Eerlijk? Ik heb geen idee en ook geen budget . Ik begin eind augustus al met kopen en ik stop vaak op 4 december . Als ik zou moeten gokken, kom ik makkelijk op €200/€300 per kind. M'n man en ik geven elkaar vaak 1 luxe cadeau, maar aangezien we in januari een nieuwe keuken krijgen slaan we dat dit jaar denk ik over .
Ik vind het ook extra lastig met 2 eind november kinderen. Dan zouden ze in een paar weken tijd een berg cadeaus krijgen en de rest van het jaar niks. Tegen de tijd dat ze dan bijvoorbeeld die loopfiets zouden krijgen hebben ze er al weinig meer aan. (nou is dit voor ons niet het beste voorbeeld omdat hij gewoon prima door te schuiven is).
Ja ik schrik er ook echt van. Wij ook zo rond dat bedrag en ook zeker niet omdat we het niet breed hebben, maar omdat ik het niet nodig vind.
Voor onze dochter geven we ongeveer €50 uit. Met de rest van mijn schoonfamilie trekken we lootjes, dan doen we €12,50-15 per persoon. We doen niet aan cadeautjes met de kerst.
Een kinder kookboek voor je zoon. ik weet niet in hoeverre hij kan lezen etc maar mijn zoon vind zoet van lekker en simpel een fijn kookboek. Al heeft hij ook gewoon kinder versies Wij geven weinig dure dingen tussendoor. Eigenlijk alleen met sinterklaas en verjaardag. Voor de rest moeten ze zelf ergens voor sparen. Zoon heeft 2 weken terug zelf een tablet gekocht. Zijn ze er meteen zuiniger mee is onze ervaring. Knutsel spul etc koop ik elke maand. Komen ze niets te kort mee. Voor de zomer nieuw buitenspeelgoed.
Wij geven gewoon tussendoor cadeaus. Soms kleine auto’s, maar ook een nieuwe skelter, sowieso elke maand nieuwe klei en ga zo maar door. Ik zou niet weten wat daar fout aan is, mits je kind niet gaat zeuren om dingen want dan zou het hier heel snel klaar zijn.
Daarom geven wij dus geen 100 kleine frutsels, maar bv. een boek (al snel 20 euro), iets voor hun hobby (bv. een nieuwe paardrijbroek, ook al snel 20 euro), een nieuwe onesie (rond de 10-15 euro) en dan iets wat ze graag willen (kan van alles zijn, maar is ook al snel 20 euro). Niet enorm veel in mijn ogen, maar het bedrag loopt ook dan wel aardig op. En als we Sinterklaas dit jaar zonder anderen vieren, dan stop ik nog wel wat andere dingen erbij (wat luxere ‘nuttige’ dingen als leuke nieuwe sokken, badspul/badbruisballen ed). Tussendoor krijgen ze ook wel eens wat. Ik was altijd heel makkelijk, maar ik probeer het nu wat in te perken. Maar als bv. de stiften op zijn, dan hoeven ze niet te wachten tot hun verjaardag of december oid, dan koop ik dat tussendoor. Dingen als een fiets krijgen ze als ze die nodig hebben, dus niet met verjaardag oid.
Mijn kinderen krijgen tussendoor eigenlijk niks. Alleen in de zomervakantie krijgen ze meestal iets kleins en ik heb laatst op marktplaats een glijbaan gekocht voor ze en een nieuwe schooltas voor de oudste. Wel gaan we graag leuke dingen doen of met ze uit eten. Naar de Efteling op een studiedag en vakanties (wanneer corona mogelijk) maar spullen krijgen ze zelden.
Ook wij vallen in deze categorie. We doen alleen kerst - maar ik denk dat het wel aardig oploopt qua uitgaven. We hebben de luxe dat we geen echt budget (nodig) hebben: maar ik verzamel vanaf de zomer al dingen als kerstcadeau. Serieuze cadeaus maar ook kleine alledaagse benodigdheden die wel kunnen wachten. Tussendoor geven we soms iets: maar omdat onze kids in de herfst jarig zijn, mis ik vooral een goed moment om nieuwe fietsen/schepjes/ballen/hoepels en ander buiten speelgoed te geven. Dus vooral dat soort dingen komen “zomaar” tussendoor. ‘S winters is het eerder nieuwe klei, nieuwe stickers, dat soort dingen die op zijn gegaan.
Wij hebben geen budget, ze krijgen met Sint en kerst cadeautjes. Ik denk totaal rond de 100 euro p.p. Ik heb alleen dit jaar nog geen enkel idee wat te geven . Oudste is net jarig geweest en jongste komende maand. Voor oudste heb ik nu voor in de schoen; * kookschort en hij krijgt er koekjes bakspullen bij. * klei. Ze krijgen tussendoor ook gewoon als ze iets leuk vinden of nodig hebben.
Mijn kids zijn vandaag aan het knippen geslagen uit het speelgoedboek. Bij bol staan serieus dingen van 429€ (speaker van jbl, ze wisten nauwelijks wat het was maar het had een soldatenprint dus hij is uitgeknipt). Wij vieren bij mijn ouders en schoonouders sinterklaas en dan mogen ze €100 en €50 uitkiezen (betalen mijn ouders/schooonouders). Ik koop normaal zelf nooit er wat bij omdat ik dit al genoeg vind. Ik moet wel zeggen dat je best snel aan de bedragen komt. Doos lego super mario, spel voor de switch dan zit je al op 100 euro....