Vrienden van me dreigen per half december op straat te staan. Ze wonen nu tijdelijk in een huis dat te koop staat en ja hoor, het wordt verkocht. Ze moeten er uit! En dat met 2 kleine kindjes! Ze hebben enorm veel pech en ellende gehad de afgelopen paar jaar en zijn nu uiteraard ten einde raad. Daarom probeer ik zoveel mogelijk mensen te bereiken die hun verhaal willen lezen en misschien iets voor ze kunnen betekenen. Willen jullie aub eens kijken op Gezin op straat | Een doodnormaal gezin op zoek naar een redder in nood en als je iemand kent die iets voor hun zou kunnen doen, geef t aub door en 'spread the word'. Gooi het op je twitter, facebook of welke site dan ook, ze hebben onze hulp hard nodig. Super bedankt!!!
Wat goed dat je eht hier neerzet. Helaas kan ik zelf niks voor ze doen. Ik hoop dat iemand anders ze snel kan helpen. Wat erg dit met nog kleine kinderen.
Ik vind het heel lief maar bij mij geeft het toch wat vraagtekens (sorry)... Hoe komt het dat ze op straat komen te staan? Werken ze? Staan ze nergens in geschreven bij een woningbouw e.d.? Kan de gemeente niets voor hun doen? Hebben ze geen dingen gedaan waardoor ze zelf in deze situatie beland zijn (sorry nogmaals...)? Ik heb namelijk ooit een vriendin onderdak geboden (zou eigenlijk voor max 3 dagen zijn en liep uit op haast 1 maand). Zei kwam met een zielig verhaal aan en later bleek dat ze bewust niets deed om haar situatie te verbeteren (schulden niet aflossen,niets regelen,zeggen dat ze werk had en netjes ging maar ondertussen zat ze bij andere mensen op de koffie en vertelde ze tegen ons dat ze werkte,niets zelf regelen en totaal geen initiatief nemen om ook maar uit de situatie te komen of onderdak te vinden). Ik ben altijd huiverig voor zulke ingen nu ik zelf heb meegemaakt hoe zielig iets kan lijken en mensen er hulp bij aanbieden maar het later blijkt dat het gewoon laksheid en brutale uitvreteij was zeg maar...
Ik kan ze niet helpen, maar ik vroeg me af waar in het land ze zouden willen wonen. Ik kan me zo voorstellen dat ze in het Noorden sneller een huisje zullen hebben dan in het westen bijvoorbeeld. Ik woon in het Noorden en de wachtlijsten voor een woning hier zijn niet zo lang. (mijn man werkt zelf bij de woningstichting). Veel succes en sterkte voor je vrienden. Hopelijk vinden ze op tijd iets.
Ik snap je vraagtekens hoor Done, die zou ik zelf ongetwijfeld ook hebben Daarom verwijs ik naar hun site, daar heeft ze open en bloot uitleg op gezet. Zij is afgekeurd, hij werkt. Heeft 1,5jr geleden zn baan verloren en toen zijn de financiële problemen begonnen. Daarna elk (uitzend)baantje aangepakt wat ie kon en werkt nu sinds maart dit jaar bij zn huidige baas. Waar hij van de week te horen kreeg dat ze gaan reorganiseren en hij vermoedelijk wéér op straat staat. En ja, ze hebben in t verleden vast wel 'foute' keuzes gemaakt, maar het zijn geen junkies, luiwammesen of Tokkies ofzo. Ze hebben ook gewoon heel veel pech gehad. Ik zou zeggen..check hun verhaal op Gezin op straat | Een doodnormaal gezin op zoek naar een redder in nood en oordeel voor jezelf.
Het liefste in ZuidHolland of Brabant, maar ze staan overal voor open. Zoals ze zelf zegt, een dak boven hun hoofd is belangrijker dan de locatie. Vooral gezien het feit dat ze 2 jonge kindjes hebben, willen ze een zo stabiel mogelijk plekje vinden, iets waar ze langere tijd kunnen blijven en niet na een paar maanden weer moeten verhuizen.
Ja, ik denk heel eerlijk gezegd dat iemand die dit leest heel weinig voor ze kan doen. Ze willen een sociale huurwoning, dan zal je toch bij de gemeente of huurstichting (of hoe heet het ff sorry) moeten zijn? Willen ze niet op zoek gaan naar een kleine vrije sector woning tot ze in aanmerking komen voor een sociale huurwoning?
