Sinterklaas/Kerst topic - Hoe vieren en wat geven?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Emma86, 29 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

30 okt 2007
    2.828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Hier vieren we sint en kerst.
    Zoonlief is 7 dus ben wel bang dat dit een van de laatste jaren zult zijn om voor hem zijn schoen te zetten video boodschap van sint te nemen ect...
    Normaal beginnen we gelijk met het sint journaal met schoen zetten waar om de dag a 3 dagen iets kleins word ingestopt.
    Cadeau iets groter op pakjes avond zelf ( geen idee wat te halen nu)
    Dochterlief is nog zo klein maar krijgt natuurlijk een ook cadeautje.
    Kerst gaat mij ons meer om lekker eten en alleen voor de kinderen een paar cadeautjes wat kan zijn van kleding tot boek.
    Ik zelf ben 30-11 jarig en komen ook alle eindnota 's in dec....gewoon te duur!

2. Celika

Celika Fanatiek lid

15 jul 2013
    1.893
    381
    83
    Vrouw
    Dicht bij de zee
    Klopt idd van de prijzen van Duplo dat ze die vorig jaar omhoog hadden gegooid.
    Nu is wel bij Bartsmit 30% op de normale prijs van duplo en LEGO dus dat scheelt wel al.
    Hier alvast de eerste stiften, vingerverf, waskrijtjes en een kleurboek, sjaal en wanten gekocht.
    Toet toet of zoef zoef zijn beide erg leuk! Wij hebben toet toet auto en hij vind alleen de auto's leuk snapt nog niks van de baan enz.
    Vriendin van mij heeft zoef zoef dieren met en dierenboom en haar dochter vind dat onwijs leuk!
    Zat zelf te denken om ook wat van zoef zoef dieren te halen.

3. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Wij hebben onlangs besloten voor het eerst een 'echte' Sint met 2 (zwarte) pieten te boeken.

Wij vieren het dit jaar bij mijn schoonouders en hebben de wens gegeven dit met zijn 6-en te doen. (Andere neefjes/nichtjes aan die kant van de familie zijn al tieners). De sint zal met 2 pieten komen rond 5 uur. Wat we precies kopen weet ik nog niet, de jongens mogen zelf een lijstje met wensen maken. Hoeveel we uitgeven zal afhankelijk zijn van wat ze willen en hoeveel het kost.

Met kerst;
    Schoonfamilie een diner met totaal 12 'man' en waarschijnlijk cadeau's verzorgt door opa en oma (zo niet, ook prima) onder de boom, bij mijn schoonouders thuis.
    Met mijn zus doen we alleen 1 cadeautje voor de kinderen en lekker lunchen/brunchen.

Oh wacht.. zit in baby-dreumes... :cool:

4. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Met sinterklaas is dochter nog maar 10 maanden.. De dag zelf heb ik late dienst, maar ze krijgt dan wel wat cadeautjes van ons.. In de week die volgt gaan we dan langs de grootouders, die willen natuurlijk ook iets geven.

Met kerstmis ben ik gelukkig vrij. Kerstavond vieren we bij de schoonouders, kerstmis bij de ouders..

5. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Hmmm, denk dat ik dan toch maar wat van Zoef Zoef vraag voor Kerst. Opa en oma hebben nogal een, ehhh, ruim budget zeg maar dus daar kan je best wat leuks voor vragen. Vind ze het niet leuk dan krijgen we vast nog wel een 2e kindje en anders op mp.

Heb trouwens deze gekocht bij de Prénatal. Hing in de koopjeshoek :D
    Bekijk bijlage 476462

6. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Upje

A heeft inmiddels een Zoef Zoef diertje gekregen en ze vindt het erg leuk. We vragen de boerderij voor Kerst.
    Voor Sinterklaas krijgt ze Duplo mijn eerste speelhuis, een boek uit de serie van Gonnie het gansje en een etensbord met Nijntje erop.
    Zag ook nog een heel leuk boekje: Nijntje zet haar schoen. Echt een aanrader.

7. Zara123

Zara123 Bekend lid

25 sep 2015
    654
    26
    28
    Surprises en Sinterklaas voor de kindjes met mijn eigen familie. Kerst met cadeautjes met schoonfamilie.
    Met ons eigen gezinnetje vieren wij alleen Sinterklaas met cadeautjes incl. schoen zetten.

