Sinterklaas/kerst cadeautjes budget

Discussie in 'De lounge' gestart door Huismuisie, 13 okt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Feestdagen budget p.p.

1. 0-10

2. 10-20

3. 20-30

4. 30-50

5. 50-75

6. 75-100

7. 100+

De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Paardenbloem

Paardenbloem Niet meer actief

Oh ja, daar had ik helemaal niet aan gedacht. Mijn kinderen zijn nog tevreden met Playmobil en Lego:D
    Maar voorlopig ben ik sowieso niet van plan om dat soort dingen te geven trouwens.

2. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.629
    1.443
    113
    50-75 p.p. in totaal. Verspreid ook over 3 keer vieren. Ook vieren we altijd met de neefjes en nichtjes van beide kanten. Daar koop ik ook nog altijd iets voor, 20-25 per kind, soms iets minder ligt eraan wat ik vind (we hebben er 6).

3. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.629
    1.443
    113
    Serieus?? Ik dacht eerst misschien typfout
    Maar ben echt benieuwd dan wat je koopt? Ik kan niet eens iets verzinnen voor ze voor zoveel geld?? Hahaha En ook wij hebben de vakantie geannuleerd dus op zich best wat geld over deze maand.
    En voor jezelf ook zoveel? (Ik zou dan wel weer iets voor mezelf kunnen verzinnen, mooi sieraad ofzo;))

4. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.657
    27.305
    113
    Vrouw
    #104 GroeneBomen, 14 okt 2020
    Laatst bewerkt: 14 okt 2020
    Budget wisselt, man 10 euro,.ouders doe ik ook vaak 10 euro pp (sinterklaas is voor de kids haha), zoon rond de 50 en als ik wat voor gezin koop zoals spellen is dat apart. Baby heeft al zoveel spul, denk puur kleinheidje zodat de oudste niet denkt dat zijn broertje stout was haha

Hij krijgt nog adventskalender van playmobil als extra en schoencadeautjes in totaal 15 euro. Heb de eerste dingen al besteld :p dus zeg max 75 Euro sint. Kerst doen we heel klein: 10tje oid.

Hij is 1 maand voor sint jarig en krijgt dan cadeau's rond de 50 euro van grootouders, wij 100 gemiddeld. Vorig jaar 150 (ikea bureau met veel knutselspul in de losse bakken gestopt. Kind was door t dolle heen), dit jaar 80: hij zag een playmobil kasteel en wou alleen dat. We wilden tablet kopen maar hij heeft de oude ipad van mijn vader gekrefeb voor spelletjes en dat vindt hij prima. Anders was t weer 150 geworden.

5. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.811
    5.949
    113
    Vrouw
    #105 Zoe123, 14 okt 2020
    Laatst bewerkt: 14 okt 2020
    Wauw, ik kan daar best een beetje jaloers op zijn (aangezien mijn budget maar een ieniemienie fractie is van die van jou).
    Niet op een nare manier hoor, want ik gun het iedereen van harte natuurlijk!

GossipGirlxoxo en Willowl vinden dit leuk.
  6. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

