Energierekening....

Discussie in 'De lounge' gestart door Elegance, 31 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    Ik weet niet of er al topics over geopend zijn..

Maar we kregen de afrekening van afgelopen jaar.. We moeten 2.000 euro bijbetalen!!!::$:$:$:(:$:$:$

Heel vreemd, we hebben niet veel extra's gebruikt.. Een koude winter.. Maar het gasverbruik is nagenoeg hetzelfde.. De elektro is bijna verdubbeld..

We hebben 22.000 verbruikt.. Voor een normaal gezin zou het 4.000 moeten zijn...
    Nou was ik vrij veel.. Wasmachine.. Wasdroger en vaatwasser lopen best geregeld.. Maar dat doen ze al vanaf de oudste geboren is in 2010...

Ik ben dus heeeel benieuwd hoeveel jullie aan elektro, niet aan gas hebben verbruikt afgelopen jaar. Zouden jullie zo lief voor me willen zijn en dat even willen nakijken. Misschien dat het me wat gerust stelt.. Het vermoeden bestaat nml dat onze meter stuk is.. We worden niet afgetapt.. Of misschien gebruikt er iets in huis heeeeul veeeul stroom.. Dat gaat mijn vader onderzoeken, maar ja wat.. We hebben geen gekke dingen...

Als ik op internet een gemiddeld gebruik van een huishouden opzoek vind ik dat toch anders dan de meesten hier met kleine kinderen. En veel wasmachines en drogers.. Q

Ohohoh.. Wat baal ik hiervan zeg!

2. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.028
    2.894
    113
    't Gezellige Brabant
    Ik zou om te beginnen je meterstanden even controleren. 22000 is bijna onmogelijk. Wij zitten rond de 2500 KwH. Vaatwasser, droger, wasmachine, het is allemaal aanwezig. Kan het zijn dat jullie afgetapt worden?

3. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Holymoly! Daar zou ik me ook helemaal kapot van schrikken.. :$

Ik heb echt nog geen idee wat wij verbruiken, want we wonen hier pas sinds juli.. We hebben ook een washok met wasmachine en droger in de kelder (van het appartementencomplex), dus denk dat dat wel al een heel stuk gaat schelen in de kosten..

4. Hebben jullie niet toevallig zo'n ouderwetse meter waarbij er een getal achter de komma is?? Want 22000 is echt bizar hoog!! :$

5. Mystiek

Mystiek Fanatiek lid

19 okt 2013
    2.646
    1.529
    113
    OV
    Dat lijkt me niet normaal. Ga eerst maar even alles met ze controleren, want het lijkt erop dat er ergens een foutje in is geslopen.

6. Slinger

Slinger Actief lid

7 aug 2013
    188
    2
    18
    NULL
    NULL
    Wij verbruiken van stroom 4500 Kwh per jaar. Boven gemiddeld maar niet enorm dus. Ons gasverbruik ligt heel hoog, maar dat heeft met eigen bedrijf te maken. Daar kan iemand anders je misschien mee helpen. Vervelend zeg, zo'n enorme rekening!

7. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.816
    113
    22000 is echt bizar hoog, dat kan gewoon niet kloppen lijkt mij.

Wij gebruiken veel elektriciteit, maar is nog "maar" 4200 kwh.

8. wuppie 01

wuppie 01 Fanatiek lid

1 jun 2007
    1.817
    10
    38
    Kijk even na of ze het wel op de goede meter hebben gezet.

Wij hebben dit ook ooit gehad meter 1 draaide niet meter 2 wel. toen hebben ze de stand van 2 bij 1 ingevuld kreeg ik dus 4 jaar stroomverbruik in 1 X

9. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.816
    113
    Oh enne 3 kleine kinderen. Dus wasmachine staat dagelijks (soms meerdere keren) aan en de droger zeker 2 keer per week.

10. daphnev85

daphnev85 Niet meer actief

Niet betalen en laten herberekenen!
    Hier hetzelfde gehad: 5000 euro moeten bijbetalen bovenop de maandelijkse voorschotten van 250 euro. Uiteindelijk bleek dat ze 'vergeten' zijn het tarief op dag- EN nachttarief te berekenen. Ze hadden alles op dagtarief berekend.
    Wij wachten nu onze nieuwe afrekening af...

11. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.816
    113
    Maar zelfs als je alles op dagtarief berekent is 5000 euro bijbetalen toch veel te veel?

12. pioenroos26

pioenroos26 Niet meer actief

Dan vrees ik dat je nog steeds veel moet bijbetalen zoveel scheelt dag en nacht tarief niet (bij ons is elk geval niet)

13. pioenroos26

pioenroos26 Niet meer actief

TS wordt jullie stroom niet afgetapt :$

14. daphnev85

daphnev85 Niet meer actief

Ja, bijbetalen zullen we wel moeten, dat is zeker. Maar het gaat hier om een 'foutje' dat 11 maanden geduurd heeft. Zowiezo loopt alles hier bijna op nachttarief. Wij verbruiken het meeste het 'snachts. Koken is op gas (met zo'n grote fles), de boiler voor het warm water slaat ook enkel maar snachts aan....

15. kipjetok

kipjetok Bekend lid

21 jul 2011
    715
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dit 'grapje' hadden mijn ouders ook. Mijn moeder had de meterstand wel goed doorgegeven maar met de komma op de verkeerde plek.

16. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.816
    113
    Ja, maar ook bij een foutje van 11 maanden is 5000 bijbetalen echt bizar veel. Het verschil tussen dag en nachttarief is maar iets van 0.02 cent per kwh volgens mij. Dus als je dan 4000 kwh gebruikt is dat per jaar maar 80 euro. Niet om je nu heel erg te laten schrikken, maar ik zou je meterstand ook nog maar eens heel goed controleren. Of betaalde je sowieso niets per maand? Want zoveel slaat echt nergens op.

17. Misschien heb je hier nog wat aan, heb ik een poosje geleden geschreven... (Heb bij Stedin gewerkt vroeger en dacht: deze info blijft altijd nuttig)

hoge jaarnota? hoe kan dat nou?

18. Keepsmiling03

Keepsmiling03 Niet meer actief

Poeehh dat is echt extreem veel, ik weet niet wat wij hebben verbruikt maar elukkig niet zo heel veel. Wij hebben rond de 160 moeten bij betalen terwijl we 100 per maand betaalden.
    Helaas ben ik de afrekening kwijt omdat we pas zijn verhuisd dus kan niet voor je opzoeken hoeveel we hebben verbruikt.

19. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.655
    1.414
    113
    Het lijkt me onmogelijk om zoveel te verbruiken. Hier vorig jara fors meer gebruikt dan ander jaren en zitten nu rond de 3200 electra ;). Zulke hoeveelheden lijkt me echt niet mogelijk tenzij je hele dagen alles in huis aan hebt, maar dan nog zelfs in een winkel verbruik je niet zo veel ;).

Oja hier ook wasmachine, droger en vaatwasser.

Deel Deze Pagina