Dochter krijgt het volgende:
    stoffen pop
    voelboekje
    dokterskoffer

In de schoen doe ik altijd een klein cadeautje van hooguit een paar euro.

8. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Mijn zoontje is in de sinterklaas periode jarig. Dan word hij 1. Veel zal hij er nog niet van mee krijgen. Daarom gaan we alleen naar de binnenkomst en sinterklaasavond. Schoentjes zijn voor volgend jaar.

Kerst vieren wij ook. Niet met familie. Schoonouders hebben nooit wat gevierd omdat ze van de jahova waren. Kerst staat hier voornamelijk in het tegen van gezelligheid binnen het gezin en heel veel lichtjes (is voor mijn vriend nog een beetje wennen).

Om het makkelijk te houden met kleine en grotere kado's verzamelen we rustig aan toet toet. Daarin is in iedere prijsrange wel wat te vinden. Voor zijn verjaardag krijgt hij een grote begin baan. En dan met de feestdagen telkens een autotje. En met de geboorte van zijn broertje een autotje met de naam van zijn broertje erop.

9. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Afgelopen zaterdag eerste inkopen gedaan, man man wat was het druk zeg!
    A krijgt sowieso de Zoef Zoef boerderij.

Schoonouders willen nu een loopfietsje geven voor Kerst maar is dat niet meer wat voor een 2e verjaardag? Of kan dat al eerder? Vind het zo zonde als het eerst een jaar staat te verstoffen.

Meer ideeën zijn welkom...

10. Celika

Celika Fanatiek lid

15 jul 2013
    1.893
    381
    83
    Vrouw
    Dicht bij de zee
    Loopfietsje erg leuk maar denk dat ze te jong is.
    Wij wilde voor mijn zoontje zijn 2de verjaardag een loopfiets geven maar heb er 1 gewonnen op Facebook dus die staat hier op de kast aangezien hij er nog te jong voor is.

Wij hebben al het 1 en ander gehaald:
    Boekjes
    Puzzels
    Vingerverf
    Stiften
    Klei
    Wasco krijtjes
    Kleurboekjes
    Zoef zoef dierenboom.
    Pyama

Opa en oma's geven duplo boerderij en zoef zoef dierentuin.

11. Pickle

Pickle Fanatiek lid

7 mei 2010
    1.293
    5
    38
    Loopfietsje is idd meer voor 2+
    Misschien is een wheelybug iets? Die krijgt de jongste hier van sinterklaas.

12. Hupje

Hupje Actief lid

15 jun 2015
    281
    0
    0
    NULL
    NULL
    Met Sinterklaas doen wij niks. Het ouste kindje in de familie is 1,5 jaar, dus daar hebben ze nog niks aan.
    Met Kerst gingen we altijd 1 dag naar zijn ouders en 1 dag naar mijn ouders. Dat zal nu ook zo gaan, maar dan aangepast aan wat de kleine trekt. Cadeaus doen we niet aan met Kerst. Wat ik wel graag wil (nu mijn vriend nog overtuigen), is een echte kerstboom. Tot nu toe zetten we altijd een kleine neppe.

13. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.328
    10.294
    113
    Sinterklaas vieren we in 2 keer bij de oma's.
    Hebben eigen inbreng. Zwager met schoonzus bepalen ook zelf wat ze doen en voor hoeveel.

Zelf hebben we al wat in huis ,hobbelpaard tweedehands, duplo trekwagen, puzzel, boekje
    Hij is 1.5 en kent het woord piet en klaas en wijst ze overal aan. Iedereen haalt een cadeautje voor de partner zodat het leuk blijft.

Met kerst een klein cadeautje omdat het zo gezellig is.we vieren het bij ons en verder geen cadeautjes met de familie.

14. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Ik vind het erg leuk om te lezen hoe iedereen de feestdagen anders invult. Sinterklaas en Kerst zal dit jaar bij ons dit jaar ietsje anders gaan aanvoelen, helaas heeft mijn opa niet zo lang meer te leven. De arts in het ziekenhuis heeft gezegd dat dit hoogstwaarschijnlijk zijn laatste Kerst wordt. Dit jaar proberen we het extra gezellig te maken.

Hij is dol op zijn (enige) achterkleinkind en ik heb voor zaterdag een fotoshoot geregeld voor mijn kleine meid. Dan krijgt hij nog een mooie foto van haar en dan hopen we dat hij daar sowieso nog een half jaar van genieten mag.

Deel Deze Pagina