Hier rond de 25 per eigen kind Voor m'n eigen zoon 1jr heb ik het vliegtuig van Duplo met allerlei bijbehorende dingen voor 7.50 IPV 25 euro. Ze hebben zo snel zo veel en komen niks tekort. Voor zoon van 4 nog echt geen idee. Dan 15 euro van opa en oma En dan van de tantes en mijzelf voor ieder kind een: Pyjama Sokken/nopjes sokken/shirtje Spelletje of knutsel iets ook voor weinig nieuw kunnen kopen. Leesboekjes(van fb en kringloop nieuw/zgan) krijgen er allemaal een aantal, zitten er een paar in de startfase van lezen. En koste echt niks. We zijn al aan het sorteren per gezin want geloof niet dat het er dit jaar inzit om met z'n allen te vieren.
Dit is nou echt zoiets dat ik ieder jaar even moet ophelderen met m'n man, want ik vergeet steeds wat we ook alweer afgesproken hadden qua budget Het is in ieder geval een mooi getal. 25 of 50 euro per kind meen ik. Dat is dan voor Sinterkerst. 1 van de kinderen is jarig in december dus die krijgt automatisch nog meer kado's op de verjaardag. Kadootjes voor familie/vrienden heb ik wel een ''om en nabij'' budget voor. Zo kan het voorkomen dat ik voor de 1 een paar euro hoger/lager uit kom dan voor de ander. Het ligt er maar net aan wat voor kado bij diegene past binnen m'n budget en hoeveel dat kost. Vroeger deed ik nog wel eens ''krijg je het ene jaar een minder duur kado, dan krijgt je het jaar daarop een wat duurder kado'', maar inmiddels hou ik dat niet meer bij nu met de uitbreiding van kinderen. Edit: ik denk 25 per kind en dus 50 voor samen. Zeker op de leeftijd van die van ons (4 en bijna 3) hoeft het ook allemaal nog niet zo gek duur. Zo liep ik vorige week tegen washandjes in de vorm van een dier aan voor 1,50 p.s. Leuk schoenkadootje of voor onder de kerstboom dacht ik zo Dan hanteren we hier ook nog: 1 ding erin betekent 1 ding eruit. En ik wil in ieder geval deze week nog even kijken of er al een ruilbeurs voor Sintkadootjes hier in de buurt gepland staat (wat ik tot nu toe tegenkwam was ver weg). 1 kado is voor de kids gezamenlijk, de rest is in principe voor henzelf (maar moeten ze in de praktijk toch veelal wel delen ) Jonge kids zien door de bomen toch al gauw het bos niet meer, dus ik probeer het aantal kadootjes wel te beperken tot 5 (muv. het gezamenlijke kado). Maar 3 is toch wel m'n minimum. 2 vind ik net niks voor zo'n feestdag
Gelukkig ben ik niet de enige die schrok van de enorme bedragen bij een feest (sinterklaas) dat naar mijn idee altijd ging om kleine dingen waarderen en een feest (kerst)wat gaat om samenzijn met familie en van origine niets met cadeaus heeft. Haha...ok in mijn beleving Maar goed ik heb ook 10-20 ingevuld want surprises doen we altijd 15 euro (als je zelf meer uitgeven wil dan mag dat) en voor mn kinderen gewoon leuke kleine dingetjes en eventueel nog nuttig iets als een pyama. In een leuke suprise achtige verpakking...hmmm goede herinneringen aan. Iets duurders krijgen ze wel als ze jarig zijn (maar dan wel max 50 euro of het moet noodzakelijk zijn zoals een fiets). (Ik ben nu wel heel benieuwd wat mensen dan aan verjaardagen van familie uitgeven als ze zoveel hieraan uitgeven)
Wij geven aan verjaardagen stukken minder uit dan aan de feestdagen. Voor sinterklaas krijgen ze hier 100 euro bij oma per kind. 30 Bij de andere opa en oma. Thuis rond de 250 per kind verdeeld over sint en kerst.
