iets psychisch?

Discussie in 'De lounge' gestart door ikke84, 17 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikke84

ikke84 Fanatiek lid

28 feb 2010
    3.062
    507
    113
    iemand die hier verstand heeft van psychische stoornissen/gedragsstoornissen?

wij gaan namelijk met een persoon om die zo lang je ja en amen zegt het prima is maar een andere mening hebt vaak niet.
    het zelfde als je een afspraak met haar afzegt dan is het vaak oorlog

kan dit horen bij een stoornis misschien dat we er dan beter mee om kunnen gaan dit is vaak erg lastig

2. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Een bepaald gedrag hoeft niet altijd door een stoornis te komen.
    .. zelfs een psycholoog kan aan de hand van deze 'klachten' geen diagnose geven.

3. ikke84

ikke84 Fanatiek lid

28 feb 2010
    3.062
    507
    113
    kan ook een karakter eigenschap zijn dat snap ik
    maar misschien dat hier mensen zijn die het ergens van herkennen

4. El1983

El1983 Fanatiek lid

19 sep 2012
    3.561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    Ik vind je stukje te summier om te kunnen zeggen dat diegene een psychisch probleem heeft.
    Het "klinkt" niet psychisch vind ik

5. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Kan natuurlijk van alles zijn, zijn volgens mij wel verschillende aandoeningen waarbij dit een rol kan spelen. Kan ook komen door traumatisch verleden oid. Maar verder kan het natuurlijk ook gewoon karakter zijn of wat dan ook.

Loopt diegene bij een psycholoog of psychiater? Waarom zou je gelijk aan een stoornis denken? Ik zou eerder eens een goed gesprek met haar aangaan waarin je aangeeft wat je merkt en dat dat wellicht niet zo heel fijn is voor jou.

6. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Ik denk niet dat ergens een stempel op drukken er iets aan gaat veranderen, eerlijk gezegd. Het hoeft niets met een psychische stoornis te maken te hebben en dan nog denk ik niet dat aan de hand hiervan zomaar een diagnose gesteld kan worden.

7. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Ik als psycholoog kan hier niets mee nee... er zijn zoveel stoornissen en aandoeningen waar deze eigenschap bij kan passen. Maar ook volkomen psychisch gezonde personen kunnen deze eigenschappen bezitten. Over het algemeen praat je ook pas van een stoornis als het gedrag lange tijd aanwezig is in alle situaties (dus niet specifiek alleen in relaties, of alleen op het werk) en het last veroorzaakt voor de persoon zelf en zijn omgeving. Dus ik zou echt meer informatie nodig hebben, alsook een gesprek met de persoon zelf.

Deel Deze Pagina