Wij kijken niet naar budgetten of aantallen cadeaus per kind (groot leeftijdsverschil). Ze komen allebei niets te kort, niet met de feestdagen en niet daarbuiten. We kijken wat ze leuk vinden en wat wij willen of kunnen uitgeven op dat moment. Koop veel ook al op voorhand trouwens. Als ik moet schatten: sinterklaas 150 per kind, kerstvakantieoverlevingspakket 50 euro per kind. Verjaardagen echt geen idee. Oudste is 14 die vindt alles prima en de jongste van 5 heeft nergens benul van. Wij hebben overigens geen familie die cadeautjes geeft met verjaardagen of kerst. Eerder kocht ik namens schoonvader altijd wat van 25 euro, maar hij zal Sinterklaas al niet meer halen. En andere familie is er niet of heeft geen interesse in onze kinderen.
Hier inderdaad ook: doos lego (€50), gezelschapsspel (€25), voorleesboek (€15) en wat knutselspul, dan zit je zo boven de €100. Bij de volwassenen ligt het budget rond de €25 p.p. Wij vieren alleen Sinterklaas met kado's.
Denk sinterklaas wat minder dan kerst.. gemiddeld €50 - €75. Ik tel het eigenlijk nooit bij elkaar op haha. Onze ouders geven ook meestal nog wel wat.
Wat natuurlijk heel goed kan is dat die persoon via mp, weggeefhoek meer kado’s bij elkaar zoekt. En bij de action/zeeman kun je best hele leuke kleine dingen weg halen voor weinig. Als het moet zou het mij zeker lukken met 10,-
Met Sinterklaas, rond de 150euro per kind. Volwassenen niks. Met kerst helemaal geen cadeautjes. Verjaardag van de kinderen altijd 1 cadeau, tussen de 50 en max 100euro.
We krijgen 100 euro per kind van mijn schoonouders, mijn moeder koopt voor ongeveer 50 per kind. Mijn broers pakken ook altijd groot uit. Wij geven zelf eigenlijk niks uit voor sint, het is al veel teveel. Onder de kerstboom leggen we wat kleine cadeautjes.
Dit jaar voor Sint : €200 Daar zit een Buffalo sjoelbak bij en Lego friends vrienschapsbus... dus dat tikt wel aan. Kerst cadeautjes onder de boom: Dochter €150 Ouders pp €50
Ik weet het nog niet goed. Het idee was hier voor Sinterklaas een boek, pyjama en speelgoed voor Max €50 per kind. Maar volgens mij was het door alle aanbiedingen waar ik vorig jaar tegenaan liep zeker €80 per kind geworden, wat ik behoorlijk veel vind. Wij vieren Kerst niet met cadeautjes eigenlijk. Alleen 2 jaar geleden hadden we net daarvoor het Ikea keukentje besteld. Dus dat was wel leuk om die op Eerste Kerstdag ‘s ochtends klaar te zetten. En vorig jaar liepen we in de Kerstvakantie tegen een flink afgeprijsde Lego set en loopfiets beide voor €50 aan dus hebben ze alsnog een soort ‘kerstcadeau’ gehad.. In maart is de jongste ook alweer jarig dus ik moet er even over nadenken dat ik iets handigs kies wat niet vreselijk veel ruimte inneemt want we hebben ook al een speelkamer vol eigenlijk.. Ik denk een fietsje voor haar verjaardag en dan Playmobil of iets van een houten trein set voor Sinterklaas/Kerst. Voor zoon bestaat er alleen maar Lego
Nou, ik ben al geschrokken. Bol.com €65 voor wat Ken en Barbie poppen (4stuks) AliExpress €60 voor poppenkleertjes, tas en barbiekleertjes. En dan nog iets van Playmobil (moet nog wat uitzoeken) Nu moet ik wel zeggen: we geven ook veel weg. Nu heb ik hier nog een nw Sophia verkleedjurk, en ik moet nog het eea uitzoeken aan speelgoed ed. Dat gaat naar een gezin die onder Fin. Beheer staan. Voorgaande jaren heb ik ook wel eens speelgoed gekocht, voor zo ander gezin. En dan op 5 dec flink bonken op de deur. Maar ja, dat werd weer doorverkocht zodat de ouders weed konden kopen. Dat doe ik dus niet meer.
Maar wat zou je dan zoal kopen bij de action voor 10 euro? Ik kom niet verder dan kleur en knutselspullen of speelgoed dat binnen no-time kapot is. Mijn zoon wil graag een dekbed van een bepaalde voetbalclub, leuk voor kerst of sint dacht ik. Maar alleen al daaraan ben ik 40 euro kwijt.
Ontzettend leuke kleurboeken voor volwassenen, of wat ik er nu heb gekocht een boek met kaarten om te kleuren, stickervellen of stickerboekjes, klei, haaknaalden en wol, 3d dino's (van die plastic dingen, zoon is daar dolgelukkig mee), pijltjes voor zo'n pijltjespistool (ben de naam kwijt ). Dit soort dingen maak ik kijn kinderen heel blij mee.
stiften, stickers, etui, agenda, sloffen. Laatst bijv een heel leuk houten yahtzee spel voor buiten gekocht, 3,50! Wat lekkers erbij en klaar hoor Wat je niet hebt kun je ook niet uitgeven en met wat creativiteit en hulp van buitenaf komen de kids vast niks te kort! Rond de Sint tijd zet ik altijd extra veel eventuele Sint kado’s op de weggeefhoek. Zo hoop ik dat ouders hun kinderen net even dat extra’tje kunnen geven.
Hier alleen nog kerst, voor het eerst dit jaar. Denk dat ik zeker 100 euro per kind kwijt ben, misschien wel iets meer. Voor onszelf zal er wat kleine cadeautjes onder liggen. Niet meer als 50 euro pp.
Ik vier geen kerst met de kinderen, de ex wel. We vieren wel als gezin Sinterklaas. Dus met de ex, vader en zus doen ook mee. Budget is 20 euro pp voor de volwassenen (we trekken lootjes) en 30/40 euro per kind. Het klinkt super, 100+ euro per kind. Maar ik heb het geld er gewoon niet voor.
Nog niks ingevuld omdat we eigenlijk alleen maar voor ons zelf wat doen en voor onze zoon (6) Voor sinterklaas houden we het wat kleiner, we hebben denk ik nu in huis voor 20. Voor kerst denk ik 100 voor hem. Wat kleinigheidjes voor ons. Aan de kant van mijn man doen we niks, opa en oma nemen iets kleins voor zoon mee (chocolade kerstman of een mok zo iets) Voor mijn moeder doe ik ook altijd wat kleins. Als we er wel naar toe kunnen dit jaar
Afgelopen jaren kreeg zoon zo rond de 100 euro. Dit jaar geven we hem een switch, dus is het bedrag flink meer. Eigenlijk wilden we deze in februari voor zijn verjaardag geven, maar nu kan hij voor zijn verjaardag mooi spellen vragen. Waarschijnlijk krijgt hij nog een boek en gezelschapsspel erbij. Dochter was vorig jaar nog erg klein. Dit jaar krijgt ze wel wat cadeautjes maar denk ik rond 30 a 40 euro