#106 GossipGirlxoxo, 15 okt 2020
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 okt 2020
    Dat snap ik en daar voel ik me best opgelaten over. Soms twijfel ik of ik dit soort dingen wel moet delen omdat ik niemand een rotgevoel wil geven. En vooral omdat ik het ieder ander ook echt heel erg gun!
    Niet om het goed te praten maar ik deel ons financieel "geluk" wel heel graag met anderen omdat ik vind dat elk kind rond de feestdagen kadotjes verdient. Het idee dat er kindjes zijn die niets krijgen omdat het gewoon niet kan maakt me heel erg verdrietig. Dus als ik ergens kan helpen doe ik dat ook echt graag en met heel veel liefde.
    Zo doneer ik elk jaar nieuwe kado's, waar ik speciaal een middag voor ga shoppen, aan een lokale organisatie hier die de kado's verdeelt onder gezinnen zonder budget voor kadotjes met de feestdagen.
    Ik zoek elk jaar ruim voor de feestdagen het speelgoed van mijn kinderen uit en geef dat aan de kledingbank en die verdelen dat weer rond de feestdagen aan gezinnen die het niet breed hebben (dmv een middag waarop ze punten krijgen en van die punten speelgoed uit kunnen zoeken).
    Ook heb ik de afgelopen 2 (of 3) jaar hier een topic geopend met het verzoek me een pb te sturen (zodat het anoniem bleef) als mensen geen of weinig kadotjes voor hun kinderen konden kopen. Via deze manier heb ik een paar gezinnen wat dingen van de verlanglijstjes van hun kinderen kunnen toesturen via bol.com. En in dat topic waren meer mensen die wilden helpen en die een pb wilden ontvangen om kadotjes te kunnen versturen dus zijn er zeker meer gezinnen geholpen dan ik alleen kon helpen en dat maakte mij heel erg blij. Dus ik ben ook zeker van plan dit jaar in November weer zo een topic te starten.

Zelf ben ik opgegroeid met in de decembermaand elke dag schoen zetten, veel en volle zakken op pakjes avond (eigenlijk altijd alles wat op het verlanglijstje stond) en altijd veel pakjes onder de boom. Ik heb daar geweldige herinneringen aan en wil die herinneringen ook aan mijn kinderen meegeven zolang we daartoe in staat zijn. Ik heb daardoor nooit een budget waar ik me aan moet of wil houden.
    Ik hanteer ook geen budget per kind dat gelijk aan elkaar moet zijn . Zo kan ik aan kind A. +€1000 uitgeven en aan kind B. minder dan €150 maar ze zijn beide even blij. Want ze hebben gekregen wat op hun verlanglijstje stond.
    Ik doe dus niet per kind aan gelijke bedragen en ook niet aan gelijk aantal pakjes (wel ongeveer), dat is echt helemaal afhankelijk van de verlanglijstjes. En dit heeft nog nooit voor jaloezie of scheve ogen tussen de kinderen onderling gezorgt.
    Dit jaar ga ik wat losser dan voorgaande jaren omdat we door Corona niet op vakantie gaan met kerst en Sinterklaas/kerst thuis met familie en vrienden er ook niet in zit . Ik probeer dit rot corona jaar dus te compenseren met kadotjes om mezelf in de maand december heel even een beter gevoel te geven. Toevallig hebben beide kinderen een nieuwe iPad nodig (zetten ze denk ik niet op hun verlanglijstjes), die ze nu hebben zijn inmiddels zo oud dat ze niet meer updaten en veel apps het niet meer erop doen, maar die dingen krikken het totaal budget wel aardig op in vergelijking met de andere jaren. Zonder die dingen had ik zeker een stuk minder uitgegeven.

Huismuisie, Dubbelgeluk, Zoe123 en 5 anderen vinden dit leuk.
  7. GossipGirlxoxo

#107 GossipGirlxoxo, 15 okt 2020
    Dubbel...

8. GossipGirlxoxo

Beide een nieuwe ipad.
    Zoon is er totaal nog niet mee bezig maar ik vermoed merk kleding / merk schoenen, nieuw "fout" schoudertasje. En ik weet dat hij heel graag een echte game stoel op zijn kamer wil dus die kopen we zeker, maar die zijn nog best prijzig.
    Dochter had wel al eea aangekruist in het nieuwe speelgoedboek van Intertoys zag ik. Dat was vooral barbie, poppenspullen, LOL (dat spul vind ik verschrikkelijk). Ze is gek op knutselen, tekenen en kleuren, dat doet ze echt elke dag. Dus ben voor haar van plan om van stabilo de meest uitgebreide stiftenset (geloof dat dat er 50 stuks zijn) en alle aanvullende stabilo kleuren (neon, pastel, metalic enz.) te kopen. En ik heb veel knutselsets van het merk Djeco opgeslagen om te bestellen. Dat is net wat prijziger dan bij intertoys en action en spul van SEZ. Dochter zal het vast niet uitmaken want voor haar is knutselen knutselen, maar ik vind het zelf vele malen mooier en leuker.
    En voor mezelf, ik heb een horloge gezien die ik heeeeeel graag wil hebben. Mijn man heeft zelf een horloge's tic dus ik hoop dat hij onthouden heeft welke ik graag wil en me ermee verrast met de feestdagen.

