Sinterklaas-inkopen

Discussie in 'De lounge' gestart door Miepske1980, 9 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miepske1980

Miepske1980 Fanatiek lid

29 jul 2013
    2.180
    2
    0
    Zorg
    Tilburg
    Hoe doen jullie je sinterklaas-inkopen?
    Heb je een bepaald budget? Koop je alles nieuw in de speelgoedwinkel? Of koop je ook tweedehands? Alleen voor de kids of ook voor papa en mama?

Ik heb maar een beperkt budget. Circa 25 euro per kind. Bij de oudste ga ik dat wel opmaken, zij is 7 jaar. De jongste is 4 mnd. Ik heb wat speelgoed van Lamaze tweedehands gekocht en hou waarschijnlijk ruim 10 euro over. We geven alleen cadeaus aan de kinderen, dus niets voor onszelf. Voor de oudste heb ik ook speelgoed tweedehands gekocht, maar eigenlijk niet van nieuw te onderscheiden. Ze heeft ze nog aardig wat cadeaus, gekocht voor een prikkie.

2. Tommo

Tommo Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.741
    1
    36
    NULL
    NULL
    Wij doen geen sinterklaas, maar kopen kadootjes met kerst. Budget 15£ per kind, en ze krijgen alleen tweedehands speelgoed. Wij hebben dan ook altijd heel veel kado's. Voornamelijk spelletjes enzo.

3. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Vroeger toen ons budget minder was kocht ik ook wel 2e hands speelgoed.

Lego koop ik nog steeds ook 2e hands

Verder heb ik dit jaar wel een groter budget en koop ik wel meer. Maar dat is jaren heel anders geweest.

4. Allesofniets

Allesofniets Niet meer actief

Ik twijfel nog steeds om dit jaar wel of niet mee te doen hahaha
    K is dan 8-9 maanden en ik heb geen idee wat ik moet kopen😂

Zelf dacht ik zo aan de 15€ en dan gewoon 2e hands hahaha

5. Eylem

Eylem Niet meer actief

Wij vieren geen sinterklaas en kerst maar hebben wel net Ramadanfeest en Offerfeest gevierd, met kadootjes.

Budget was denk ik beide keren zo'n 50 euro. Niet per kind, totaal.

Offerfeest kregen ze twee sets van Hello Kitty duplo (bij de Kruidvat), de jongste nog een puzzel en de oudste een stempelsetje.

Ramadanfeest watertafel, play-doh taartenset, twee Hello Kitty knuffels, allebei een boek, allebei een armbandje, Hello Kitty huis van duplo.

Deel tweedehands deel nieuw. Ik koop het liefst tweedehands en dan kun je dus ook echt voor heel weinig klaar zijn. Ze krijgen de meeste kado's (zoals de duplo, de klei etc) samen omdat ze toch vrijwel altijd samen spelen.

6. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.541
    3.057
    113
    Oehw.. Hier Max 100 denk ik totaal

Echter, wij (hun)krijgen niks van familie.

7. mamabri

mamabri Niet meer actief

Hier krijgen ze alle drie 1 groot cadeau, daarnaast kleine dingetjes, een boek bijv, nieuwe potloden of ander knutselspul, in ieder geval altijd wat kleding erbij (pyama, sokken, mooie broek of jurk) en wat lekkers.

Sommige dingen zijn nieuw, andere dingen tweedehands, maar net wat ik leuk vind/wat ze nodig hebben. Zolang het er maar wel "als nieuw" uit ziet.

Budget is rond de 150/200 euro totaal.

8. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Wij hebben een nieuwe playmobilset liggen, gekregen. zoonlief heeft hem nog niet gezien, dus die krijgt hij sowieso. En dan nog wat knutselgerief voor beide (playmaïs, strijkparels, klei), dat kopen we uiteraard wel nieuw. Voor strijkparels zijn we veilingen in het oog aan't houden.
    Hier krijgen de kinderen wel nog bij grootouders, overgrootouders, meter/peter. Dus ze worden weer volop verwend, ondanks dat wij dit jaar ook minder te spenderen hebben.

