Schoen zetten 1x per week op zaterdagavond en op 5 december og een keer extra omdat de sint het weekend er voor al bij ons komt, als hij dara nog aan denkt na al die kados
1x in het weekend, vanaf dat Sinterklaas is aangekomen in ons dorp. En dan gaat er wat lekker in. Het maakt wel indruk, oudste zoon vertelde gisteren nog eens dat Zwarte Piet vorig jaar zo dom was geweest om de chocoladeletters om te wisselen, zodat hij de verkeerde had gekregen. Ik was het zelf alweer helemaal vergeten, haha.
Hier mag ze haar schoen een aantal keer zetten, hoe vaak, dat weet ik nog niet. Heb voor haar poppetjes van Little people, maar die haal ik los (is 4 cadeautjes), een verzameling Dora boekjes, haal ik ook los (zitten er 5 in dus in totaal al 9x. Verder krijgt ze 1 paar sokken, haar elastiekjes en 5 stickervellen. Alles krijgt ze los. En natuurlijk een keertje muntjes of sigaretjes. Ik moet alleen nog bekijken of ze het in haar schoen voor Sinterklaas krijgt of in haar sok van de kerstman.
ik vind het zielig omdat de leeftijd waar wij over praten de kinderen nog niet goed kunnen overzien wat dat betekent. Ergens hebben ze elke dag de hoop dat er toch iets inzit. Zij kunnen niet bedenken, goh maandag en woensdag zat er al wat in, dan zal het nu weer wel even duren. vaste dagen zijn niet nep, dat is juist makkelijk te verklaren, neem namen van vriendjes en leg uit: dat de sint op die dagen (evt dag benoemen) bij jantje komt en die dagen bij pietje en dat de sint ook op 2/3 dagen bij jouw kindje komt.
Ik denk dat we het hier 2 keer per week gaan doen. Of in ieder geval, de schoen wordt 2 keer gevuld, als de jongens (en dan vooral de oudste, want die doet het het liefst nu al) hem vaker willen zetten dan mag dat, maar er zal maar 2 keer per week iets in zitten. Ik heb al een paar dingetjes om erin te doen: De eerste keer een adventkalender die 14 nachtjes lang aftelt naar pakjesavond. Verder heb ik een pietenknutselset voor de oudste en een sint spelletjesboek. Ik vind het alleen voor de jongste (dan net 2 jaar) moeilijk om iets kleins te verzinnen. Want echt knutselen doet hij nog niet, en snoepen, tja, hij heeft natuurlijk die adventkalende al waar hij elke dag een chocolaatje van mag.
Elke zaterdag. En hij is 1 keer doordeweek bij opa en oma (logeren), dus dan zal er ook wel iets in de schoen komen. Hij krijgt dan pepernoten en een doosje rozijntjes en/of mandarijntje. De cadeautjes krijgt hij op pakjesmiddag bij mijn zus thuis (zaterdag 1 december). Dan is het groot feest met cadeautjes en gedichten voor iedereen. Met aan het eind van de middag gourmet.