Baileyy vindt dit leuk.
  9. GossipGirlxoxo

#109 GossipGirlxoxo, 15 okt 2020
    Daar ben ik al een hele tijd mee gestopt en dat Is zo fijn. Dan hoeven ze niet door de bende in de kist voor ze bij echt leuk speelgoed uitkomen. Enige kleine plastic troep hier in huis zijn happy meal speeltjes en ook die gooi ik regelmatig weg als Dochter niet oplet en ze mist het niet eens. Maar dat maakt het wel dat de inkopen voor schoenkadotjes duurder uitvallen dan voorheen met die stomme prullaria.

10. GossipGirlxoxo

Leuk lootjes met het gezin. Hoe doe je dat met de kinderen, moeten die van hun eigen geld het kado kopen voor degene van wie ze het lootje kopen?

11. GossipGirlxoxo

#111 GossipGirlxoxo, 15 okt 2020
    Eigen kinderen geen budget. Net wat ze graag willen hebben / nodig hebben. Zo kreeg zoon 3 jaar geleden een electrische step van €700 en dit jaar een beeldscherm voor zijn pc €180 (die hij zelf gekocht heeft van zijn spaargeld). Ik koop voor de kinderen ook altijd nog een extra kado uit naam van hun broer/zus. Zo kreeg zoon dit jaar van zijn zusje een game controller voor zijn pc. En dochter van haar broer een electrische Vespa. Ik kijk in ieder geval nooit naar bedragen wat ik aan de 1 heb uitgegeven dat ik dat ook aan de ander uit moet geven.
    Voor familie, onze neefjes en nichtjes voor hun verjaardag rond de €100. Onze ouders geen budget. Ook maar net wat ze nodig hebben op dat moment. Kan varieren van een staatslot van €20 met een parfum tot een ereader of ipad.

12. GossipGirlxoxo

Je brengt me op ideeen. Ga op ali expres zoeken naar barbie en poppenkleding. Dat zijn leuke dingen voor in dochter haar schoen.

2littlemonkeys vindt dit leuk.
  13. GossipGirlxoxo

Vroeger deden wij ook altijd als familie onderling met sint en kerst voor alle neefjes en nichtjes een kadotje. Inmiddels zijn dat er zoveel dat we dat hebben afgeschaft. De opa's en oma en mijn oma storten met sint en kerst altijd geld op de spaarrekening van de kinderen omdat ze genoeg krijgen en het altijd een uitdaging is om te verzinnen wat ze dan moeten kopen.

14. GossipGirlxoxo

Luna86 vindt dit leuk.
  15. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.208
    35.950
    113
    Haha nee, dat vonden we een beetje sneu. Vooral voor de jongste. Dus wij betalen gewoon, al stelden de oudste 2 dat wel voor