Vorig jaar voor zoonlief een racebaan op en tweedehandsbeurs gekocht, was nog nieuw in de doos maar wel aan de helft van de prijs.

9. Mini Shopaholic

Mini Shopaholic Niet meer actief

Voor sint 100 euro voor kerst 100 euro en voor zijn verjaardag 150 euro. En dat valt allemaal in dezelfde maand helaas. Al heb ik dit jaar geen idee wat ik voor hem moet halen!

10. noid

noid Fanatiek lid

29 okt 2012
    2.245
    0
    36
    Tilburg
    Sinterklaas kost me altijd heel veel geld door surprise bij familie. Keer bij schoonfamilie en twee keer bij mij ivm gescheiden ouders.
    Voor de kleine man koop ik wat kleine dingetjes, hij snapt het toch nog niet. Kwam laatst in een winkel een stokpaardje tegen voor de helft, nu 3,50. Dat neem ik dan vast mee en leg ik weg tot 5 dec. Het is maar dat hij ook wat uit kan pakken :)

11. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Wij hebbn gen budget.. kopen Wat we leuk vinden voor dr...heb Al aardig Wat op zoldr liggen.

koop bijna alles nieuw, heb alleen loco en vtech 2ehands gekocht..

12. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Hier ongeveer 75 sint en dan merendeel alles nieuw. Nu voor t eerst een spel en duplo set 2de hands..

kerst kleinigheidje en mee met de loodjes bij oma a 20,-.
    Dan vaak pyama/sloffen/dekbed met favo print etc

en dan jarig 2jan. Dit jr zal zn cadeau 100,- zijn (fietsje)

Bak geld dus.. maar zoooooo leuk ;)

O ja en naast een choco letter in inpakpapier geen cadeaus voor ons in de zak.

13. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

19 feb 2012
    3.224
    525
    113
    Hier word het voor sint en kerst de parkeertoren van toet toet en de bouwplaats van toet toet even kijken nog wanneer we wat geven. En dan met zijn verjaardag voor de kerst de 24ste krijgt hij de toet toet treinbaan.
    Denk met de sint ook nog wat kleine dingetjes zoals sokken en ondergoed maar verder vind ik het wel goed zom door de opas en omas waar we ook sint em kerst gaan vieren zal er ongetwijfeld ookmvan alles gekocht worden. Vooral door de ene opa en oma met kerst en de ander met de sint

14. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Normaal koop ik 2e hands en nieuw door elkaar. Heb het dan ook gewoon niet.
    Dit jaar hebben we wat extra maar wil toch op Max 150 voor bijde blijven. Heb heel het jaar kleingeld opzij gezet en was nu 135 euro. Dus hoef niet veel bij te leggen.
    Ze krijgen samen de nieuwe skylanders van 60 euro ( gisteren gekocht)
    Ieder zo'n knuffel van de tv van 20 euro per stuk ( voor spullen in te stoppen) en kleine set magisch zand a 20 euro. Eventueel extra setje skylanders 25/30 euro. Laatste 4 dingen wil ik kopen met 15% korting avond bij intertoys ofzo

Van mijn man zijn werk nog ieder 15 euro uitzoeken

Opa en oma bijde kanten nog een kado
    Misschien dat ik die knuffel van 20 euro per kind aan oma vraag :) die besteed meestal 25 per kind en andere opa en oma 15 euro
    Dan is het klaar :).

Kerst doen wij niet of hooguit mini kadotje van paar euro of kleding

15. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Wij lopen heel het jaar door tegen leuke cadeaus aan, maar omdat we de kinderen niet willen verwennen door heel vaak tussendoor grote cadeaus te geven, stoppen we alles in onze 'secret stash'. Als er een goed moment is, zoals verjaardagen, Sinterklaas, kerst, etc., dan kunnen we dáár 'shoppen' :D

Nu nog helemaal niet met Sinterklaas bezig. Volgende maand eerst de 5e verjaardag van de oudste.

