Verdomde hondenharen

Discussie in 'De lounge' gestart door Djamila, 14 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Djamila

Djamila Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.221
    3
    0
    Alles zit hier onder de haren van de hond. Heb net de fleecedekens in de wasmachine gegooid en in de droger, maar de haren zit er nog steeds in. Ook de kleren zitten vol met de haren. Heb nu alles in de droger gegooid hopelijk dat het wat minder wordt.

Heeft iemand de tip om haren uit de kleren te krijgen??
    Ik vind het zo vies als er hondenhaar in de kleren zit, net of het niet gewassen is.

2. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    helaas hier ook vaak zo. wij hebben een langharige hond dus het gaat er niet '' in kruipen '' maar wel altijd haar erop
    en je kan blijven afkloppen of met zo'n borstel werkt niks.
    hier als het uit de droger komt ga ik boven uit t raam hangen en schudden maar.
    en dan is het er zo goed als vanaf omdat het vanuit de droger allemaal vrij ''los'' komt

3. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    Ja hier ook,hebben 2 honden en een kat ggrrrrr...
    Luchten in droger helpt en vaker stofzuigen!

Maar het blijft dweilen met de kraan open:)

4. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Ik lees mee, word er ook gek van

5. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Heel herkenbaar:( Vieze zooi.. Wij hebben bij de dierenwinkel (je hebt ze ook bij de Ikea) van die plakrollers gehaald.. Haal je de haren zo mee weg.. Vind t ideaal spul. .

6. tamren

tamren Bekend lid

25 okt 2010
    690
    1
    0
    Deventer
    Pfffff, word er gek van, we hebben 2 honden,maar blijf aan het stofzuigen en tafels afnemen om dat die :x haren overal heen dwarrelen.........

7. fafje

fafje Niet meer actief

paar x per dag je grond swifferen, en hond niet op plekken laten komen waar stof en kleding ligt...

hond regelmatig borstelen

wij hebben een Akita Inu, bontvacht en die ruien paar x per jaar...weet er alles van..alleen heb ehct nooit last van hondenharen op kleding of beddengoed...
    mara ben dna ook btj spastisch als het om hondenharen gaat, dus stofzuige n swiffer heel veel

8. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    ik stofzuig sochtends en savonds maar een uur daarna liggen er toch alweer hondenharen,
    wij borstelen 1x per week met de FURminator in de rui periode maar het is niet bij te houden
    zou een stofzuiger aan zn kont moeten hangen!

( op beddegoed etc ook nooit last, boven helemaal niet. hond mag niet boven. en kan gelukkig ook geen traplopen :p )

9. Jenala

Jenala Fanatiek lid

16 apr 2010
    1.906
    60
    48
    Als je een simpele huishoudhandschoen wat vochtig maakt, en ermee over je broek/bank noem maar op wrijft. Dan neem je heel veel haren mee.
    Maar het blijft irritant. Ik weet niet wat voor vacht je hond heeft, want bij een kortharige hond kun je volgens mij blijven borstelen, maar die korte haren blijven eraf komen:x

10. Djamila

Djamila Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.221
    3
    0
    Wij hebben een jack russel. Heb er van het weekend een half uur op zitten bostelen, die hond werd helemaal gek van mij. Het ergste is zodra de deken opd e bank ligt ligt de hond er ook op, en dan blijf ik roepen dat ze eraf moet. Boven komt ze gelukkig niet. Maar merk dat e haren die in de kelren zitten er gewoon niet uit gaan met wassen.

11. Enchanted

Enchanted Niet meer actief

Wij gebruiken van die plakborstels. Lijkt op die borstels voor kleding die rood zijn, maar deze hebben een plakstuk. Ik gebruik ze voor kleding, kleden en hun manden. Het pakt niet alle haren, maar voor 80% verdwijnt! Ooit gekocht bij de Hema, Primark en ik denk dat Blokker ze ook wel heeft. Anders even google raadplegen ;)

12. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Niet eerste wassen en dan de droger maar droger wassen droger.
    Ik de droger gaan de meeste haren er al af en in de wasmachine kruipt het er juist meer in.

Altijd sloffen of schoenen aan in huis en nooit op sokken lopen, dan loop je de haren door je huis.

Maar hoe komen de haren op jullie kleren?

Hier gaat 2 keer per dag ff de wiswasser over de vloer en ik stofzuig een keer.

Tja hm honden kussen/matrassen bekleden met een gladde stof die je makkelijk uit klopt en 1 keer per week wassen, dus eerst ff in de droger en dan in de wasmachine.

13. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Ow stoppen met de furminator!!!!
    Je trekt en snijdt de vacht kapot en je trekt ze er ook uit, dus tja dan komen er weer nieuwe haren.
    Je moet hem alleen gebruiken als ie in de rui is.

Wat voor hond heb je met welke vacht.

14. fafje

fafje Niet meer actief

ja wij dragen ook alleen maar slippers in huis, desnood smet sokken aan :D en de slaapkamers zijn verboden overdag, snachts slaapt onze hond wle bij ons op de kamer...maar gewoon op 1 plekje, even stofzuigen en alle sis daar weg

15. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Onze hond zit nog wel eens gezellig tegen ons aan;)
    Wij hebben een bull-terriër (zwart/wit) dus die witte haren zie je overal..

16. shadowstep

shadowstep Bekend lid

6 jul 2011
    671
    0
    0
    Ik ken het. Ik veeg gewoon dagelijks. Ik irriteer me er niet echt aan want ik ben te gek met mijn herders om me eraan te irriteren.

De shit :)D) zu is geschoren. De herders borstel ik in de tuin en binnen haal ik de stofzuiger nog even over die twee heen. Zijn ze gewend en vinden dat ook prima. :D

17. Marlous

Marlous Fanatiek lid

19 nov 2010
    2.066
    0
    36
    Plakrollers kun je kopen bij Ikea en de H&M :) ideaal voor je kleding. Verder: elke dag stofzuigen... Wij hebben ook zo'n harig ding (boerenfox) ;)

Het wordt wel kouder, dan houdt onze hond zijn vacht tenminste weer vast :D

18. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    gewoon groot plakband.. veel meer kleefkracht dan die rollers..

en bij de dierenwinkel heb je er speciale druppels voor.. gebruikte ze bij mijn hond toen ik die nog had en dan verloor die maar heel kort haren ipv bijna hele jaar rond.. weet alleen de naam even niet meer.. had ook zon boerenfox met die heerlijke harde haren die overal instaken

19. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    Hij is in de rui anica, en niet zo'n beetje ook haha
    wij hebben een sheltie

20. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Wij een witte staff haha weet hoe erg die haren zijn.
    Om de vacht wat dunner te houden heb ik voor de staff een jasje, super stoer ding, zelfde als voor de paarden.

En bij zo'n vacht is een rubbere rosborstel heel goed.
    Voor paarden bedoelt, ik zweer er bij voor haar vacht en vele andere inmiddels ook.

Ow in de zomer scheer in onze rottweiler 2 keer scheelt heel erg in het verharen en hij heeft het een stuk koeler.

Deel Deze Pagina