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  16. Amaranthas

Amaranthas Fanatiek lid

29 nov 2013
    3.534
    3.869
    113
    Ik heb geen idee wat we uitgeven eigenlijk, maar superveel is het niet. Ons budget is nu eenmaal niet zo groot. Ik spaar het hele jaar door koopzegels van de jumbo en die boekjes gebruik ik voor de feestdagen. Dat geeft vaak een mooi extraatje en mijn man werkt een keer of 2 over voor wat extra. Hij laat ook altijd zijn reiskostenvergoeding uitbetalen in december zodat ook dat weer een extraatje is.
    Dit jaar zal het wat duurder uitvallen want onze zoon heeft echt een nieuwe fiets nodig. De oude, die nog een prachtige staat is, verkoop ik en dan gebruik ik ook weer voor de kerst.
    Sinterklaas vieren we wel maar we doen 5 schoencadeautjes per kind. Dus een kleinigheidje.
    Voor zijn verjaardag dan een nieuwe fiets van ons (12 dec) en de kerst moet ik nog even kijken.
    Ik probeer dit jaar een lijstje te maken zonder lego want hij heeft zo belachelijk veel lego dat ik er gewoon niets bij wil hebben. Hij kreeg voor zijn verjaardag vorig jaar een enorme bak lego van iemand die dat nog op zolder had staan, echt niet normaal zoveel, dus op lego zet ik echt een dikke stop nu.

17. lovemy2kids

lovemy2kids Fanatiek lid

3 nov 2010
    2.458
    1.407
    113
    Vorig jaar had een collega van mijn man een echt verschrikkelijk jaar..
    financieel is het toen helemaal mis gegaan. Toen ik hoorde dat hun zoontje van 6 zo verdrietig was dat hij geen schoen mocht zetten omdat ze gewoon niks hadden om erin te stoppen brak mijn hart..
    Toen ben ik ook los gegaan in de speelgoedwinkel...
    dat jongetje heeft een super sinterklaas gehad! Gaf me een geweldig gevoel! Dus ik hoop dat dit jaar weer te kunnen doen voor een ander kind of meerdere kinderen!

1986Lynn, Nehneh, Huismuisie en 6 anderen vinden dit leuk.
  18. Striae

Striae Fanatiek lid

16 jul 2020
    1.567
    1.073
    113
    Mijn zoon is nog te klein om het allemaal te snappen. Hij krijgt een houten autobaan en een kleurboek met onbreekbare potloden. Dus ik ben voor 20 euro klaar. Misschien dat ik nog even langs action ga voor schoencadeautjes, al denk ik dat hij het niet gaat pikken om zijn schoen in de woonkamer te laten staan. Die moet op het schoenen rek en nergens anders :roflmao::roflmao: maar ik kan natuurlijk ook een cadeautje in het schoenen rek leggen.

19. Linda86

Linda86 VIP lid

Wij gaan dit jaar met Sinterklaas ook lootjes trekken met ons gezin, op verzoek van de kinderen. Maar zij willen dus per sé zelf hun cadeautje betalen. Ik heb al geopperd om hun zakgeld die maand dan te verhogen of om een bijdrage te geven (en ook om alles te betalen), maar dat willen ze allebei niet. Budget voor Sinterklaas ligt daarom op 15 euro, ik vind het zelf echt niet nodig dat ze nog meer geld uit gaan geven aan cadeautjes. De oudste krijgt 20 euro zakgeld per maand op zijn rekening en allebei krijgen ze elke week 2 euro contant. Dus 15 euro is voor hun al best veel geld.

De rest van de cadeaus doen we met kerst.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  20. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik zou hier trouwens ook best voor 10 euro per kind cadeautjes kunnen kopen waar ze heel blij mee zijn. Ik denk dat de jongste (die toch ook al 10 is) het niet eens in de gaten zou hebben.
    Vorig jaar hadden we met "schoen zetten" een keer een weekend-chill-pakket gemaakt en dat vond ze uiteindelijk het allerleukste cadeau. Er zaten ingrediënten in om pepernoten te bakken, iets van een klein spelletje (weet niet meer welke, maar à la yathzee/uno/kaarten zeg maar), lekkere huissokken, een zelfgemaakte pyjama, een bruisbal en wat knutseldingen volgens mij. Weet het niet meer precies, misschien ook nog een boek oid. Ze mochten beneden slapen en lekker film kijken en lang opblijven en ondertussen natuurlijk de zelfgemaakte pepernoten opeten. Vonden ze geweldig. Als ik dat met pakjesavond/kerst zou doen, heb ik zeker weten 2 blije kinderen.

Deel Deze Pagina