Hier ben ik ook benieuwd naar. Mijn antwoord is: Wij doen voor alle feesten maximaal 50 euro per persoon. Dus verjaardagen ook, net als kerst (Sinterklaas doen we alternatief).
Ik heb de 40 euro per kind van mijn moeder en 25 per kind van schoonmoeder niet eens meegeteld nog Ik verbaas mij overigens wel dat er iemand 0 tot 10 euro heeft ingevuld, dat is waarschijnlijk maar 1 cadeau.
Normaal 50/60 euro per kind voor sinterklaas. Dan 1 groter kado en lading kleine kado's. Kado's met kerst doen we niet aan. Ik vind dat meer dan genoeg want ze hebben al zoveel. Omdat ze al zoveel soorten speelgoed hebben en we dit jaar geen uitjes hebben gehad ivm corona dus we hebben besloten om ze een Nintendo switch te geven. Wel voor hun samen. De kleinste krijgt wat anders. Ik vind het een heel hoog bedrag maar ze hebben al zoveel niet gekund afgelopen jaar. Ik twijfel alleen of ik het nu al koop en dan op zolder leg of tegen die tijd koop en dan ben ik bang dat ze uitverkocht zijn.
Ik denk dat we richting de €250 gaan. Maar dit is voor zijn verjaardag, sint en kerst. Waarbij het meeste voor zijn verjaardag, gezien we het nu niet voor familie en vrienden kunnen vieren, hebben we een extra kadootje gekocht.
Hier heel wisselend, ligt er maar net aan wat er op hun verlanglijstje staat en wat ik zelf kan bedenken qua cadeaus. En sowieso doen we ook altijd een paar nuttige cadeaus die ze, als het geen Sint/kerst zou zijn, ook gewoon zo zouden krijgen. Pyjama, dekbedovertrek, nieuwe sokken, elektrische tandenborstel, dat soort dingen. Maar al met al ben ik uiteindelijk meestal toch best veel kwijt. Dit jaar wil de oudste heel graag airpods en die zijn natuurlijk al hartstikke duur. De jongste kan tot nu toe alleen een "yathzeescoreblok" bedenken , de oude heeft ze laatst volgemaakt .
Altijd veel te veel.... zeker wel meer dan 100,- per kind. Dit jaar ga ik voor Sinterklaas wel veel klein spul via Ali bestellen (Lego poppetjes, power rangers poppetjes, Lego dino’s). Maar verder komt het altijd duurder uit dan gepland.
Je kunt ook ergens zo'n velletje doqnloaden (of scannen en uitvergroten), printen, lamineren en er whiteboardstiften bij geven, dan zijn ze herbruikbaar
Binnen ons gezin zo'n 100-150 op. Voor overige familieleden 50 pp (wel kleine familie). Kinderfeestjes 10-12,50
Ow das wel een goed idee! Ze is ook altijd erg tegen papierverspilling, dus ik denk dat ze hier wel blij van zou worden. Kunnen we dat ook meteen doen voor de andere spellen die we hebben met scoreblokken.
Toevallig hier ook met deze gedachtegang van de week alvast een switch gekocht. Ben bang dat hij in december niet meer te verkrijgen is. En nu met corona gedoe wil ik best wat extra besteden.
Wij doen €100,- voor de kinderen en elkaar. €50,- voor onze ouders. Voor kerst maken we voor hun een kerstpakket voor het oppassen, ook voor ongeveer €50,- €20,- voor neefjes/nichtjes (vaak doen we met alle broers en zussen en opa en oma samen, dan kunnen ze wat groots uitzoeken). Zussen €20,- broers 0, want die wouden cadeautjes afschaffen, ook prima. Vrienden onderling doen we niet, maar kinderen van vrienden dan weer wel. Meestal rond de €15-20.
Voor zoontje zit ik meestal toch net over de €100. Een grote nieuwe lego set en de helft (zo niet nog wat meer) daarvan is al op. Hij krijgt verder altijd nog dingen als een pyjama, een leesboek, iets om te knutselen, een spel en dit jaar ook een uitbreidingsset van Gravitrax.