Dat snap ik, en snap dat ze dat graag willen. Maar denk dat het op DIT moment niet heel erg reeel is om een sociale huurwoning te vinden met 3 of 4 slaapkamers in zuid holland of brabant, ze moeten volgende maand hun huis uit. Laat ze snel op zoek gaan naar iets tijdelijks want het gaat ze zeer waarschijnlijk niet lukken om zo'n woning te vinden.
Jemig zeg, wat een rotverhaal... Ik kan helaas ook niet helpen. Geen connecties in die richting... Ik heb de website even bekeken en de eerste vraag die in mij opkwam: waarom werkt zij niet? Maar nu schrijf jij dus dat zij afgekeurd is. Jammer, want als ze allebei zouden werken, zouden ze wel wat meer financiele ruimte hebben. (Aan de andere kant: als je geen vast adres hebt is het natuurlijk ook lastig toeslagen e.d. aan te vragen, dus opvang is dan ook een probleem.) Moeilijk hoor. Ik hoop voor ze dat de juiste persoon de website ziet en ze kan helpen.
hier heb je binnen een week een woning als je wil www.devolmacht.nl www.lefier.nl het is geen brabant of zuid holland maar als de nood hoog is?
Ze geven aan dat particulier wonen te duur voor ze is. Wat kunnen ze maximaal betalen aan huur per maand?
Ja hoeveel kunnen ze maximaal betalen qua huur? Je ontvangt natuurlijk dan ook gewoon huurtoeslag tot een bepaalde hoogte. Mijn man verhuurt woningen, is niet altijd even streng maar verwacht wel een borg en bewijs van inkomsten.
Laten ze een kijken op van 't Hof Rijnland Vastgoedmanagement | Verhuur, VVE, BOG Is vrije sector woningen.
Wow wat een boel reacties. Even snel want ik sta op t punt om weg te gaan. En ik weet ook niet alle details natuurlijk, dus reageren via hun site is wat dat betreft makkelijker, dan bereik je hun rechtstreeks -wat ze op de site hebben staan qua wensen is uiteraard hun ideaal, ze heeft er ook bij staan dat ze weten dat het wellicht niet reeël is en staan open voor alle andere opties. Ze hebben nu ook tijdelijk in een veel te klein huis gewoond dus zijn echt niet naief wat dat betreft ofzo. -Max huur is volgens mij 650 maar dat weet ik niet zeker. Zal denk ik ook gekoppeld zijn aan huurtoeslag grens? Ik ben me ervan bewust dat de gemiddelde ZP'er niet veel voor ze kan doen, maar ik probeer ze te helpen waar ik kan. Aangezien ik zelf ook maar klein woon en geen oude sok onder mn matras heb, is t enige wat ik kan doen zoveel mogelijk mensen bereiken. Ik moet nu echt weg, ik check vanavond hier weer. Maar nogmaals, reacties t liefste via hun rechtstreeks. Bedankt!!!!
Als ik het goed begrijp heeft de man nu wel gewoon werk? Ik zal straks ook even informeren bij mn man.
Kan allemaal zomaar gebeuren. Wij hebben ooit ons huis te koop gezet en voordat we een ander huis hadden was het verkocht. Wij konden gelukkig eerst bij mijn moeder in. Groot huis. ZE verhuurde zelfs kamers in dat huis dus wij konden daar ook 3 kamers krijgen. Toen ook het huis van mijn moeder werd verkocht konden we tijdelijk in het huis van haar schoonvader ( die ziek in het ziekenhuis lag), toen gelukkig via een makelaar een huis kunnen huren voor erg weinig. Die man die het ons verhuurde was ook wanhopig. Dus voor 700 euro all in konden we in een villa. Toen eindelijk, na 1,5 jar konden we eerst in een sociale huurwoning. Wij hebben dus steeds geluk gehad en een groot netwerk die ons kon helpen. Maar als wij dit niet hadden was het gewoon ook best lastig geweest. het enige verschil is wel dat mijn man altijd wel werk heeft gehad en we geen schulden hebben. Dus misschien kun je dan wel makkelijker dingen regelen. Ik hoop dat ze snel iets vinden. Alleen al voor de kindjes en het hondje
Ik zal de link van hun site eens doorsturen naar m'n zus. Hun woning staat nu al 4 jaar te koop (Gemert) en staat al die tijd al "leeg". Ik weet alleen niet of de regels versoepeld zijn voor het verhuren.
Misschien hebben ze er nu niets aan, maar over een tijdje wel; Hier (brabant) in de omgeving kun je je gratis inschrijven bij de woningbouw. Hoef je dus niet jaarlijks te betalen e.d.. Ik had hier binnen 7 maanden een huis (maar dat was, heel eerlijk, wel na een goed woordje van iemand met een bepaalde functie). www.bernarduswonen.nl