Ik ben uitgerekend op 21 november en als ik dus 2 weken overtijd ga, dan is het Sinterklaasavond. Heel leuk sinterklaascadeautje (al wil ik liever niet dat het op 5 december komt), maar ik heb gezegd dat ongeacht het er wel of niet is, dat ik het dit jaar even over sla. Mensen zijn dan wel teleurgesteld, inclusief mijn vriend, maar ik heb dan denk wel even iets anders aan mijn hoofd .
Maar net wat je zelf wil .... ik voelde me prima en ben een week voor de uitgerekende datum nog een hele dag met personeelsuitje van mijn man mee geweest. Als je het zelf niet ziet zitten moet je het niet doen, maar anders zou ik gewoon gaan! Wie weet beval je wel een stukje later ...
Hier 30 november uitgerekend, sint staat gewoon gepland int weekend ervoor. Bij mijn so. Als ik me niet goed voel, aan het bevallen ben of net ben bevallen dan komen we niet. Simpel as that. Cadeautjes voor dochter komen dan gewoon naar ons of een dag of wat later (iig voor 6 december). Bij mijn kant dezelfde afspraak een weekje eerder. kerst maak ik me geen zorgen over. To, ik zou sint lekker een weekje eerder plannen, zou gek zijn als die kleine zich dan al meld en je hebt juist die laatste weken ook dingen nodig, anders duren ze zo lang. Kerst onder voorbehoud afspreken.
Ik ben 3 dec uitgerekend en ook wij gaan "gewoon" alles vieren. Ik word 29 nov 30, dat vieren we de 28ste en Sint gewoon de 5de en met kerst uit eten... Mocht ik ver overtijd gaan kijken we even of we mee gaan eten of alleen s'middags met de Fam zijn. Maar voor nu alles gewoon geplant. Beval ik op 1 van de data, ja dan gaat het niet door beval ik ervoor gaat het gewoon in aangepast programma door Overigens is Sint wel bij ons thuis dat ik en eventueelnog kraamhulp heb s'middags en gewoon op bed zou kunnen gaan liggen als ik moe word/ben.
Ik plan dit jaar lekker helemaal niks. Mijn familie begon nu al over met kerst uit eten, nou ik bedank, laat mij maar lekker op de bank hangen. M'n schoonfamilie plant gelukkig heel weinig. Oud en nieuw net zo, geen idee hoe ik me dan voel, misschien is de kleine er dan net, misschien zit ik wel hoogzwanger te zitten. Ik ga me er nu nog niet druk over maken, zie het tegen die tijd wel. Als ik me goed voel, is er vast nog wel een plekje voor mij aan tafel over.
Bij de eerste was ik uitgerekend op 6-1. Bevallen op 30-12 wel gewoon sinterklaas en kerst gevierd. Maar ook omdat ik nergens last van had en dat soort dagen juist heel gezellig vind. Je moet gewoon doen waar jij je goed bij voelt. Neem aan dat niemand het je kwalijk neemt als je er dit jaar niet bij bent. Nu ben ik 11-11 Uitgerekend en wij gaan in de laatste week van oktober samen nog even gauw de sinterklaas cadeaus in slaan als de baby er nog niet is. Zodat we straks alle tijd hebben voor onze 3 kindjes
Ik ben 7 december uitgerekend. En met sinterklaas hebben we niks gepland. Mijn oma is de 24ste jarig en we gaan dan elk jaar uiteten. Dit jaar heb ik er voor bedankt. 27 november is mijn vader jarig, we gaan eind oktober er heen. Mijn familie woont ruim 1,5 uur rijden hier weg. En de vorige bevalling was best zwaar, dus dit jaar even geen gedoe.