We houden trouwens geen budget aan of zo, maar we kopen ook niet voor honderden euro's.

16. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Zit nog steeds te twijfelen of we t dit jaar doen.
    Vorige jaren niet omdat ze t toch niet begreep of meekreeg.

Maar nu gaat ze volgende maand naar de peuterspeelzaal en zal ze er wel het een en ander van mee krijgen denk ik.

Denk dat we gewoon 2-3 cadeautjes doen.
    Met kerst doen we het wel heel uitgebreid

17. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Hier combineer ik speelgoed met praktische dingen...
    Ze krijgen allebei een pyjama
    Zoon krijgt nieuwe schaatsen (moet hij toch hebben, dus waarom niet van de sint ;))
    Dan allebei 1 wat groter cadeau +/- 25,-
    En gewoon kleurboeken, verf dat soort spulletjes.
    En 1 spel voor samen.
    Ook willen ze allebei nieuw beddengoed dus mosschien doe ik dat er ook wel bij.

Ik vind ladingen speelgoed niet zo nodig. Van de opa's en oma's krijgen ze altijd wat, van de oppas, van de dochters van de oppas, van mijn opa's en oma's. Van onze beste vrienden. Ik vind het altijd al veel te veel. Maar ja ze zijn de eerste van de familie ;) Dan komt kerst weer, weer cadeautjes en in Februari weer jarig.
    Dus vooral praktische dingen en 1 individueel speelgoedcadeau...

18. godblessed

godblessed Bekend lid

11 mei 2014
    741
    0
    0
    studeren
    Gelderland
    Sinterklaas alleen voor de oudste en dan gewoon nieuw maar begin al met shoppen ervoor deze maand steeds een beetje en dan loopt het bedrag wel op denk 100 minimaal ..Kerst willen we groot vieren dus dan denk ik het dubbele en voor de baby kleine dingen ofja goedkope dingen en praktische die snapt het dan toch niet als ze net een weekje oud is of minder nog..Maar vooral kerst vieren we als gezins familie feest sinterklaas geloofd mijn meisje niet in ze is heerlijk beide hand en vroeg waarom die opa een plakbaard op had toen ze 3,5 was en maar ze wilt wel cadeautjes net als haar klasgenootjes ze mogen dan ook dingetjes mee naar school nemen vandaar wil niet dat zij dan buiten de boot valt dan wat grotere cadeautjes

19. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    #19 Meijtje, 10 okt 2014
    Laatst bewerkt: 10 okt 2014
    Sinterklaas inkopen begint net na de feestdagen en hier en daar haal ik wat, alles in de uitverkoop. Nu alleen nog iets kleins en wat lekkers te kopen. Ik weet niet wat ik er aan besteed. Door het hele jaar dingen in te slaan kost het nu niet zoveel.
    Maar nu weinig kosten meer, het ligt al even klaar in een grote doos. :)
    En wij doen ook kleding en praktische dingen combineren met speelgoed.

20. sydneys

sydneys Niet meer actief

Ik heb geen budget. Sommige dingen koop ik nieuw maar ik ga ook nog eens op marktplaats kijken.
    Tot nu toe heb ik de toettoet parkeertoren, een jongenspop, stikkertjes en heb boven nog enkele puzzels liggen.
    Ik had ook kleurpotloden gekocht maar ineens vond ons zoontje het leuk om te kleuren dus heb ik ze al gegeven.
    Ik wil nog 2 auto's van toettoet, wegdelen, kinetic sand en verder weet ik het nog niet.
    Dan komt de kerst, dan krijgt hij een rugzakje, een doosje voor zijn fruit voor de psz en boekjes
    En dan de verjaardag nog.

Deel Deze Pagina