Sinterklaas met peuter?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Basilicum, 18 jul 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Basilicum

Basilicum Fanatiek lid

9 nov 2022
    3.322
    3.310
    113
    Vrouw
    Wanneer zijn jullie sinterklaas gaan vieren met je peuter en hoe pakken jullie dit aan? Die van ons is rond sinterklaas zo 26 maanden en ze is vrij vlot met alles dus ik wil het graag vieren, alleen hier komt het euvel:
    Wij (ik, man en dochter sinds ze er is) vier(d)en sinterklaas altijd 2x. Op 5 december met mijn familie met mijn nichtje, die sinds vorig jaar niet meer geloofd en in het weekend rond sinterklaas met mijn schoonfamilie (3 kinderen die nog geloven).

Nu wil ik het feest niet 'kapen' maar ik zie het echt niet zitten om 2x sinterklaas te blijven vieren, veel te veel voor die kleine nu. Dus wil ik zelf graag een sinterklaas feest organiseren en iedereen die wil, kan en mag komen. Voor mijn familie maak ik me er niet zo druk om. Mijn zus heeft het 10 jaar mogen organiseren, en nu heb ik een kleintje dus is het plat geslagen 'mijn beurt'. Maar het voelt een beetje gek richting schoonzus omdat die ook kleintjes heeft en het altijd zelf georganiseerd heeft...

Ik denk dat het makkelijk allemaal samen kan en dat we dan gewoon goede afspraken moeten maken over hoeveelheid cadeaus? En dan is het logischer om het bij ons te doen ivm mijn familie (helaas heeft mijn schoonzus van haar man zijn kant geen familie meer). Of gewoon allebei vieren op een aparte datum zodat schoonfamilie bij beide feesten kunnen zijn? Dat zou ik ook weer jammer vinden want vind het ook leuk om zo'n kinder-feestdag met neefjes en nichtjes te vieren. En ik zou er als schoonfamilie ook niet op zitten te wachten het 2x te moeten vieren (spreek uit ervaring :roflmao:). Hoe zouden jullie dit aanpakken?

2. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Ik zou het 1x vieren met de familie die nog wel geloofd.
    En dan met de andere familie lekker een ander weekend met z’n allen wat leuks gaan doen. Lekker met z’n allen eten ofzo. Want met z’n allen wat doen is altijd gezellig.

Het is allemaal al gek genoeg in die periode. Zeker voor kinderen die al op school zitten. Sinterklaas op school, op de sportclub, soms nog op t werk van ouders. En dan ook nog 2x thuis zou ik echt niet op zitten te wachten.

Basilicum vindt dit leuk.
  3. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.163
    23.241
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ik zou het 1x vieren, met je schoonfamilie. Daar geloven de kinderen nog van. Met je eigen familie is het dan wel klaar.

Cornflake en Basilicum vinden dit leuk.
  4. Basilicum

Basilicum Fanatiek lid

9 nov 2022
    3.322
    3.310
    113
    Vrouw
    1x vieren met schoonfamilie is écht geen optie :roflmao:. Ik wordt door zowel zussen als moeder volledig onterft als ik ze de kans ontneem om sinterklaas met hun kleinkind/ nichtje te vieren. Dat had ik overigens ook gedaan bij mijn zus als ik niet welkom was geweest toen mijn nichtje klein was. Ik heb (gelukkig) een hele betrokken familie met vaste oppasdagen enzo, 1x vieren en familie niet uitnodigen is echt geen optie :|
    (geldt overigens ook voor de schoonfamilie, dat maakt de kwestie ook zo ingewikkeld:rolleyes:)

5. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.163
    23.241
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Dan idd even kijken of het met zn allen kan, en anders 2x. Dat hoeft allemaal niet zo heftig toch? Je kan het zo druk en groots maken als je zelf wil.

6. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.297
    17.185
    113
    Ik zou het gewoon op 2x houden, zie het probleem niet. Bijv de 1 zaterdag 2 december, de andere dinsdag 5 december.

Met mijn zusjes sprak ik wel elke x af hoeveel kadootjes per kind en rond welke prijs. Dat je niet bij 3 kadootjes fiets/playstation/tablet tegenover kleurboek/autootje/bal hebt. Zeker toen de oudsten doorkregen dat "duur" en "groot" niet hetzelfde is ;)

Anna009 en Mammavantwee vinden dit leuk.
  7. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.909
    3.934
    113
    Wij vieren het ook altijd 2x. Meestal zaterdags bij ons thuis en mijn ouders kwamen dan langs. Steevast de volgende ochtend een telefoontje van schoonouders dat sinterklaas daar ook allemaal pakjes had gebracht en dan gingen we op zondag daarheen pakjes uitpakken....

8. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Ik zou het gewoon 2x vieren eigenlijk. Doen wij ook altijd en natuurlijk is het even druk, maar hier zou eigen familie en schoonfamilie bij elkaar ook geen optie zijn. Ik zit er ook niet op te wachten dat de schoonfamilie van 1 van mijn zusjes er zit als we daar met ons gezin sinterklaas vieren. Zou hier ook een drukke chaotische boel worden (wat het toch al is met inmiddels komend jaar 10 kleinkinderen aan mijn kant:roflmao:).
    Wel vieren wij het alleen voor de kinderen en met een max aantal cadeautjes (zo'n 3-4meestal) pet kind, anders duurt het veel te lang. Soms wel cadeautje voor volwassenen erin, man koopt bijv wat voor de vrouw en andersom en mijn moeder doet altijd de chocoladeletters. :D

9. Mammavantwee

Mammavantwee Niet meer actief

Gewoon 2x vieren. Heb je al die jaren zo gedaan . Zo heftig hoeft dat niet te zijn, wat al gezegd word niet 2 op dezelfde dag. Als er gewoon wat dagen tussen zitten kan dat toch prima ;).