Ik heb hetzelfde bijna ook 1 jan uitgerekend en vieren kerst met ouders en mijn opa is 1e kerstdag jarig en dan 2e kerstdag naar mijn vader en vriendin en hun en opa wonen allebei een uur rijden dus heb al gezegd dat ik lekker de feestdagen thuis door breng met mijn gezin.. En ze hebben er allemaal begrip voor
Ik ben 6 januari uitgerekend. Ik doe gewoon overal aan mee. Ik weet nog niet of er dit jaar suprises worden verlangd....misschien wel een goed idee om het hier vast met ml over te hebben. Ik heb er normaal namelijk al een hekel aan, laat staan dit jaar....bleh
Hier 7 januari uitgerekend. Sinterklaas lijkt mij dus geen probleem en vieren we zo wie zo alleen einde middag tot wanneer we het gezellig vinden 's avonds. Kerst heb ik al aangegeven dat ik het leuk zou vinden om dat samen te vieren, maar familie woont op ruim 2 uur rijden en dat vind ik wel een 'risico'. Ik wil graag gewoon thuis bevallen en in de buurt zijn vh ziekenhuis waar ik wil bevallen mocht het nodig zijn. Ik denk dat ik iedereen - met eten! - dus maar hier uitnodig!
Ik zou ook aangeven dat je misschien pas op het laatste moment beslist of je er al dan nier bij wilt/kunt zijn. Ik had vaak zo rond de uitgerekende datum ook niet veel zin om nog (ver) weg te gaan. En als je gaat... 'Vluchtkoffer' mee
Ik maak hier afspraken onder voorbehoud. Sinterklaas wel afgesproken dat als ik het niet red dat mijn zoon wel betrokken wordt. Kerst is traditie dag 1 bij de ene en dag 2 bij de ander en dan eten. Dit is onder voorbehoud dat wij erbij zijn. Ik ben 1 december uitgetekend dus met kerst verwacht ik geen problemen sinterklaas is een ander verhaal.
Bedankt allemaal voor de reacties, fijn om een aantal meningen/gedachten hierover te leze! Heb ervoor gekozen gewoon alles onder voorbehoud in te plannen!
ik heb nog nooit een bevalling meegemaakt en ben ook niet rond die tijd uitgerekend. maar ik dacht dus als je familie thuis uitnodigd. en je gaat bevallen thuis. dan zit je hele huis vol met ongeduldige mensen. dat lijkt me heel vervelend. ik weet niet of iedereen daar zo overdenkt. en om na 2 weken ongeveer 1 a 2 uur te rijden om vervolgens de hele dag bij familie thuis te hangen en weer terug te moeten rijden. lijkt me ook niet zo een succes. maar ook dat kan ik mishebben hoor. maar misschien wel iets om aan te denken
Hier 13 december uitgerekend, de bedoeling is sinterklaas wel gewoon te vieren bij mijn moeder, maar die woont op 10 min van ons. In t geval van langer rijden nee dan bleef ik thuis of kwamen ze hier, Kerst thja ik denk dat we dat overslaan, ik hoop dat we dan een baby hebben en anders ben ik er tegen die tijd echt wel klaar mee
ik ben 24 dec uitgerekend dus een dag voor de kerst... Normaal gaan we 1e kerstdag altijd eten bij mijn schoonfam maar dit jaar zie ik dat natuurlijk helemaaal niet zitten. Moet er niet aan denken dat ik daar zit en dan juist mn vliezen breken in het bijzijn van zijn hele fam en die opa's en oma's en vervolgens de honden mn vruchtwater gaan oplikken ofzo (die beesten eten alles geloof ik dus zal me nix verbazen als ze dat doen haha) Nou goed ik zie dat drama dus al helemaaal voor me daar iedereen in rep en roer en moet dr niet aan denken!!! Daarnaast ben ik dan 40 weken en heb ik zoizo geen zin met mn dikke pens daar te zijn. Goed excuus om het over te slaan Natuurlijk hoop ik dat kleine wel iets eerder komt dan de kerst, heb ik ook mooie smoes om niet te gaan want dan zit ik met een new born. Vorig jaar was namelijk helemaal niet leuk, normaal gaan we altijd gourmetten maar nu waren er alleen broodjes, dus heb ik op kerst brood met hagelslag moeten eten... tsja dat werd natuurlijk op de terugweg nog ff frietje halen bij de mcdonalds omdat ik nog honger had.