel de nodige 'grote broer cadeaus' gaat krijgen van de kraamvisite. Al met al vind ik dat te veel cadeaus in korte tijd. Zoon zelf ook, trouwens. Hij was half september jarig en riep in de aanloop naar zijn verjaardag al dat hij geen cadeaus wilde. Uiteindelijk was hij wel heel enthousiast hoor, toen hij toch dingen kreeg. Maar toen er drie weken na zijn verjaardag alweer visite met alsnog een cadeau aankwam, was hij er gewoon een beetje klaar mee. Ik wilde voor Sinterklaas toch graag dat hij zelf zou meedenken over een lijstje, maar dat heeft de nodige moeite gekost hoor. Hij wilde in eerste instantie weer niks. Het wordt dus ook echt weer tijd wat speelgoed weg te halen. Helaas lukt dat niet meer ongemerkt en kan hij daar ook een enorm drama van maken. Hij ziet nu in de speelgoedboeken ook weer dingen voor jongere kinderen die ik al lang geleden op zolder heb gezet en die hij nu ineens weer terug wil. Zucht. Voor de komende baby (die er met pakjesavond toch echt al wel zal zijn) heb ik trouwens gewoon wat "oud" boxspeelgoed van onze zoon ingepakt. Dat zal hij zich (hoop ik dan maar) echt niet meer herinneren. We hebben genoeg van dat spul en ik vond het onzin om daar nu voor Sinterklaas weer nieuwe dingen voor te kopen. Een baby van een paar weken of dagen oud gaat het toch niet merken. Het is meer omdat ik anders bang ben dat onze zoon het raar vindt dat baby broer of zus niks krijgt van de Sint.
Ik heb veel van woezel en pip en cars gekocht gedeelte via mp en een gedeelte nieuw. Ts ik vraag me al een tijdje wat af maar weet niet meer of jij het mou was of een ander... Maar deed jij veel vrijwilligerswerk?
Heb nog niet alles in huis..maar dit heb ik al. Oudste. Pyama en sokken Hemd en boxershort Peppa pig puzzel Waarschijnlijk koop ik vliegveld van planes voor hem. Hij is gek op vliegtuigen. En spelletje met van die visjes die je moet vangen. Jongste. Activity center van nijntje Stapel ringen Pyama en sokken Romper Koop expres niet veel want de oudste is volgende week jarig. En ze krijgen nog cadeaus van mijn broer en schoonzus en mijn ouders.
@Fairytale: Bij de vorige speelgoedfolder van Marskramer (ligt misschien nog in de winkel) zit achterop een bon zodat je een visspel met korting kunt kopen, dan is hij maar 8 euro. Dat is er dus zo één die draait, met happende visjes. (Dus niet die kartonnen)