10. esklessebes

esklessebes VIP lid

23 mrt 2014
    7.004
    3.665
    113
    Stel het voor aan familie!

Of ze vinden het allemaal leuk of ze willen het apart beide helemaal prima toch.

Hier doen wij het nu 1x met familie met kids die wel en niet geloven.
    Spreken een bedrag af om aan je eigen kids te besteden en dan doet elk gezin nog iets van een pyjama, cadeautje van een x bedrag, of iets anders leuks voor elk kind.
    Oja en lootjes met de grote en niet meer gelovigen.
    Meestal deed ik nog iets extra voor alle grote, chocoladeletters, iets voor onder de douche, geurkaarsen oid.

Is altijd erg druk en gezellig!

11. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Wij vierden het vroeger 3x - thuis (met mijn broers en mijn oma kwam dan toen ze alleen was ook op de koffie) - bij mijn oma voor alle kleinkinderen, en bij de andere kant van de familie voor alle kleinkinderen.

Dus ik vind 2 x eigenlijk al prima - 1x aan beiden kanten van de familie. Beiden grootouders willen graag komen en wat geven. Aan de ene kant doen we het altijd bij opa en oma. Aan de andere kant doen we het wisselend bij ons of bij mijn schoonzus - dat was een beetje afhankelijk van de leeftijd van de kinderen en slaapjes etc. Puur praktisch dus.

Gekkenhuis is het toch in die periode - ik vind 2x dus helemaal niet gek en overdreven.

12. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.871
    5.146
    113
    Home
    Gewoon 2 x vieren en het niet te groot maken

13. Basilicum

Basilicum Fanatiek lid

9 nov 2022
    3.322
    3.310
    113
    Vrouw
    Wat grappig om te lezen dat zoveel van jullie het ook vaker dan 1x vieren! Misschien is dat uiteindelijk voor ons wel de beste optie. Ga het eerst met schoonzus overleggen, en anders leg ik me er maar bij naar dat het 2x moet. Ik vind december altijd zo druk. Man en ik beiden jarig, sinterklaas, kerst, oud en nieuw... :|

14. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.163
    23.241
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Gewoon je verjaardag niet vieren, scheelt weer :roflmao:

Dubbelgeluk vindt dit leuk.
  15. Basilicum

Basilicum Fanatiek lid

9 nov 2022
    3.322
    3.310
    113
    Vrouw
    Hahaha was dat maar een optie. Mijn ideale verjaardag is in mijn pyama op de bank met een goed glas wijn, lekkere kaasjes en een heerlijke serie :p.
    Maar aangezien ik op kerst jarig ben, vind de familie het altijd een goede reden even langs te rijden. En iedereen is altijd vrij, dus vaak een drukke bedoeling (na al twee andere drukke kerstdagen). Maar goed, dit is echt een luxe probleem en daar ben ik me zeker van bewust :roflmao:

16. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Ik snap wat je bedoelt haha en toch ben ik een beetje jaloers. Ik ben dus met Sinterklaas jarig en omdat iedereen dan zo druk is heeft niemand tijd om langs te komen. En 6x verspreid visite zie ik niet zitten want het is een hele drukke periode inderdaad. Ik vier het maar niet meer en voel me ook niet meer echt jarig. Ook een luxeprobleem, ik weet het.

17. Basilicum

Basilicum Fanatiek lid

9 nov 2022
    3.322
    3.310
    113
    Vrouw
    Ja balen is dat he. Vond ik vooral als kind ook superjammer.
    Maar goed, ben allang blij dat dochter niet op een feestdag is geboren. Want mijn vent is dus ook de dag na sinterklaas jarig, dus precies hetzelfde verhaal als bij jou :|

18. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.163
    23.241
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Haha alles is een optie hoor.

19. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.078
    12.030
    113
    Inderdaad waarom zou je het niet 2x vieren. Hier ook altijd gedaan en gaat prima. Je kan het zo gek maken als je zelf wilt.

20. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.316
    10.283
    113
    Gewoon 2x vieren, wij vierde 1x met schoonouders ( met schoonbroer en schoonzus) en 1 keer met mijn moeder.

2 keer klein. Eigenlijk gelijk gevierd. Al kreeg hij het niet gelijk mee het eerste jaar wij vonden het leuk. Het tweede jaar vond hij het al super leuk.

Wij hebben geen neefjes en nichtjes maar vieren het bij ons thuis en bij mijn moeder thuis. Al gelooft hij niet meer dan doen we nog steeds iets kleins. Met moeder en schoonouders doen we nu niks meer.

Even overleggen en niet gelijk zeggen nu ben ik aan de beurt. Als je viert bij de ander kun je ook opstappen wanneer je wil.

Deel Deze Pagina