Sinterklaas surprise maken voor een onbekende

Discussie in 'De lounge' gestart door Gymgirl, 16 nov 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gymgirl

Gymgirl Fanatiek lid

17 jan 2018
    1.961
    932
    113
    Vrouw
    Wie heeft een leuk idee wat je als surprise kan maken voor een onbekende?
    Wij doen surprises met een ander gezin en er zit 1 iemand bij die ik niet ken. De vriendschap bestaat pas een jaar dus kennen we elkaar nog niet echt goed. Ik moet een surprise maken voor hun oudste zoon. Maar die ken ik dus niet. Het gaat om een volwassen jongen (21 jaar), woont nog wel thuis maar is veel weg met vrienden. Geen idee wat hij voor werk doet en of hij hobby's heeft. Er naar vragen kan ook niet, want dan is het wel duidelijk wie ik heb.

2. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.132
    8.867
    113
    Er zijn natuurlijk altijd meer algemene dingen te bedenken. Ik heb bv. wel eens een grote chocolade letter gemaakt (ik had hem daadwerkelijk overgoten met chocolade, maar dat hoeft natuurlijk niet).

Je zou hem ook kunnen googlen, wie weet vindt je wat waar je wat mee kunt. Of als het gesprek eens aanleiding geeft, wel concreet ergens naar kunnen informeren zonder dat het meteen opvalt.

3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.274
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij hebben een app groep aangemaakt, daar kon iedereen hobby's en wensen in aangeven.

hummeltje5 vindt dit leuk.
  4. Gymgirl

Gymgirl Fanatiek lid

17 jan 2018
    1.961
    932
    113
    Vrouw
    Goed idee!

5. pareltje2212

pareltje2212 Fanatiek lid

17 mei 2007
    1.533
    299
    83
    Vrouw
    huismoeder
    Leusden
    Ik heb een keer een super grote eetbare kruidnoot gemaakt door speculaas biscuit te bakken in een bolvorm. Dan in het midden uithollen, cadeautje in folie in het gat stoppen en vervolgens de kruidnoot in te smeren met bijvoorbeeld speculoospasta en bestrooien met verkruimelde speculaasjes.

hummeltje5 en bosi333 vinden dit leuk.
  6. littlemunchkin

littlemunchkin Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.811
    1.004
    113
    social media "stalken"?

een glas bier knutselen als ie drinkt?

7. frums

frums Bekend lid

25 sep 2011
    642
    287
    63
    Wat zijn de cadeau-wensen? Vaak kan je ook wel een surprise knutselen die bij het cadeau past...

8. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Een taart/cake kopen/maken
    Bierflesje
    Mobiele telefoon
    Een bank en dan met poppetjes erop (bankhangen met vrienden)
    Discobal
    Pizza
    Barbeque
    Horloge

9. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.501
    13.793
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Misschien van twee kartonnen dozen een huis? Of ie nou nog thuis woont, of binnenkort uit huis gaat is het wel een passende surprise vind ik voor iemand die je niet goed kent.

Een t-shirt kan ook, maar vind ik persoonlijk saaier. Een huis kun je nog leuk aankleden :)

10. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Ik zou inderdaad even social media checken. Anders weet je wellicht iets over zijn studie/baan? Kun je daar iets mee?

11. olleke

olleke Fanatiek lid

8 mrt 2012
    4.842
    4.103
    113
    Iets in het surprise/sinterklaasthema maken. Zit je toch altijd goed? Of in het thema van het cadeau.

12. Oilell

Oilell Fanatiek lid

8 okt 2018
    3.224
    4.456
    113
    Vrouw
    Ik stap in dat geval vaak over op een algemeen sinterklaas thema. Een sinterklaas, een Piet, de stoomboot etc. Of iets wat met het cadeau te maken heeft.

Wat ik in dit geval zou doen is misschien wel een mysterieuze pop knutselen, zonnebril op, petje, onherkenbaar. En dan een gedicht er bij dat Sint echt wel weet wie hij is, maar dat de Pieten inmiddels niet echt meer geloven dat hij bestaat. Want elke keer als ze op visite komen horen ze wel dat er nog iemand is, maar ze zien hem nooit. Maar dat er wel een extra paar schoenen bij de deur staan etc. En dan een beetje in de toon van kinderen die niet in Sinterklaas geloven, maar dat de Sint weet hoe dat is en dat hij een rotsvast vertrouwen in hem heeft. Dan hoef je ook niks te dichten over hobbies of grote levensgebeurtenissen.

13. Gymgirl

Gymgirl Fanatiek lid

17 jan 2018
    1.961
    932
    113
    Vrouw
    De kado suggesties komen eind van deze week.

14. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.262
    8.709
    113
    Vrouw
    Ik zou dan iets knutselen in Sinterklaas thema. Stoomboot, schoorsteen, chocoladeletter... Ik heb ooit een levensgrote piet gemaakt. Had zo'n kinder pietenpakje gekocht, daaronder een maillot en shirtje met lange mouwen; naden dicht naaien en opvullen en daar de cadeautjes in.

15. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.002
    14.667
    113
    Vrouw
    Oh, dan zou ik daar gewoon even op wachten.
    Nu zit je te tobben om iets te verzinnen en wie weet kom je door het verlanglijstje wel snel op een leuk idee.

Deel Deze Pagina